IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ще прави коли като с Lego

Германците планират обща платформа и взаимозаменяеми части за всичките си модели

Volkswagen ще прави коли като с Lego


Volkswagen Group e намерил нов начин как да икономиса милиарди евро. Така експертите окачествиха намерението на германците окончателно да преминат към конструирането на автомобили по метода на готови блокове (Baukasten). Нещо като конструктор Lego, при който от еднакви части и модули се получават различни неща.

Във Volkswagen са решили да приведат стандартизацията и съвместимостта на отделните компоненти на напълно ново ниво, което ще позволи на един конвейр да се сглобяват различни модели. Това ще намали производствените разходи с 20%.

Към момента Volkswagen Group ползва три платформи - Modularer Querbaukasten (MQB), Modularer Längsbaukasten (MLB) и Modularer Mittelbaukasten (ММВ) само за една от марките си - Porsche. Сега обаче се работи върху нещо, което може да се нарече "майка на всички платформи", на която се предвижда да бъдат произведени повече от различни 40 модели от марките на концерна - VW, Audi, Seat и Skoda.

Новата технология ще бъде най-значителната промяна в производството на автомобили от 90-те години на миналия век, когато шефът на Volkswagen Фердинанд Пиех подтикна компанията към използване на общи компоненти за различните марки и по този начин редуцира сериозно разходите. Ако преходът към принципно новото модулно конструиране бъде извършен успешно, то тогава Volkswagen Group ще се превърна в един от лидерите на пазара, твърдят експерти.

Според германския икономист Юрген Пипер новата технология ще помогне на Volkswagen да спести 5 млрд. евро до 2016 г. Това ще повиши рентабилността на марките на концерна, тъй като технологията никак не е проста и повечето от големите конкуренти на пазара няма да имат достъп до нея. Още повече, че в плановете на Volkswagen не влизат закриване на заводи или съкращенията на работници, а само и единствено по-бързото и по-евтино производство на автомобили.

Според компанията Bloomberg минаването към модулен принцип на производство ще намали времето за направата на една кола с 30%. Единственият проблем, който може да се появи е, че грешка в създаването на един елемент, може да се отрази пагубно на всички модели на компанията. Във Volkswagen обаче не се притесняват от подобно нещо и първите резултати са налице. Неслучайно Audi TT и Volkswagen Beetle, които по принцип са доста различни коли, са сходни един с друг. Просто и двата модела използват едни и същи модули. А първият модел, който ще бъде построен на новата технология ще бъде Audi A3, който трябва да излезе на пазара още догодина.

Тагове: volkswagen group baukasten
0 от 500
  • #11
    14 rate up comment 14 rate down comment
    Дошо до Дошо фен ( преди 12 години )
    Аз ЗНАМ, че правят същото.Знам обаче че го правят както трябва.Рав4 и Селика Т23 са на едно и също шаси.Ама познай окачването е невероятно здраво.Ленд Крузър е на базата на пукап, който е изчислен да се товари с един тон без почивка.А к'во прави великия ВАГ?Една предница от А41.6 до А86.0 през Пасат и Сеат.Е какво е това чудо на инженеринга, в което за най-горен клас кола полаваш окачване от долен?Такова, в което гледаш само да излиза производството евтино и да продаваш скъпо.*** VAG!!!
  • #10
    14 rate up comment 15 rate down comment
    Дошо до Дошо фен ( преди 12 години )
    Ами те тия мухали искат да купуват Сузуки.К'во да кажа?Ако стане тая марка я зачеркавм от списъка на японските.Всичко, което тоя дрислив концерн набара му се е...ава майката.Ти как мислиш ще давам пари за Алуди като знам, че под тенекиите му се крие Шкода а?Или ще ми продават техен трошляк с емблема на Сузуки?А мерси
  • #9
    14 rate up comment 16 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    Икономист говори за машиностроене - СМЯХ:Според германския икономист Юрген Пипер новата технология ще помогне на Volkswagen да спести 5 млрд. евро до 2016 г. Това ще повиши рентабилността на марките на концерна, тъй като технологията никак не е проста и повечето от големите конглокенти на пазара няма да имат достъп до нея.Унифицирането на машинни елементи е непознат на науката прийом при проектиране.VW казват, че ще откриват топлата вода(след като знаем,е открита)Как правят клиентите на ***
  • #8
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Дошо какво са ти направили ФВ че така злобееш? Хайде разкажи!
  • #7
    12 rate up comment 14 rate down comment
    Дошо фен ( преди 12 години )
    Дошо не знам какво ще приказваш когато в близкото бъдеще ФВ купят някоя японска марка автомобили. И това съвсем скоро ще се случи!
  • #6
    14 rate up comment 8 rate down comment
    1! ( преди 12 години )
    Защо ли не се учудвам! После как човек да харесва новата продукция!?! Питам аз и отговор не искам!
  • #5
    30 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Дошо е ***
  • #4
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Дошо фен ( преди 12 години )
    Дошо, мислиш ли че тойота и другите японски автомобилни компании не правят същото.
  • #3
    17 rate up comment 18 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    О каква изненада.То до сега нали не е така.Още 95г предниците от А4 до А8 са същите.Патаса и А4 са с код Б5.А3, ТТ, Гоуфо са едно и също нещо.Интересното е друго:проблем, който може да се появи е, че грешка в създаването на един елемент, може да се отрази пагубно на всички модели на компанията. Във Volkswagen обаче не се притесняват от подобно нещо.Ми да за к'во да се притесняват те и сега виждат как на никой не му прави впечатление, че гаранцията е 2 години и не я и спазват.
  • #2
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Неграмотността е отличителен белег на българския журналист. И *** не се шегува, тя просто взима най-отличилите се!