Вход   Регистрация

BMW патентова електрическа турбина

BMW патентова електрическа турбина
 

Очакваме да я видим в новото М3.


От няколко месеца се спекулира, че BMW разработва електрическа турбина. В този случай спекулациите се оказват истина, тъй като баварската марка патентова именно такова изобретение.

Става дума за електрическа турбина, която работи, чрез електродвигател, батерия и серия от съединители. Спецификациите са чисто технически, но предназначението на турбината е да сведе до минимум турбо закъснението (турбо лаг).

Още при натискането на педала на газта, електрическата турбината се развърта до оптимални обороти, предоставяйки максимална производителност на двигателя. През времето, когато електромоторът не е необходим, той работи като алтернатор, за да зарежда батерията. В тези случаи електродвигателя предпазва турбината от твърде бързо развъртане, което елиминира нуждата от традиционния изпускателен клапан.

Все още не е ясно кога и при кой автомобил ще бъде въведена технологията. Очаква се електрическата турбина да се появи под капака на новото М3, за което се твърди, че ще използва двигател с три турбини.
Реклама  


Купи Bmw

  • Audi A3 Audi A3 1,9 TDI 90коня

    3800 лв.

    дата на произв. - ноември , 2000 г., пробег - 176459, С.к - Ръчна

  • Audi A6 A6 3.0TDI QUATTRO

    25999 лв.

    дата на произв. - август , 2011 г., пробег - 234000, С.к - Автоматична, цвят - Светло сив

  • Opel Vectra нов внос

    4000 лв.

    дата на произв. - март , 2007 г., пробег - 170000, С.к - Ръчна, цвят - Tъмно син

  • Mercedes-Benz C 250 d/AMG-LINE/LED/7G/

    52999 лв.

    дата на произв. - октомври , 2014 г., пробег - 75199, С.к - Автоматична, цвят - Тъмно сив

  • Fiat Punto

    987 лв.

    дата на произв. - май , 1994 г., пробег - 260000, С.к - Ръчна, цвят - Бордо

  • Audi Allroad нов внос

    4800 лв.

    дата на произв. - септември , 2001 г., пробег - 205000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 30 )

Напиши коментар Влез

от: настроение ( преди 7 години )

Не разбирам какво общо има патентовата електрическа турбина с Бог....не знам но събуждате у мен <a href="http://dobro-nastroenie.mp">добро настроение<a/> което рядко се случва :)
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: бавареца ( преди 7 години )

е как ще е изцяло механичен компресор - то от скицата се вижда че има и турбинно колело и компресорно. и най добре е ако не е само ел.мотор а е мотор генератор - тогава при твърде много изгорели газове може дори да се генерира електричество и да се зарежда акумулатора. и няма нужда от уейстгейт.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 7 години )

Puk za men tova sa radialna gazova turbina (2) i radialen (centrobejen) kompresor (3), montirani na ob6t val (pone v klasi4eskiq slu4ai). Horata go nari4at 'turbocharger'. Da nari4ate turbokompresora 'turbina' e nai-malkoto nekorektno, da ne kazvam glupavo.
Izvinqvam se za latinicata.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 7 години )

Опа, всъщност е KOMPRESSOR.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 7 години )

aaa, кикъде в статията не се споменава, че това е турбокомпресор, подпомаган с електромотор. Напротив, според описанието е изцяло механичен компресор, задвижван от ел. мотор. И още: това, което на английски е superchargER, на български е "механичен компресор", а не просто "компресор". Ама така става като се обучаваш само от брошурите на Мерцедес и Ауди. Това, че Мерцедес са избрали да означават с COMPRESSOR моделите си, които имат механичен компресор, не значи нищо. Това е търговско наименование
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 7 години )

Баварец, да му сложат и една трансмисия с 10-скорости, а:))))))
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 7 години )

Не знам защо хора, които са неграмотни дават "експертни" мнения? Когато не знаете дали сте ограничени или уграничени не би трябвало да давате акъл, нали така. Отдавна се експерементира с ел. турбини ( 50- 60 те години), но не са се наложили главно заради сложния софтуер (който не съществувал), който трябва да преценява налягания при различни обороти и пр. А компресорите и турбините предават налягане което е програмирано чисто механично.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: aaaa ( преди 7 години )

