Eдна кола и добре да се продава, остарява, и се налага да й се направи фейслифт.
ОБИКНОВЕНО ТОВА СА САМО козметични промени по външния вид, докато сърцевината остава същата. Но понякога се случва и обратното: физиономията да се запази, но сърцето и умът да се променят коренно. Точно такъв е случаят с обновения GLC - най-продавания кросоувър на Mercedes и, също така, най-продавания модел на марката в България.
В обновеното семейство на GLC има четири различни предни решетки, и скоро ще се появи пета. Снимки: КОЛЕЛА
Ще трябва доста да се вторачите, за да забележите промените отвън. Предната и задната броня са нови, а очертанията на светлините са малко по-изчистени. Нова е и решетката - или може би трябваше да кажем решетките, защото GLC вече идва с четири напълно различни физиономии отпред, в зависимост от модификацията. И даже скоро ще има и пета.
ВЪТРЕШНОСТТА СЪЩО НЯМА да ви смае. GLC получава новия мултифункционален волан и информационната система MBUX, за която няма да се уморим да повтаряме, че е разработена от Visteon в София, България. Но за да не се преработва изцяло таблото, тук нямате един ефектен голям екран като А-класата, а два отделни. Този на навигацията е все така неестествено боднат отгоре, сякаш някой се е сетил за него в шест без пет в петък.
Изобщо визуално това е същата кола. Но като възможности далеч не е. Новият гласов асистент на Mercedes е най-полезният, на който сме попадали досега. А електронните системи вече включват и частичен автопилот, който може сам да спира и да потегля в задръстване.
НО НАЙ-ГОЛЯМАТА ПРОМЯНА след фейслифта се намира под капака. Новото GLC идва с много опции за задвижването. Има нов четирициндров бензин, който върви пакет с 48-волтова хибридна система. Има нов четирицилиндров дизел. Има плъг ин хибрид, който ще дойде малко по-късно тази година. И даже вариант с водородна горивна клетка. А има също и ето това.
3982 куб. см работен обем 510 к. с. максимална мощност 700 Нм макс. въртящ момент 3.8 секунди 0-100 км/ч |
Закоравелите офроуд маниаци с презрение ще ви кажат, че автомобили като GLC са "паркетни джипчета". Но това "джипче" има под капака си внушителен V8 с 510 коня. И то не какъв да е V8, а ръчно изработен - за което свидетелства и табелката с подписа на майстора. Добра работа, хер Бек. Наистина е вълшебен двигател - съвсем буквално, защото като с магия заличава поне половината от 1945-те килограма тегло на това AMG 63 S.
Добра работа, хер Бек!
Максималният му въртящ момент е същият като на Pagani Zonda Roadster или Аston Martin One - само че тук върви в комплект със задни седалки и 550 литров багажник.
Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 4 секунди. Максималната скорост е 290 километра в час. Но ще трябва да го приемем на доверие, защото дори и на безлимитните германски магистрали винаги ще се намери някой да кара със 110 в най-лявата лента.
След фейслифта многокамерното въздушно окачване е вече базово за AMG. Което значи, че чудовището може да се държи и много възпитано при нужда, и ще превози удобно децата до училище. Единственото, което не граничи със съвършенството, е деветстепенният автоматик. В нормален режим се справя уверено, но в спортен често се престарава и е по-приятно да ползвате планките за ръчна смяна.
Между другото на почитателите на паркетната теория трябва да кажем, че тази кола става и за офроуд. Макар че по разбираеми причини го тествахме не с АMG версията, а с обикновения дизел.
По обясними причини тествахме офроуд способностите на новия GLC с дизеловата, а не с AMG версията
GLC НЯМА БЛОКИРОВКА на диференциала, но в повечето ситуации успява да компенсира със спирачни импулси към отделните колела. На офроуд полигона на ADAC край Майнц колата се справя уверено с 60-градусов наклон и с водните препятствия. Обновените камери дават добра видимост, дори когато предният капак стърчи почти отвесно в небето. Адаптивното окачване позволява да увеличите просвета с цели 50 милиметра, до общо 24.5 см.
Естествено, шансът да видите GLC в калта е като шанса Доналд Тръмп да поведе гей парада. Но за повечето собственици вероятно ще е успокоително да знаят, че при нужда колата им няма да се изложи.
ОНОВА, КОЕТО ВЕРОЯТНО НЯМА ДА ИМ СЕ СТОРИ успокоително, е цената. В автомобилния свят "нов" почти винаги означава и "по-скъп". Засега нямаме официалните листи за България, но очакваме и GLC да прибави средно около 5% към цената си. Това ще рече почти 100 000 лева за базовите дизел и бензин, и близо 190 000 за АMG 63 S.
За същите пари можете шест пъти да обиколите планетата с такси. Или да платите 22 пластични операции. От друга страна, една любима актриса казваше, че пластичната хирургия е напълно безсмислена, защото красотата идва от сърцето. Ако е така, това АMG е сред най-красивите автомобили на планетата.
Още снимки на новия GLC вижте в галерията: