IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

На път с новата Micra

София - Бургас - София.

На път с новата Micra


Когато от българското представителство на Renault-Nissan ме поканиха на тест на новата Micra с маршрут София – Бургас – София, реших, че това е някаква шега. Беше ми трудно да си представя защо тестът на един от най-изявените и популярни градски автомобили няма да се проведе в града.

Честно казано, не се натисках много-много за този тест, тъй като смятах, че дългото пътуване с Micra ще бъде тежко изпитание за крайниците, нервите и бъбреците ми.

След това обаче се зачетох в информацията за новия модел. Тя твърдеше, че Micra вече е по-голяма, вози по-меко и има двигател с принудително пълнене.

Това ме накара да се престраша и да тръгна към Бургас. Изненади обаче не липсваха. Първо се оказа, че в колата ще пътуваме трима колеги, а след това – че бързаме за откриването на нов шоурум на Renault, Dacia и Nissan в Бургас.

Няма как, вече се бях навил и затова се напъхах в колата. В нея обаче се оказа не така тясно, както си мислех. Смея да твърдя, че дори е широко, и то при наличието на още двама. Помислих си: добре, поне няма да е тясно... но със сигурност ще друса и няма да върви.

И тези ми прогнози се оказаха грешни. Колицата вози доста по-меко от предишното поколение, пък и ускорява добре, особено на първите три предавки. Да, в салона е доста шумно, особено на магистралата, където заради бързането поддържах скорост от 130-140 км/час.

При по-умерено каране обаче нещата стават съвсем други. Колата поема неравностите с почерка на Renault, а двигателят, който впрочем има само три цилиндъра, се развърта като типичен Nissan. Доказателството за това са 4-те часа, които ми коства пътуването до Бургас, и непробудният сън на един от колегите, който проспа разстоянието от Стара Загора до Петолъчката на задната седалка.

Идеята на производителите явно е била да затвърдят лидерската позиция на Micra сред компактните автомобили, като я направят идеална за градския трафик и подходяща за по-дълги пътувания.

За целта инженерите на марката са подготвили два икономични бензинови двигателя с директно впръскване на горивото, три цилиндъра и обем 1,2 литра, които могат са се куплират с ръчна или CVT трансмисия. Свели са радиуса на завой до 4,65 метра и са увеличили разстоянието между осите с 20 мм (2450 мм). Дължината на колата също е увеличена – с 61 мм (3780 мм), както и широчината (+5 мм до 1665 мм), а височината й е намалена с 10 мм, като вече е 1520 мм.

Напъхали са достатъчно екстри и системи за сигурност (ESP е стандарт) дори при най-ниското ниво на оборудване, за да направят пребиваването в Micra по-приятно, и са направили дизайна по-умерен, за да се хареса на по-широк кръг хора.

Използвали са и напълно нова платформа, която е създадена с идеята да е максимално здрава, да е с минимално усукване и оттам да спомага за осигуряването на по-точно и лесно управление. Новата платформа V е както по-лека, така и по-здрава, което осигурява на новата Micra впечатляващи качества: здравина, просторен интериор, нисък разход на гориво и ниско ниво на вредните емисии.

А разходът на гориво е настина малък. Уредите показаха потребление от 5,8 л/100 километра, и то при нашето каране. Все пак в колата бяхме трима автомобилни журналисти, които бързат към морето. Трябва да отбележа и факта, че моторът не беше разработен – с автомобила бяха изминати по-малко 100 километра, когато се качих на борда му.


Моделът, който карах, беше с по-слабия атмосферен двигател – 1,2-литра, мощност 80 к.с. и максимален въртящ момент 110 Нм. През януари ще се появи и версия със суперчарджър на този двигател. Тя осигурява 98 к.с. и 142 Нм, оборудва се със стар/стоп система и харчи с около 1,5 литра по-малко от атмосферната. Вредните емисии на СО2 са само 98 г/км.

За финал ще кажа, че в никакъв случай не искам да ви убеждавам, че Micra е идеалният автомобил за дълъг път. Няма обаче да откажа да измина този път отново, когато пристигне версията с принудително пълнене.

Цените на новата Micra стартират от 21 990 лева с ДДС.