Anonimen - ne se pravi na ekspert. Kompresor e kogato e s mehanichno zadvijvane. Turbina (Turbokompresor) kogato e s zadvijvane ot izgoreli gazove. Na angliiski kompresor - Supercharged, turbina - turbocharged. V sluchaq tova e turbina, zashtoto se zadvijva ot izgoreli gazove. Elektromotora samo podpomaga razvyrtaneto na turbinata v niski oboroti. Dori turbini s promenliva geometriq nemogat da dostignat optimalno nalqgane pri niski oboroti, zatova sa slojili dopylnitelen el. motor za da pomogne
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 7 години )

И аз бях чел някъде за ел.турбина на Мазда.Мисля,че те са първите,а после почнаха и други да правят такива.От БМВ не са патентовали самата ел.турбина,защото няма как след като други от години я имат,а някоя подробност или нововъведение в самата система при използването и.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 7 години )

Да, продължавайте да наричате компресорите турбини. Турбокомпресорът е само един от видовете компресори, задвижвани от турболентните сили на изгорелите газове. Това е все едно да наричаш всички кучета немски овчарки, защото това е популярна порода.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: бавареца ( преди 7 години )

затова казах че не знам какво патентоват. от статията не е ясно. ако някой вече е направил нещо, дори и само прототип - след него няма какво да се патентова защото не е новост. т.е. за патент трябва новост и не разбрах кое е новото при баварците.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: 187 ( преди 7 години )

до проф. НайтФюри - бихте ли ни просветлили, нас, лаиците, които сме зле с физиката? и защо по - дяволите този 2 000 кубиков двигател работи при 4 000 оборота, не се ли стремите да сменяте скорости при по - ниски обороти?
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 0  Отрицателни: 2

от: aaaa ( преди 7 години )

Napylno e vyzmojno i drugi kompanii da rabotqt po podobni proekti. Znaete che pri normalnite turbini vsqka kompaniq si ima patent na turbina s nqkakva minimalna razlika. Pri elektricheskite shte e syshtoto. Vseki shte pravi malka promqna, i shte si q patentova.
Dosho - oshte nikoi nqma takava turbina v seriino proizvodstvo. Chakam s netyrpenie da probvam takova chudo na pytq.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: бб ( преди 7 години )

Това което пише в тази статия доколкото разбрах е само теория и лабораторни опити, които са правили, а БМВ явно са го направили да се произвежда серийно. Затова и пише, че щели да го патентоват. Разликата до колкото разбирам между двете е че тази на БМВ ползва собствена батерия,не харчи токът на акумулатора на колата. Но от другата статия се вижда,че става въпрос за яки токове, съответно и батерията ще трябва да е яка,а ако е така колата ще мъкне още един акумулатор. Но вече е направено ще видим
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Дошо ( преди 7 години )

Мазда мисля имат ел. турбина от доста време.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: бавареца ( преди 7 години )

за технически грамотните фенове ето един линк
http://autospeed.com/cms/title_Turbo-Revolution-The-Coming-Technologies-Part-2/A_110994/article.html
приятно четене!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: бавареца ( преди 7 години )

до колкото знам има доста фирми които одавна имат прототипи на electric asisted turbocharger. пуснете сърч в нета и ще видите. не знам точно какво патентоват баварците - предполагам че е трупане на патентно портфолио защото в света в момента се води война за патенти и със патенти.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Турбомания ( преди 7 години )

Не ни е виновна 'сложнотията', а немотията, понеже ако сме като нормалните народи, с нормални заплати, няма да мислиш за такива дреболии, а през 5-7 години ще сменяш 'вече старата бракма' с нова кола и тея главоболия, на 15-20 коли няма да ги имаш ;-)
... а относно германския-инженерен гений, спор няма, напълно подкрепям 'NightFury'!
Отговори
 
