
Компанията Xenatec, която доработваше и пускаше на пазара елитния Maybach 57S Cruiserio Coupe на практика фалира и това стана причина за спирането на производството на модела.
Фирмата бе създадена през 2009 г. с една основна цел – сглобяването на суперскъпи и ултрапрестижни автомобили, но само 2 години по-късно се оказа, че приходите дори не стигат да се покрият разходите и тя е на голяма загуба.
Всички опити да се намерят партньори-инвеститори в проекта се оказаха неуспешни, тъй като никой не прояви дори малък интерес към покупката на Xenatec. Това принуди собствениците на фирмата да предприемат сериозни рестрикции, като първоначално бяха уволнение 47 от общо 68 души персонал.
За непълни 3 години Xenotec продаде едва 8 автомобила Maybach 57S. Вярно, всеки един от струваше около 1.2 млн. долара, но и това се оказа недостатъчно. А в плановете на собствениците влизаше още доработката на суперколи като Aston Martin DB9, Audi R8, кабриолета Mercedes CLS и др.


1