IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опел Астра/Opel Astra

+ качествена изработка, много добро поведение на пътя, удобни седалки, висок стандарт за сигурност, икономични мотори (Астра G)- шумен дизел, дълги скорости (Астра G)

Опел Астра/Opel Astra
 История на модела9/91 Представяне на наследника на Кадет. Мотори: 1.4 с 60 к.с., 1.6 с 75 к.с., 1.8 с 90 к.с., 2.0 с 115 к.с., 2.0 16v GSI с 150 к.с. Дизел: 1.7D с 60 к.с.
3/93 Представяне на четириместния кабриолет с мотори 71 или 115 к.с.8/93 Нови мотори: 1.6i 16v с 100 к.с. и 1.8i 16 v с 125 к.с.8/94 Нов 1.7 литров турбодизел с 68 к.с. сменя стария2/95 1.8 и 2.0 литровия мотори с 16v и оптимизиран въртящ момент3/98 Смяна на модела - Астра G
7/99 спиране производството на кабриолета. Нов 2.0 DTI 16v дизел с директно впръскване с 100 к.с.12/99 Нов 1.7 DTI 16v с 75 к.с.6/00 Преработени мотори: 1.2 литров бензинов с 75 к.с., 1.6 литров бензинов с 85 к.с. и 1.6 литров бензинов с 100 к.с.6/00 Астра ECO4 с 1.7 DTI турбодизел (колата с 5-литров разход)7/00 Представяне на Астра Купе3/01 Нов Кабриолет. Нов мотор: 2.2 16v с 147 к.с.7/02 Нов турбодизел 2.2 DTI с 125 к.с.2/03 1.6 литров мотор с 103 к.с.3/04 Смяна на модела при лимузината10/04 Нова Астра КараванТочно когато Фолксваген извади Голф ІІІ на пазара, Опел представи наследника на Кадет. Това беше през септември 91 г. и инженерите от Рюселсхайм заложиха на разнообразие в каросериите, каквото VW по онова време не можеше да предложи. През 93 г. цялата гама (комби, хечбек и седан) беше окомплектована и с кабрио. Най-добри продажби както сред фирмите, така като семеен автомобил реализира комбито, наречено Караван. Колкото и да са различни вариантите на Астра това, което ги  свързва е едно - лошият имидж, предизвикан от множество дребни, но и по-големи недостатъци и последвалите обратни повиквания в сервизите на компанията. Загубата на вода от охладителната система е само един от примерите за честите повреди, които буквално изкарваха от кожата клиентите на компанията. Податливата на бързо ръждясване каросерия също е сред големите проблеми на компактния Опел. Най-много пострадаха обаче нервите на собствениците дизелови Астри. Вибрациите в купето бяха толкова силни, че в отделни случаи Опел беше задължаван със съдебно решение да си вземе автомобилите обратно и да върне парите на купувача. Дизеловите мотори сами по себе си, разработка на японската компания Исузу, също не бяха убедителни. Най-продаваният мотор в първата Астра е надеждният 1.6 литров агрегат с 75 коня, който с дребни модификации се запази почти до края на производството през 98 г. В най-общи линии първата Астра разтърси из основи доверието на клиентите в компанията. Вече повече от 7 години наследникът с добавката G се движи успешно по пътищата на Европа и може да се каже, че покупката на този автомобил не крие особени рискове. Разнообразието на моторите е много голямо. В началото се монтираха двигателите от стария модел: 1.6 с 75 или 100 коня и 1.8 литровия агрегат, който в началото разполагяше с 115, а от средата на 2000 година с 125 коня. В посока нагоре гамата беше допълнена с яките бензинови 2.0 (136 к.с.) и 2.2 (147 к.с.) литрови мотори, а в посока надолу - с новоразработения 1.2 (65 к.с.) литров мотор, който обаче не намери много привърженици. Дизеловите версии отново призлизат от дъщерната на Дженерал Мотърс японска компания Исузу - това са различните варианти на 1.7 литровия агрегат с мощност от 68 до 75 коня. По-големите дизелови мотори 2.0 до 2.2 литра (от 82-125 коня) са си разработени от Опел. Инженерите от Рюселсхайм демонстрираха смелост с версията ECO4, която в ежедневното каране постига нива на разход с четворка преди запетаята. Комфортът в Астра G се предопределя от мекото окачване и отличните седалки. В купето и кабриолета пространството отзад е по-тясно, но дори в тях двама възрастни пътуват безпроблемно. Рюселсхайм има дълга традиция в производството на комби или както се нарича този вариант при Опел Караван. Това е причината много от клиентите да правят именно този избор.По отношение на сигурността - нито една Астра G не е напуснала завода без ABS, предни и странични еърбегове. Към това се прибавят добри резултати от краштестовете и шаси, което безпроблемно се справя в критични ситуации. На пазара втора ръка Астрата се продава по-изгодно от конкуренцията от Волфсбург. Комбинацията Караван + дизел и при Опел е търсена и съответно по-скъпа. Най-често срещани повредиМотор: до 9/98 скъсани ангренажни ремъци. След това бяха променени и ремъкът и обтягащите ролки. Скъсани ауспусиЕлектрика: дефекти в мениджмънта на стария 1.6 литров мотор, проблеми с контрола на празния ход на мотора, с отвеждането на отработените газове и отчитането на температуратаКлиматик: дефекти в компресорите при модели до 3/00Спирачки: шумове и тежък ход на задния механизъм до 1/00, дефектни ABS сензори до 99 г.   
 
