fallback

Софийска връзка: тестваме новия Mercedes GLA

Най-забележимата промяна в новото поколение е дело на български инженери (ВИДЕО)

През първите 130 години от историята на автомобила "нов модел" обикновено означаваше също и по-добър модел - по-бърз, по-надежден, по-комфортен. Напоследък обаче нещата невинаги стоят така. Без да подценяваме важността на затягащите се екологични стандарти, в много случаи те означават, че новата ни кола може да е по-бавна, с по-малко цилиндри и даже с по-малко удобства от предишната.                За щастие тези опасения бързо се разсейват при новия Mercedes GLA. Най-компактният кросоувър от Щутгарт не е поразен тежко от даунсайзинга и спокойно можете да го имате с нормален двулитров турбомотор, с 224 конски сили максимална мощност. Точно като този, който тестваме днес.

       Нито пък е станал по-некомфортен. Тъкмо наопаки. Най-честото оплакване от досегашния GLA беше, че е доста тесен. Което можете да очаквате, когато си купувате най-малкия модел в гамата, но някак си не очаквате точно от тази марка.

Новата кола до голяма степен се е спасила от такива обвинения. Тя е със същата дължина като досегашната, даже с няколко милиметра по-къса, но за сметка на това е по-широка. И с доста по-голямо междуосие. Ефектът от това е, че имате задна седалка, на която могат да седят и хора с долни крайници.             Освен това тази седалка може да се плъзга с цели 14 сантиметра напред и назад. Багажникът зад нея е пораснал от 421 до 495 литра, което все още е по-малко от конкурентното BMW X1, но е напълно достатъчно.            Комфортът на возене не е този от S-класата, и това е логично, когато имате една относително къса кола, сложена върху доста големи джанти. Но не е и лош. А стабилността в завой значително надминава тази на GLB и даже, смеем да кажем, на GLC. Това е забавна за каране кола.

За последното спомага и фактът, че като за кросоувър GLA е относително нисък. Пораснал е с цели 10 сантиметра спрямо първото поколение, но все още повечето конкуренти ще ви дадат по-висока позиция на седене, ако това е, което търсите. Малко от тях обаче ще ви дадат по-добро пътно поведение.             Четирицилиндровият дввигател на версията 250 има само един недостатък: звукът. Допускаме, че така би звучала пералнята ви, ако й монтирате турбо.  

Mercedes GLA 250 4Matic

224 к. с. максимална мощност

350 Нм макс. въртящ момент

6.7 секунди 0-100 км/ч

240 км/ч максимална скорост

Но като изключим това, той е доста компетентен мотор. Максималният въртящ момент е предостатъчен за спокойни изпреварвания и, благодарение на турбината, идва доста рано - едва при 1800 оборота в минута. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6.7 секунди - постижение, за което доскоро си трябваха шест цилиндъра.            Двигателят е съчетан с новия 8-степенен автоматик с два съединителя, и със система 4Matic за задвижване на четирите колела. Тази система разчита на заден диференциал с многодисков съединител. Неговите 6 фрикционни диска са с покритие от въглеродни влакна и могат да понесат до 1000 нютонметра - много над възможностите на този двигател. GLA по никакъв начин не е машина за офроуд, разбира се, но с 4Matic се справя много добре върху сняг и лед, както се убедихме сами по планинските отсечки на Средна гора.            При нормални условия обаче три четвърти от въртящия момент отиват към предния мост - за икономия на гориво. Новият автоматик също е замислен най-вече с такава цел. И резултатът се забелязва. Разходът много зависи от състоянието на духа. В два последователни дни направихме 9.2 литра на 100 км и, след това, 6.8. Второто е дори по-ниско от официално заявените 7.7 литра разход в смесен цикъл. Заслуга тук има и необикновено обтекаемата форма на GLA. Коефициентът на въздушно съпротивление е само 0.28 - по-нисък от на повечето седани.            Обтекаемостта е приятна и за окото. За дизайна всеки си преценява сам, разбира се, но на нас GLA ни изглежда хармоничен и елегантен. Само ни се ще някой ден дилърите на Mercedes да излязат от канона "Какъвто искате цвят, стига да е черен, бял или сив".

