При представянето на новия М модел, Баварската фирма се опита да покаже близостта му до оригиналния модел M3 E30 от 1988 година.
От друга страна, причината BMW да приеме толкова дълго и в известен смисъл неудобно име - 1-Series M Coupe, е да се избегне асоциацията с легендарния автомобил М1.
Най-малкият модел на Баварската фирма от семейство „М” е създаден на базата на 135i Coupe. Той обаче е с 5 мм по-дълъг, с 53 мм по-широк и с 13 мм по-висок от 135i. Собственото му тегло е 1495 кг, което означава, че е с 35 кг по-лек от базисния BMW 135i. Разпределението на теглото между двете оси е почти перфектно - 51.7:48.3.
Двигателят е познат от Z4 35iS - 3.0 литра би-турбо редови с 6 цилиндъра. Той предлага мощност от 335 к.с. при 5 900 об/мин. Червената част от оборотомера започва от 7 000 об/мин. Максималният въртящ момент е 450 Nm, като е наличен между 1 500 и 4 500 об/мин.
При пускането на пазара, автомобилът ще се предлага само с механична трансмисия с 6 степени. Задвижването е към задните колела. Според данните на BMW спортният автомобил ускорява от 0 до 100 км/час за 4.9 секунди. Максималната скорост е ограничена електронно до 250 км/час.
В окачването най-малкият М модел има част изработена от алуминий, както е и при М3. Спирачната система е по-мощна, с перфорирани спирачни дискове, с диаметър 360 мм отпред и 350 мм отзад.
Кормилната система има хидравлично усилване, наречено Servotronic, което регулира усилията използвани върху волана съобразно конкретните условия на пътя. Както другите „М” модели, и 1 Series М предлага M Drive бутон на волана, с който се регулира чувствителността на педала за газ, за да се постигне възможно най-спортен режим на управление.
Джантите на 1 Series M Coupe са типични за „М” модел, познати са от M3 Competition Package, както и от късата серия M3 GTS. Джантите отпред имат размер 19 x 9, с гуми 245/35/R19, а отзад 19 x 10 и 265/35/R19.
Каросерията е с нов bodykit, включващ нови брони и спойлери, нови прагове, променени външни огледала, както и традиционните четири (2х2) накрайници на ауспуха. Арките над колелата са издути. Отзад светлините са диодни (LED).
Новият 1-Series M Coupe ще се предлага в три цвята – бял(Alpine White), черен (Black Sapphire Metallic)и червено/оранжев (Valencia Orange Metallic), като последният се предлага само с новия М модел.
В интериора виждаме типичните за M модел допълнения – спортен волан и спортни седалки, кожа и алакантра с контрастни цветни шевове, променен инструментален панел.
От BMW потвърдиха, че модел 2011 1 Series M Coupe ще се продава в Европа от пролетта на следващата година.