+15
 

Положителни: 15  Отрицателни: 0

от: Triforce ( преди 7 години )

Напоследък много се дразня на БМВ, но не мога да отрека, че в момента са най-иновативната немска марка. Технологично БМВ за мен са най-добри! Вярно, всяка марка си има плюсове и минуси, но технологично...
Ами мога да им кажа браво! Сега някой да го тества това нещо в реални условия и да видим дали работи или е само суха теория :)
Отговори
 
+11
 

Положителни: 11  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 7 години )

Че кой те кара да си купуваш модерна кола?
Ладички има колкото щеш, евтини са, нямат сложнотии и возят доста меко.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 16  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 7 години )

Покажи Коментара
porednata slonotiq v modernite koili, s potecialen risk da se troshi... aman ot "podobreniq"...
Отговори
 
 -9
 

Положителни: 9  Отрицателни: 18

от: NightFury ( преди 7 години )

Мисля си...защо някой от тук пишещите "професори" не се опита да изчисли при един средностатистически 2-литров двигател работещ на 4000 об./минута какво количесто въздух нагнетен до 1 бар (над атмосферното налягане) му е нужно?
След това си отговорете какъв трябва да е електрическият мотор и каква да е големината на лопатките, за да може да се постигне нужното налягане с нужния дебит.
Накрая се замислете дали това наистина е толкова просто колкото си го представяте и пак плюйте по разработката.
Отговори
 
+36
 

Положителни: 39  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 7 години )

A to daje gram tok nqma da harchi, poneje shte deistva i kato alternator(dinamo) i samo shte si pravi toka. Genialno!
Отговори
 
+9
 

Положителни: 10  Отрицателни: 1

от: 187 ( преди 7 години )

що бе, гледам забавляваш се, то тва е и идеята...сега по темата - не знам преди правено ли е, ама като прочетох заглавието се хванах за главата - близко е до акъла. не разбирам от ток, ама си мисля, че едно ел. моторче няма да харчи много ток, за да създаде налягане, а турбо дупката няма да я има.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 12  Отрицателни: 1

от: aaaa ( преди 7 години )

Чекора / Мамуля - linka deto si dal e kym nqkakvi ventilatorcheta za vyzdushniq filtar. Moga da ti garantiram che efekta ne e po-golqm ot na K&N filtar.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 16  Отрицателни: 0

от: aaaa ( преди 7 години )

Lele, kakvi komentari pod kakva statiq. Momcheta, namalete narkoticite ;)
Отговори
 
+21
 

Положителни: 21  Отрицателни: 0

от: 187 ( преди 7 години )

аз пък не вярвам в господ, слава богу и в мамон не вярвам...гледам да вярвам в себе си...иначе си прав - консуматорското общество ще се самоизконсумира (май няма такава дума)
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 8

от: Чекора / Мамуля ( преди 7 години )

Покажи Коментара
Ха-ха, баварските смешници пак са се изхвърлили. Електрически суперчарджър съществува много отдавна.
Който иска може да си купи оттук: http://www.electricsupercharger.com/
Какво има да му патентоват?
Отговори
 
 -16
 

Положителни: 10  Отрицателни: 26

от: Socket ( преди 7 години )

Покажи Коментара
Вярвам в Господ!Знам,че е открил много съвистни добри хора,които на пук на всичко в тяхното безпомошно състояние,ще спасят и ще направят нещо което ще ги направи герой.
Отговори
 
 -11
 

Положителни: 7  Отрицателни: 18

от: Socket ( преди 7 години )

Що избират толкова трудни работи.Няма ли да спрат вече с този вид модели и да ни покажат бъдещето,защото вече сме на етапа изчерпване.Според мен имат ги парите да направят целия свят подабен на филма 5 елемент.Но никой не протестира за това,а на тях им е много по-ефтино да правят стари модели по-добри.Ще се закопаем сами с тея пари и пранетата няма да ни понася точно,защото мислим само за себе си,a не за детедо му например.Човека е един хазартен тир.Колкото печели толкова и губи на пук на всичко
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 15  Отрицателни: 19


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising