fallback

Понякога малкото е повече: тестваме VW T-Roc 1.5 TSI

Кросоувърът напълно оправдава отличните си резултати на пазара

T-Roc не без основание е един от бестселърите в гамата на VW и един от най-продаваните SUV модели в Европа. Още с появата си на пазара този автомобил се превърна в любимец на публиката и в сериозен играч на пазара - той е голям приблизително колкото Golf, но е по-интересен като концепция и се усеща по-модерен от него.

Дизайнът му го откроява сред конкурентите, възможностите за персонализация са доста богати, а гамата от задвижвания предлага по нещо за всеки вкус - все пак моделът е наличен както с предно, така и с двойно предаване, спектърът на мощноста на двигателите се простира от 110 к.с. за базовата трицилиндрова версия до 300 к.с. на спортния топмодел T-Roc R.

Повечето случаи, в които сме имали досег до този модел, това е ставало с неговите по-мощни версии с двулитров бензинов или дизелов двигател и двойно предаване. Този път имахме шанса да изминем доста сериозен пробег от 1000 км зад волана на по-базов T-Roc, под чийто преден капак работи 1,5-литров бензинов TSI двигател със 150 к.с., който отдава тягата си на предните колела през седемстепенна трансмисия с двоен съединител DSG.

Честно казано, тази конфигурация на T-Roc ни изненада изключително приятно - отдавна нямаме съмнения, че това е един много добър и изключително приятен за шофиране автомобил, но е интересно да се отбележи, че въпросната сравнително достъпна версия не ви кара да се лишите от нищо - нито от енергичност, нито от удоволствие от карането.

1,5-литровият мотор и DSG трансмисията пасват чудесно на параметрите на автомобила - T-Roc се усеща достатъчно динамичен, тягата е уверена и равномерна, а акустичният комфорт и ниското ниво на оборотите при шофиране по магистрала засвидетелстват за това, че "малкото" задвижване всъщност е напълно достатъчно за теглото на автомобила и в нито един момент не се усеща измъчено или претоварено.

Още по-хубавата изненада идва на бензиностанцията - докато напоследък трицилиндрови модели с меко казано компромисна динамика все по-редовно показват стойности за разход на магистрала от порядъка на 8-9 на сто, а понякога и повече, средният разход на тестовия T-Roc 1.5 TSI след изминаването на 1000 км, от които около 650 по магистрала, отчете точно 7,4 литра на сто километра - абсолютно адекватно представяне с оглед на размерите, теглото и мощността на модела.

Друга симпатична изненада предвид особеностите на родните пътища са стандартните 17-цолови колела със сравнително високопрофилни гуми, които осигуряват не само отличен комфорт на возене, но и дават известно спокойствие при преминаване през по-сериозни неравности или при движение по разбити участъци. Управлението е директно и хомогенно, без да става нервно по магистрала - балансът между пъргава управляемост и стабилност е добре обезпечен.

Няма как да не споменем и чудесната ергономия в интериора - макар голяма част от функциите и тук вече да се управляват от сензорен екран и сензорни повърхности, управлението на функциите все още става, така да се каже, със затворени очи и почти не изисква време и усилия за привикване и нагаждане. Седалките са много удобни за дълъг път.

 

fallback
  • #11
    Докторът ( преди 1 година )
    До 10Хахаха, защо да не сравняваме, като там е същият двигател и същата трансмисия.Само дето, на т-рок таблото е ужасно в сравнение с шкода камик. Таблото е от твърда пластмаса.Този двигател е проектиран от завода да харчи масло.Това, че ти не можеш да забележиш си е твой проблем.
  • #10
    Т рок ( преди 1 година )
    Леле колко разбирачи има тук :) Имам колата закупена нова . Не пипа никакво масло , смяна на 20000 правя аз . Разхода е смешен за динамиката на колата , повече от 7,5 трудно се постига . При нормално шофиране разхода е около 5 на 100 . Приятна и пъргава кола , добре обезшумена с добър комфорт на возене , отличен избор за цена и пакет от екстри . Не сравнявайте шкодите с vw . Колата става както за града така за магистрала . Един съвет към разбирачите . Карайте нови коли и хвалете старите .
  • #9
    Koko ( преди 1 година )
    До#8 Приятел, това е евтина кола, какво повече искаш??? Като си толкова отворен - вземи си БМВ или Бентли или може би ФВ ти е под нивото?! Аман от форумни разбирачи. Трок с този двигател няма аналог за тази цена!
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Тотал щета още от завода е това. Потедната ширпотреба от ВАГ на завишена цена. Онзи, дето ни сапунисва с 1 л. масло на 30 000 км да спре да лъже. Това е разхода на 10 000 км и то при условие, че е нова колата до 100 000 км. Над тези км разхода на масло скача много рязко. Толкова рязко, че трябва да имате туба с масл в багажника, за да доливате на 1-2000 км
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Т рок, т крос и всякакви подобни "джипки" на предно са пълно извращение. Не знам защо някой би си причинил такова нещо. По- добре един нормален хечбек или истински джип. А с тази смяна на масло на 30к, този двигател най- много да си изкара гаранцията и дотам (не че и при по- честа ще изкара много)
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    то много агресия 140-180 че и на магистрала направо изтребител с дълги къси на тировете
  • #5
    Докторът ( преди 1 година )
    До 4И аз съм на 60 000км.За една година навъртях 60 000 км. Смяна на маслото на 30 000 с доливане на 0.5л масло.Не е имало никакви ремонти.Стил на каране агресивен. ) на магистралата 140 - 180.
  • #4
    Koko ( преди 1 година )
    Имаме Т-рок 1,5 ТСИ, ДСГ, като втора кола. Почти 60хил. км смесено каране. Разход около 7,5/100. Трансмисията е прилична за цената. Лек компромис при потегляне. Масло харчи около литър за 30хил.км. За втора кола е перфектен автомобил.
  • #3
    Докторът ( преди 1 година )
    Наистина този двигател е пълен метален ***.Това важи за всички бензинови съвременни двигатели. Всички са почти еднакви.Аз имам същия 1.5 tsi evo на Шкода камик 2022г.Пълен металолом. Има смисъл само ако е на газ. На бензин е ужасен, защото харчи многоНа газ е супер.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Само Голф!
fallback
Последни