Mercedes разпространи видеоматериал, който покава най-важните модели и стъпки в историята на AMG.
AMG е основана на 1 юни 1967 г. в Бургщетен (близо до Щутгарт), от бившите инженери на Mercedes Ханс Вернер Ауфрехт (Hans Werner Aufrecht) и Ерхард Мелхер (Erhard Melcher).
Цялото ѝ име по това време е AMG Motorenbau und Entwicklungsgesellschaft mbH, а съкращението AMG идва от инициалите на двамата основатели и на родното място на Ауфрехт Гросаспах.
Компанията започва да произвежда двигатели за спортни и състезателни автомобили, а по-късно и да тунингова модели на Mercedes - третата генерация SL, втората генерация на S-Class и последната генерация Mercedes 190, използвайки опита си и технологиите от моторните спортове.
До средата на 80-те години това са неофициални тунинг пакети и аксесоари. Сред типичните екстри в периода 1979 - 1985 г. са 15- или 16-цолови джанти Penta, производство на ATS, седалки Recaro, боядисване на външните хромирани части, спортен волан, по-ниско и по-твърдо окачване, аеродинамични спойлери, подобрена изпускателна система и т.н.
През 1976 г. капацитетът на фабриката в Бургщетен не достига за изпълнение на нарастващия брой поръчки и поделението за тунинг е преместено в Афалтербах, докато производството на двигатели остава в Бургщетен.
AMG продължава да се разраства, и през 1985 г. е отворен втори завод, а за компанията вече работят 100 човека. Клиенти на фирмата стават хора от цял свят, сред които и звезди от шоубизнеса и спорта.
През 1990 г. AMG и Daimler-Benz AG подписват договор за сътрудничество, по силата на който AMG може да използва дистрибуторската мрежа и сервизите на Mercedes, и впоследствие на който двете компании започват да изработват съвместни модели, първият от които е Mercedes С 36 AMG (1993 г).
Също през 1990 г. е отворена трета фабрика, а броят на заетите в AMG нараства до 400.
На 1 януари 1999 г. DaimlerChrysler придобива 51% от акциите на AMG и дружеството е преименувано на Mercedes-AMG GmbH.
На 1 януари 2005 г. Ауфрехт продава и останалите си акции на DaimlerChrysler и оттогава AMG е стопроцентова дъщерна компания на Daimler.
От 2006 г. компанията разработва своя изцяло собствен продукт - SLS AMG, който дебютира през 2010 година.
*Интересен факт - всички двигатели на AMG се изработват ръчно от по един човек на принципа "един работник - едни двигател". Това се удостоверява с пластина с подписа на съответния човек, монтирана на двигателя.
Моторни спортове
В края на 60-те и началото на 70-те години AMG участва в различни състезания за туристически автомобили с модифицираната лимузина Mercedes 300 SEL 6.3.
Първият голям успех е второто място в общото класиране на "24-те часа на Спа" през 1971 г. и победа в своя клас. По-късно през 70-те години AMG използва купето 450 SLC 5.0, създадено на базата на SL.
След пускането на пазара на модела Mercedes 190 Е 2.3-16, компанията започва да използва модифицирана негова версия в DTM (германския шампионат за туристически автомобили).
В края на десетилетието Mercedes започва да подпомага AMG в състезанията и AMG добива статута на заводски отбор. С модела 190 Е Клаус Лудвиг печели шампионата, първа титла от общо осем за AMG и Mercedes в този шампионат.
През 1994 и 1995 г. Лудвиг и Бернд Шнайдер печелят нови две титли, този път с автомобили, базирани на първата генерация С-Class.
От 1996 г. AMG е официален доставчик на колите за сигурност и линейките във Формула 1. Актуалните кола за сигурност и линейка са съответно Mercedes SL 63 AMG и Mercedes C 63 AMG комби.
Източник - Mercedes / Wikipedia