IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan Navara, Любимите дънки, Сливенския балкан

Пикапите - автомобили за всичко и за навсякъде?

Nissan Navara, Любимите дънки, Сливенския балкан


Може ли товарен автомобил да бъде приложим в ежедневието? Може ли да бъде комфортен, динамичен и универсален, колкото един SUV например?

Това исках да разбера при теста на Navara.

За да проверя качествата на пикапа избрах маршрут, включващ градско каране, магистрала, първокласни шосета и планински черни пътища. Пътувах с Navara от София до Сливенския балкан, за да го изпробвам на всякакви терени.

Първото ми впечатление, когато седнах зад волана на Navara (час пик в София), не беше особено положително. Navara ми се стори огромен, най-вече на дължина, а тесните софийски улици - още по-тесни.

Само след около час обаче се почуствах в свои води. Свикнах с размерите на лъскавия пикап и с продължителното вглеждане в огледалата при всяка маневра. Свикнах и с любопитните погледи на минувачите, които явно вече са свикнали с баналните SUV-автомобили и рядко обръщат глава след тях.

Navara започна да ми харесва, дори като средство за придвижване в града. Лекия волан, изненадващата за размерите маневреност, автоматична трансмисия, формите на каросерията и погледът от високо ме караха да се чувствам добре зад волана на Navara, дори и приклещен в поредното задръстване.

Не след дълго обаче, когато си търсех място за паркиране, усмивката ми посърна... трябваха ми поне две места, за да се вместя за успоредно паркиране. Такива рядко се намират и затова ми се наложи да "паркирам" върху една бабуна в най-близката градинка, която отдавна изпълнява функциите на паркинг за по-проходими возила - тъпо, че съсипваме градинката, но поне Navara-та изглеждаше като в свои води.

На следващия ден тръгнах към Сливенския балкан. На магистралата, при скорост от около 130 км/час автомобилът стоеше като всеки SUV. При по-острите завои нямаше особено накланяне, а участъкът около Пазарджик, където асфалтът наподобява трасе за изпитания на здравината на очакването, ми се стори не толкова лош.

Изпреварванията също не бяха проблем, въпреки, че моделът беше оборудван с по-малкия двигател - 2.5 dCi. Това е 4 цилиндров, редови агрегат с мощност 190 к.с. и 450 Нм въртящ момент, който е наличен още от 2000 об/мин.

Версията разполагаше с автоматична трансмисия и 4х4 система, която при нормални условия задвижва само задните колела. В тази конфигурация Navara е способен да ускори от място до 100 км/час за 10.7 секунди и да развива максимална скорост от 180 км/час.

Способен е и да премине през всеки черен път, независимо дали той е покрит с лепкава кал или пресен сняг. Автомобилът има огромен просвет и 4х4 задвижване. Максималната дълбочина на газене е 450 мм, максималния наклон при изкачване - 39 градуса, а максималния ъгъл при страничен наклон - 49.8 градуса.

Никога не съм се съмнявал във възможностите на 4х4 системата на Nissan, за това и съм подлагал колата на сериозен офроуд.

Целта на моя тест беше да разбера дали освен за работа, пикапът може да бъде приложим и в ежедневието.

Оказа се, че може. Navara и останалите представители на по-луксозните пикапи не изглеждат като типични работни машини, а и не са такива. Те са по-скоро автомобили за всичко и за навсякъде - "хибриди", съчетаващи в себе си товароносимостта на малък камион с динамиката, проходимостта, комфорта и визията на голям джип или SUV автомобил.

Нещо повече Navara и 4х4 предложението на Nissan - Pathfinder, са почти идентични модели в много отношения.

Цялата предна част чак до Б-колонката е една и съща при двата модела. В салона също няма да намерите разлики, особено на предния ред седалки. Там комфорта, екстрите или пък системите не отстъпват по нищо на по-скъпия Pathfinder. Втория ред седалки също предлага достатъчно комфорт и простор. Там спокойно могат да се настанят трима пасажери.


Основните разлики между двата модела са в задната част, където при Navara има място за ATV, Джет, купа сено, 5-6 хладилника, палатка (предлага се като екстра) или пък няколко бъчви с вино.

Разлики има и в цената (Navara е осезаемо по-достъпен) и до някъде - в комфорта. Когато Navara не е натоварен, окачването поема неравностите по пътя доста остро. Ако обаче отзад има товар с тегло от поне 100 килограма, пикапът вози изненадващо приятно.

След прекараното време с Navara, съм на мнение, че пикапите са доста по-полезни, по-авангардни и по-диви от техните "цивилни" братя - SUV-автомобилите.

Подходящи са за работа или пътувания през уикенда, както по шосетата, така и извън тях. Приложими са дори в натоварения градски трафик.

