IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot 308

7.4
Закупена: 2004/2007/2012 г., Пробег: км.
Приложимост в ежедневието
9
Надеждност
8
Оборудване
7
Пространство
7
Цена/Качество
7
Качество на материалите
6
Разход на гориво
7
Удоволствие от шофирането
8

Какво не ти харесва

  • разход за 1.6 бенз. автоматик
  • скърцаща задна врата
  • слаба видимост заради дебелите колони
  • твърдата возия с нископрофилни гуми
  • дизайна на предницата на 308 първа серия
Peugeot 308 От: sonic 21.01.2016 9085 прочитания 18 коментара
Начин на ползване:
На кое качество на автомобила най-много държиш:
дизайн и возия
Начин на каране:
Допълнителни бележки
Този тест драйв ще е 3 в 1, макар че данните в ревюто са за втората ни 308. Първото ни Пежо беше синьо 307 дизел 2.0, закупено от СФА през 2004 г. Въпреки, че по разни класации този модел е в челните места по повреди нямахме никакви проблеми с него освен разтропване на пантата на багажника. През 2008 го заменихме с Пежо 308, отново дизел 2.0, само че понеже го използвахме предимно в града решихме да е с автоматични скорости. Прекрасна скоростна кутия и двигател, доста икономична, но и мощна кола! Край на постоянното ръчкане и натискане на съединител в града и по сфетофарите и задръстванията. Голяма глезотия бяха стъкления панорамен покрив, хладилна жабка и кожения салон. Основен минус беше потропването на задната врата от нашите хубави пътища. Друг минус бяха нископрофилните гуми, често ги пукахме по дупките и много тресеше и возията беше доста твърда. Дали защото беше дизел или по друга причина в студената зима на 2011-та след като я почистих от снега трудно палеше. И при 308, както и при 307 предницата е ниска. Само че при първото ни 308 рег. табела се намираше най-долу и често задирахме нещо с нея. В един момент твърдата возия ни омръзна и решихме да сменим колата с друга 308-ца, но с по-дебели гуми, за да вози по-меко. По това време беше излязъл фейслифта, който според мен изглежда в пъти по-добре. Предницата отново беше ниска, но този път от Пежо се бяха съобразили и бяха поставили гнездото за табелата по-високо и спряхме да задираме с нея като снегорин. ;) От СФА казаха, че икономичния и мощен 2.0 дизелов двигател се предлагал само с голям размер на джантите и нископрофилни гуми и се наложи да вземем 1.6 бензин. Този път беше в червено и пак беше автомат, затова доста повече харчеше от 2.0 дизела - по спомен от 8.5 до 10 градско (срещу 5.5-6 за дизела). Естествено заради по-ниската мощност беше и по-малко динамичен, но пък по-тих. Нивото на оборудване беше по-ниско - нормален покрив, салон от текстил, нямаше запалка, но имаше хладилна жабка и ел стъкла. По-дебелите гуми правеха возията много по-приятна, с по-малко друсане. Основен минус пак беше потропването от задната врата, а и на тази й падна бурмата на единия сенник. Като се замисля обаче това са бели кахъри, въпреки че става въпрос за нови коли. Важното е, че нямахме никакви проблеми с ходова част, двигател и електроника. И 307 и 308 имат големи багажници, като 308 има и повече място за задните седалки спрямо 307. Седалките на 308 като че ли са с една идея по-твърди от тези на 307. Препоръчвам избягването на версии с нископрофилни гуми. Определено тези два модела надминаха очакванията ни. Само не ми харесва ценовата политика на Пежо - твърде високи са цените им на ново. Всички без последната снимки са от нета, но на аналогични коли и дори цветовете съвпадат. Не съм по снимането на колите които карам и донякъде сега съжалявам, защото доста моменти преживяхме докато бяха с нас. Единствената запазена снимка е последната - там може да видите малка част от вътрешността на червеното 308, направена в дъждовния юни 2015. Поздрави!
Снимки
Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308
0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    kim62 ( преди 4 години )
    Забелязах капки от нафта на земята. На какво може да се дължи?
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    peugeot ( преди 8 години )
    1.pejo 106 300000km bez problem,2 pejo 206 240000km bez golemi problemi,3 pejo308 sw dizel 1,6 mod.2012g.bez zabelejki 240000km.4 pejo 308 sw mod,2015g,2,0 dizel automatik aktualni km 110000km samo giavoboliq, nikoga ve4e pejo.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ss ( преди 8 години )
    sw е малко по широко от хеча
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    tod79 ( преди 8 години )
    Всичко е вярно само за тримата възрастни отзад не съм съгласен.Пътувам с такова служебно всеки ден.Иначе е железарка 503000км 90коня!
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Коки ( преди 8 години )
    Аз също съм много приятно очарован от 308. 1.6 Hdi, 110 коня. По електрониката, двигателя и ходовата част нямам никакви оплаквания - може би и това, че гумите са 15-ки пази окачването в България.Икономична е, практична - става за градско и извънградско, на което разходът е повече от отличен.Материалите в купето са добри, въпреки че не е Астън Мартин.И аз имах проблем със сенника - разви се винтчето, което го държеше. Слабо място са и гумировките около стъклата и багажника.Поддръжката е евтина
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ....а бензиновите слагани на пижо са заимствани от BMW....
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    мислиш на бмв, ама недомисляш- малките дизели на бмв (най-вече слаганите на мини) са разработка на пижо :)
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Georgi ( преди 8 години )
    2008 карах такова, 2.0 HDI, дизелът е мисля на БМВ за около 20 хиляди километра. Останах с много добри впечатления. Единствената забележка: няма добра видимост отпред, предният капак е сякаш издут и не се вижда добре. Иначе колата си е супер.
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    ss ( преди 8 години )
    аз карам 307 sw 1.6hdi 2006та фейс, доста широка кола, аз съм 1.86 (105 кг), задните седалки са модулниq, което позволява 3ма възрастни да седят отзад, багажника е също доста голям, има и панорамен покрив, 110те коня са достатъчни , дори на витиня на байра си карам със 130-140(НМ си казват думата), разход среден около 6/100, колата е на почти 300 000 км предимно извънградско, ползвам метро в Сф, проблеми, почти 0, един сменен фап и семеринг на дюза, чудесна кола
  • #5
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    всичко хубаво, но не можахте ли просто да си смените джантите с по-малки и гумите с по-дебели?