В интериора също има видим напредък в сравнение с първото поколение. Материалите са мъничко по-качествени, и само на невидимите за окото места все още може да откриете твърди и евтини пластмаси. Но най-забележимата промяна е по таблото, където вместо конвенционалните уреди са се настанили два сензорни екрана с отлична резолюция.            Новият GLA получава и знаменитата мултимедийна система MBUX, за която няма да ни писне да повтаряме, че е създадена в София от български инженери. И при това е създадена доста добре. Има фантастична графика, богата функционалност и гласов асистент, който наистина действа. Кажете му, че ви е студено, и ще повиши температурата в купето. Кажете му, че сте жаден, и ще ви извади в навигацията адресите на най-близките барове. И така нататък.      Eмблематичният скоростен лост на Mercedes може да ви причини неловки моменти при първите опити да включите чистачките. Но щом му свикнете, е много удобен. Така или иначе, друга опция няма - GLA вече не се предлага с ръчни скорости       Главният минус на тази кола е същият като при всеки друг Mercedes: колко пари ще ви поискат за него. Най-базовият GLA с 1.33-литров бензинов мотор, предно предаване и 136 коня, започва от почти 69 000 лева. Това е с цели 7 хилядарки над базовото Х1 - само че то е с ръчни скорости, а при Mercedes такава опция вече няма.             Версията 250 с 4Matic и 224 конски сили тръгва от 82 500 лева, което пък е по-евтино от сравнимото BMW с почти 4 хилядарки. Но след това започваме да добавяме опциите: - 1500 за цвят металик - 2400 за head-up дисплей - 500 за безжично зарядно, - 3700 за пълния пакет асистенти, който включва и адаптивен темпомат с дистроник. И така нататък. В крайна сметка колата, която виждате, вдига летвата до 102 000 лева.             Допреди няколко години това щеше да е шокиращо много. Но само преди седмица карахме Hyundai Tucson за 85 000. Изобщо има два възможни подхода към тази кола. Ако търсите удобен кросоувър с градски размери, тя е доста по-неизгодна от повечето други предложения. Но ако търсите удобство плюс престижа на марката, Mercedes GLA е една от най-достъпните оферти.

Още снимки от теста на Mercedes-Benz GLA 250 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

fallback
  • #12
    Енженира ( преди 3 години )
    Висички бъгове са подобрения
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Предпочитам Davis Divan - 4 човека, всичките се събирсъбират на единствената, предна седалка (от там и името). Само ако може с 4 колела и ел мотор.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Един познат си купи "Куга " и вътре е доста по-приятна . Тези толкова ли не са намерили начин да направят така че екрана да не дразни окото- не се вързва с таблото като цяло .
  • #9
    Клиентите ( преди 3 години )
    Колата сама по себе си е една играчка, с типичните качества на играчките - да забавлява едно дете, и да впечатлява (и дразни) останалите !И аз с учудвам колко много от този модел срещам на пътя, но не се учудвам кои шофират тези коли - без изключение това са силиконови кукли, които явно "много са слушкали"!
  • #8
    Кои дава 100 хил. лв ( преди 3 години )
    Всички коментари преди моя са верни - колата е скъпа, таблото - коледна елха, пластмасите са точно като на Рено Клио, старият модел е по приятен от новия, но аз искам да добавя само един факт: този модел се среща по улиците в нашата не най-успяла родина твърде, ама наистина твърде често. Което ще рече, че ние може и да не го харесваме, ама достатъчно хора са го харесали, а и са имали свободни 70-100 хил.лв за него. Та, недейте дава съвети на Мерцедес как да ценообразува - те това го могат!
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Твоето Пежо само къде е минало покрай Мерцедес!!
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Супер евтино изглежда отвътре, твърда пластмаса ала Пежо. Че и корите в багажника бият на евтин хечбек. Моето Пежо 208 е с такива, но колко е по-достъпно като пари. Не си представям да дам толкова пари за интериор тип Рено Клио.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Да си ги купуват инженерите и пъпчивите ИТ-та. Като останем без доктори и учители кой ще им лекува и учи глезените деца.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Стелвиото прави с двулитров мотор под 6 сек от 0-100. Не знам за какви 6 цилиндри говорите.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    По-зле изглежда от преди фейслифта, новата им дизайнерска линия е по-гадна от предишната.
fallback
Последни