Оценка на новата Micra (80 к.с.) по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 9
(идеална за града / подходяща за по-дълги пътувания)

Оборудване - 10
(серийното оборудване е доста богато за малка кола, ESP е стандарт)

Пространство - 9
(в колата могат спокойно да се настанят четирима възрастни)

Цена/Качество - 6
(цената от 21 990 лева с ДДС не е от най-ниските)

Качество на материалите - 6
(пластмасите в салона са твърди, но все пак изглеждат добре)

Разход на гориво - 8
(5.8 л/100 км при нашето каране и неразработен двигател)

Удоволствие от шофирането - 7
(карането в града е удоволствие, но извънградското изморява)

0 от 500
  • #34
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    "турбо и суперчарджър работят на различни принципи, в крайна сметка вършат едно и също"е, то по тази логика всички двигатели са еднакви, защото "вършат едно и също" :P
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    E to do Burgas kato se e opynala edna magistrala... Ae da ne si govorim obsthi prikazki - 130-140 i posle 70 na 5-ta na dvuposo4nite pyte4ki.A takava koli4ka - kolkoto shiroka, tolkova visoka s 80k.s. pri 140 ako gori pod 7 ... mnogo shte me iznenada
  • #32
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Мицубинист ( преди 13 години )
    Алфист, ако в Клиото ти със 160 км/час не си чувал нищо, значи имаш проблем със слуха, сериозен.
  • #31
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Алфист ( преди 13 години )
    ***! То ккаун къде го намериха? На 130-140 било доста шумно в купего! Като че ли само ролсове и бентлита е карал до сега! Аз 2004-та купих КЛИО ново от магазина, 82 коня и си вървеше 160 без проблем и нищо не се чуваше вътре, а тази Микра трябва да са я произвели вълху платформата на Рено 5 сигурно!
  • #30
    0 rate up comment 2 rate down comment
    КБ ( преди 13 години )
    Така си е анонимни ***. И зимата работим, ама май само ние :)
  • #29
    3 rate up comment 3 rate down comment
    КБ ( преди 13 години )
    Абе...тия от Нисан са несериозници. Не са описали оборудването на колата. Само са нахвърляли някои неща и накрая са лепнали едно " и други". Но както си и мислех, 22000 лева струва базовия модел, който е без ел.огледала и с две въздушни възглавници. За 1000 лева отгоре вече имаме темпомат, блутут и ел.огледала. Най-оборудваната tekna е 29000 лева. Доста повече от отлично оборудваната ми Фиеста с по-мощен мотор. Ако няма отстъпки, няма начин да се спра на тоя Нисан :)
  • #28
    1 rate up comment 4 rate down comment
    КБ ( преди 13 години )
    5.8 литра на сто километра си е добър разход при натоварен автомобил и включен климатик. Ако обаче е било без климатик, си е нормално. 22 бона за добре оборудвана Микра е добра цена, но нещо ме човърка, че не е точно така. Сега ще погледна ценовите им листи с предлаганото оборудване. Там вносителите си правят каквото искат. Като гледам обаче снимките, интериора нещо не ми допада. Някак си ми изглежда като направен от конструктор Лего. Не виждам и място за бутилки от литър и половина. Тогава за какъв дълъг път говорим? То че става, става, ама не е там въпроса. Обаче, аз съм си намерил моята малка кола Фиеста и не бих я заменил за неин конглокент на тоя етап. Комфортно пътуване, богато оборудване, което не се предлага стандартно дори при моделите един клас нагоре, на поносима цена. Ако трябва да препоръчам автомобил в тоя клас, то без ни най-малко да се замисля, бих казал Фиеста. Едва ли има купувач, който да остане недоволен от тоя автомобил, стига да не слиза от по-горен клас. Колкото повече карам, толкова по-ми прави кеф :P
  • #27
    6 rate up comment 3 rate down comment
    той де ( преди 13 години )
    VW UP! за същите пари предлага и механично отваряне на стъклата, икономичен трицилиндров мотор, по -компактно купе,с тонирана ламарина в интериора, климатик с температура на околния въздух .... аааа, да и със всички екстри струва колкото GOLF 6, да не сравнявам с други...
  • #26
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    po dobre za 22 bonbona,dacia duster,ili sanderka s ful ekstri 1.5dci po silniq kadeto e.A vsa6tnost tova 6asi na mikrata ne e li na reno klio,sandero.ABE malko si e damska kolata da i se radvat damite.
  • #25
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ей спокойно бе! Много си агресивен това от много каране на микра ли е? Ето виж тукаhttp://***.telegraph.co.uk/health/healthnews/6316522/Fast-cars-boost-mens-testosterone-levels-research.html