Пикапите са универсални, универсални са като удобни дънки..., с които всъщност имат много общи качества, а и общо минало - и пикапите и дънките се появяват, за да помагат в работата, еволюирайки до удобен аксесоар за ежедневно ползване, какъвто са днес.

Оценките на Nissan Navara по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 7 (Идеален за работа и за пътувания. В града обаче му е тясно)

Надеждност - 9 (Автомобил конструиран да преминава през тежки терени с тежки товари на гърба си)

Оборудване - 9
(Повече от достатъчно за товарен автомобил)

Пространство - 10 (просторен салон, ОГРОМЕН "багажник")

Цена/Качество - 9 (цените започват от 56 190 лв. с ДДС за версията Double Cab с 4х4)

Качество на материалите - 8
(Семпъл, качествен и удобен интериор, идентичен с този на по-скъпия Pathfinder)

Разход на гориво - 7 (9.0 л./ 100 км. е добър разход за подобен (ненатоварен) автомобил)

Удоволствие от шофирането - 7 (Navara ме изненада приятно, но удоволствието зад волана остава далеч от това, което предлага Juke, например)

Тагове: nissan navara
0 от 500
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до :) ( преди 13 години )
    На кои двигатели пука глави?Я кажи, че и аз нещо ново да разбера!След 1 Патрол, 2 Патфиндъра и 1 Навара как не ми се спука нито една глава дай повече инфо!Освен това съм имал 3 Микри: К11 2 бр., К12, едно Съни, 1 Примера и 1 Алмера. Кажи кои Нисани пукат глави щото от дълги години само Нисан карам, но явно има хора, които никога не са се качвали на тази марка и знаят повече от другите.Много държа на отговора, за да могат и другите да разберат как Нисаните пукат глави.
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Mirizma:) mnogo si PROS.
  • #12
    0 rate up comment 12 rate down comment
    :) ( преди 13 години )
    Пълна скръб е този контейнер на миналата генерация пукаше главите на двигателите за страх ;)
  • #11
    11 rate up comment 2 rate down comment
    123 ( преди 13 години )
    Хилукса няма начин да не вози по-твърдо.Той е 100% оффроуд машина с повишена товаро-носимост.Има бързи и бавни скорости, постоянно зацепване на 2-та моста,блокиране на диференциалите.За пресечени местности това е колата,а за по-леки терени без проблем може да се ползва Навара.И двете са много корави машини доказали се през годините.Разни *** пикапчета,като Амарок на ФВ са за гъзария на хора,които избиват комплекси и нямат никаква представа за какво служат подобни автомобили.
  • #10
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Логиката е наистина такава,когато говорим за машини от този клас.Това имах предвид и това коментираме,а не Ситроени и Мерцедеси.Предполагам вече ти стана ясно какво имам предвид!Относно Наварата и возията и е много грешно да се каже,че вози толкова твърдо.Карал съм Хилукс и там вече наистина става на въпрос за твърдо возене все едно сте в камионетка.Въпреки това Навара и Хилукс са най-доброто в този клас.Много здрави,надеждни и високопроходими машини.
  • #9
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    До последният - по твоята логика, всички, които се возят в Ситроен С5 и Мерцедес Е и еС клас са такива, каквито ги описа, така ли? :) Бре, бре :) Логика!Нисанчето май е яка машина! Гледам взеха да ги купуват и им се кефят. Не съм карал, не съм се возил, ама ми се види стабилна машина!
  • #8
    13 rate up comment 4 rate down comment
    до: аз ( преди 13 години )
    Возят твърдо спрямо кои автомобили?Дай някой конКУРент от същият клас който вози по-меко!Ако ги сравняваш с някой лек автомобил,да те возят по-твърдо и има защо.Предназначението им не е да си возиш дупето на мекичко,а да не те оставят на пътя и извън него при всякакви условия.Меката возия е за изнежени ***,а твърдата за корави мъже...
  • #7
    5 rate up comment 12 rate down comment
    аз ( преди 13 години )
    Като имам предвид колко твърдо вози Патфайндър едва ли оценката за комфорт на Наварата е много точна. Всъщност и Кашкая вози твърдо. Кво да се прави - идеални неща няма.
  • #6
    17 rate up comment 4 rate down comment
    ходи се гръмни ( преди 13 години )
    "хахаха", няма нужда от комплексарски изблици на простащина, хамериканските фермери карат далеч по-големи пикапи - тука не позна, що се отнася до нашенските панелки и т.нар. от теб жалки комплексари - тука също си далеч, щото да караш готин мотор, пикап, кабрио и т.н. е свързано със свободата на духа, а не със имотното състояние, а онези които искат да демонстрират просперитет, едва ли биха го направили точно с Navara
  • #5
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    xaxaxa ti si haho be, kolata e strahotna,kakto e strahotna 'malkata" mi pi6ka za jenati!!!!!!!!!!!Pitaia.