0 от 500
  • #25
    5 rate up comment 1 rate down comment
    ivan ( преди 15 години )
    Ot 4 godini karam ezednevno astra f 1.4 GT 80k.c 1992g. 3 vrati.Polzvame predimno gradsko.Motora e pargav i ikonomi4en,i s pusnat klimatik,a na vozia ne otstpva na prexvalinite frenski koli.Za perioda koito e imam sam smenil aspux,vodna pompa,termostat i 4 amortisora,a e 195000km,no nemisla 4e ima kola koiato da ne iska svoeto.
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Astra 1.6 16v 100hp 1992 e перфектена.
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    RPWWD ( преди 15 години )
    Ивчо-дивчо,ти да не си бакшиш че си навъртял 300000 км. на нещастната машинка?!? Би трябвало да знаеш, че Астра и Зафира са ЕДНАКВИ авточмобили, на една платформа, с едни и същи двигатели, само купетата са им различни. Иначе всички немски дизели пушат, не за друго а защото нямат серийно филтър за твърди частици:)
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    iv4o-div4o ( преди 15 години )
    имах 3 години опел астра, перфектен автомобил,навъртях му към 300 000км. 2 пъти са ми казвали 4е са го виждали да пропуши моментно,и не се даваше на бензинки,даже хич!сега имам ОПЕЛ ЗАФИРА,които двигател пуши като КРЕМИКОВЦИ,и си мечтая ако мойе да взема двигатела на астрата която продадох....но просто шасито и окачването за тез километри..... но двигателя..... беше перфектен
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    FEN ( преди 15 години )
    Vqrno li e 4e na Astrata G nai dobar ot benzinovite dvigateli e 1.8 16v,i 4e drugite dvigateli nestavali
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    ntd ( преди 15 години )
    strahoten avtomobil e astrata. 1.6 mono samo kara6 bez da pravi6varvi dobre i malko gori.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    rosen ( преди 15 години )
    Imam astra F c20ne 115hp i da vi kaja oshte ne sam karal druga kola s takava dimamika za moshtnosta si i sashto sam dovolen ot razhoda na gorivo izvan grada
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    tenio ( преди 15 години )
    imam opel astra 1994godina 1.4 mono injekcia otli4na e.. a pak za razhod na gorivo da ne govorim.koito ne e karal opel da mal4i za vinagi.
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    sa6o ( преди 15 години )
    neznam za6to pi6e takiva raboti za diesela?as imam astra f 1.7 d nemskia,atmosferen.ikonomi4en .mnogo tiho raboti za diesel i u4udva6to prili4na dinamika.za isuzo nz kak stoqt ne6tata.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    fen ( преди 15 години )
    vqrno li e 4e na Astrata nai hubav e dvigatelq 1.8 16v,i 4e drugite ne stavat