Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Ford Focus

6.8
Закупена: 2018 г., Пробег: 2 000 км.
Приложимост в ежедневието
8
Надеждност
8
Оборудване
6
Пространство
7
Цена/Качество
5
Качество на материалите
6
Разход на гориво
8
Удоволствие от шофирането
6

Какво не ти харесва

  • непропорционален дизайн
  • разположението на ръчната спирачка
  • нефункционален подлакътник
Ford Focus От: Mr.ShantZ 11.06.2018 3235 прочитания 4 коментара
Начин на ползване:
Ширпотреба
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Агресивната фасада
Начин на каране:
На 6-та предавка
Допълнителни бележки
Покарах въпросната машина 1.6 TDCi, 95к.с. /230Нм, 6 ск., 1338 кг, над 2000 км като рент-а-кар за няколко дни в чужбина и мога да кажа че автомобилът не е лош за извършване на подобен род пътувания, но да си го закупя (с мои пари) и да го притежавам, в никакъв случай. Aко по-някакъв начин се окажа собственик на такава кола, мисля че до месец бих се отървал от нея, просто защото е недомислена и ми е нелицеприятна и отвътре и отвън. За сведение харесвам предишната хечбек генерация, седанът на тази също ми допада. Това го пиша за да е ясно че нямам проблем с бранда на Ford, както и с моделът по принцип, даже донякъде съм привърженик на антисемитистките и пацифистки убеждения на основателя на компанията и само заради тях бих се спрял на марката. Тенденцията при съвременните „модерни” хечбеци е че те се подуват все повече, както чисто визуално, така и самите ламарини стават все по-тежки. Без значение от нивото на оборудване и джантите, дали е във версия с 3 или 5 врати или по-мощна версия с по-„крещящ” цвят Focus III-та генерация е пример за това как не бива да изглежда един хечбек и провал в дизайн-естетическо отношение... и не, не съм съгласен че дизайнът е нещо строго субективно и е обект само на лични възприятия. Предпочитам безличен и консервативен дизайн с правилни пропорции, пред пищен и тотално объркан който отвращава. Интериорната централна конзола изглежда като вдъхновена от армиран костюм на супер герой (в лошия смисъл), изглежда това е подсъзнателен трик, който те кара да си мислиш че можеш да разчиташ на солиден автомобил. Въртките които регулират вентилацията в купето са проектирани за „истински мъже” с големи ръце и дебели пръсти, и освен това са с малки шипчета по тях. Въпреки големите неугледни забележки по формите които имам, ускорението е на ниво, моторът е еластичен, достигането на магистрална скорост е безпроблемно, изпреварванията също се извършват с лекота. Возията е прилично стегната, окачването поема добре неравностите, отзад е независимо което подпомага за комфорта и управлението, спирачките са много добри, педалът е много чувствителен. Хода на скоростния лост за 5-та и 6-та предавка е по-дълъг и трудоемък от една страна, и опиращ в крака на пасажера от друга. Сглобката като цяло е добра, леки поскърцвания в централната част са простими от изморения ви десен крак при дълги пътувания, но затваряйки шофьорската врата не веднъж имах усещането че затварям врата на бус заради осезаемия резонанс в кората. Видимостта назад е лоша особено в мъртвата зона ако си служите с интериорното огледало за обратно виждане, иначе страничните външни огледала са големи и спомагателни. При каране в подземен (спираловидно извит) паркинг ще си дадете сметка за прекомерната ширина на габаритите. Разочароваща беше и спомагателната шофьора електроника, защото дигиталното меню между инструментите не е премислено и интуитивно, а объркващо и излишно усложнено, сякаш е проектирано за да те откаже да бърникаш по него защото се разсейваш излишно по време на път. Колата често ви напмоня за това че е време за по-горна предавка, но няма способноста да знае кога е добре за по-долна. Пропуск който си спомням от предишната генерация, все още си е по старо му вместо да бъде отработен. Водачът бива засипван със съобщения от типа: DRIVER DOOR OPEN, и ако след това спътникът му също си отвори вратата, ново съобщение: PASSENGER DOOR OPEN, като първото вече не е видно и е изгубило смисъл, а вратата все още е отворена. Решението е елементарно, икона на автомобила с индикатори за всички отварящи и затварящи се компоненти вместо постоянно генериращите се информационни бюлетини. Бих могъл да преглътна голяма част от недостатъците при седан вариянта (понеже е по-изящен), а и служебните коли на НАП са именно такива, но хечбекът за мен е абсолютна проява на лош вкус, спрямо предходния модел. [изображенията са илюстративни но почти изцяло се доближават до тествания екземпляр]
Снимки
Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus
0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Отпред е добре ,страничната визия е малко клиширана отзад е пълна скръб.Прилича на няколко други марки и модели на по 5-6 години.Таблото изглежда кошмарно-купища евтина пластмаса преливаща на етажи,козирките над кръглите часовници мерещи скорост и обороти къртят- мивки плочки паркет и така нататък.Като на Шевролет или Деу от преди 15 години.Можеха просто да махнат купищата пластмаса в черно и сиво и да сложат един голям цветен дизплей показващ различна информация- включително стрелки.Форд...:/
  • #3
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Коментиращ ( преди 9 месеца )
    До Георги: тоя модерен спор е само в нашите географски ширини. Западният човек дори и не се замисля - пред запазен премиум, пълен като чувал с изненади, би предпочел нов, модерен и от средния клас автомобил, без да се замисля за глупости. До Анонимен: Авторът обясни, че няма забележки спрямо динамика, пътно поведение. От там - до голяма степен и ергономия. Защо тогава ръсиш глупости?
  • #2
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Ако караш много и гледаш на колите като безлична купчина ламарина за придвижване от А до Б, нов Фокус може и да е разумен избор. Ако обаче цениш динамика, пътно поведение, ергономия и обичаш да се заглеждаш назад след като си паркирал, много бързо ще намразиш колата дори и да не ти създава проблеми и да е евтина за поддръжка.
  • #1
    12 rate up comment 14 rate down comment
    Georgi ( преди 10 месеца )
    Има един модерен спор, кое е по-добро:стар премиум или чисто нов бюджетен автомобил. Ревюто абсолютно доказва, че ако се избере запазен премиум (не от горубляне разбира се), с добра история и предварително си направите сметка, дали може да го поддържате, ще имате много по-приятни моменти от изживяванията с такива недосмилици като Форда.