fallback

Семейните 500 коня: тестваме Mercedes-AMG GLC 63 S

Ето една кола с ускорението на Pagani Zonda, но с багажника на Vectra комби

Eдна кола и добре да се продава, остарява, и се налага да й се направи фейслифт.  

 

ОБИКНОВЕНО ТОВА СА САМО козметични промени по външния вид, докато сърцевината остава същата. Но понякога се случва и обратното: физиономията да се запази, но сърцето и умът да се променят коренно. Точно такъв е случаят с обновения GLC - най-продавания кросоувър на Mercedes и, също така, най-продавания модел на марката в България.

В обновеното семейство на GLC има четири различни предни решетки, и скоро ще се появи пета. Снимки: КОЛЕЛА

Ще трябва доста да се вторачите, за да забележите промените отвън. Предната и задната броня са нови, а очертанията на светлините са малко по-изчистени. Нова е и решетката - или може би трябваше да кажем решетките, защото GLC вече идва с четири напълно различни физиономии отпред, в зависимост от модификацията. И даже скоро ще има и пета.

ВЪТРЕШНОСТТА СЪЩО НЯМА да ви смае. GLC получава новия мултифункционален волан и информационната система MBUX, за която няма да се уморим да повтаряме, че е разработена от Visteon в София, България. Но за да не се преработва изцяло таблото, тук нямате един ефектен голям екран като А-класата, а два отделни. Този на навигацията е все така неестествено боднат отгоре, сякаш някой се е сетил за него в шест без пет в петък.

Изобщо визуално това е същата кола. Но като възможности далеч не е. Новият гласов асистент на Mercedes е най-полезният, на който сме попадали досега. А електронните системи вече включват и частичен автопилот, който може сам да спира и да потегля в задръстване.

НО НАЙ-ГОЛЯМАТА ПРОМЯНА след фейслифта се намира под капака. Новото GLC идва с много опции за задвижването. Има нов четирициндров бензин, който върви пакет с 48-волтова хибридна система. Има нов четирицилиндров дизел. Има плъг ин хибрид, който ще дойде малко по-късно тази година. И даже вариант с водородна горивна клетка. А има също и ето това.

 

Mercedes-AMG GLC 63 S

3982 куб. см работен обем

510 к. с. максимална мощност

700 Нм макс. въртящ момент

3.8 секунди 0-100 км/ч

 

Закоравелите офроуд маниаци с презрение ще ви кажат, че автомобили като GLC са "паркетни джипчета". Но това "джипче" има под капака си внушителен V8 с 510 коня. И то не какъв да е V8, а ръчно изработен - за което свидетелства и табелката с подписа на майстора. Добра работа, хер Бек. Наистина е вълшебен двигател - съвсем буквално, защото като с магия заличава поне половината от 1945-те килограма тегло на това AMG 63 S.

Добра работа, хер Бек!

Максималният му въртящ момент е същият като на Pagani Zonda Roadster или Аston Martin One - само че тук върви в комплект със задни седалки и 550 литров багажник.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 4 секунди. Максималната скорост е 290 километра в час. Но ще трябва да го приемем на доверие, защото дори и на безлимитните германски магистрали винаги ще се намери някой да кара със 110 в най-лявата лента.

След фейслифта многокамерното въздушно окачване е вече базово за AMG. Което значи, че чудовището може да се държи и много възпитано при нужда, и ще превози удобно децата до училище. Единственото, което не граничи със съвършенството, е деветстепенният автоматик. В нормален режим се справя уверено, но в спортен често се престарава и е по-приятно да ползвате планките за ръчна смяна.

Между другото на почитателите на паркетната теория трябва да кажем, че тази кола става и за офроуд. Макар че по разбираеми причини го тествахме не с АMG версията, а с обикновения дизел.

 

По обясними причини тествахме офроуд способностите на новия GLC с дизеловата, а не с AMG версията

GLC НЯМА БЛОКИРОВКА на диференциала, но в повечето ситуации успява да компенсира със спирачни импулси към отделните колела. На офроуд полигона на ADAC край Майнц колата се справя уверено с 60-градусов наклон и с водните препятствия. Обновените камери дават добра видимост, дори когато предният капак стърчи почти отвесно в небето. Адаптивното окачване позволява да увеличите просвета с цели 50 милиметра, до общо 24.5 см.

Естествено, шансът да видите GLC в калта е като шанса Доналд Тръмп да поведе гей парада. Но за повечето собственици вероятно ще е успокоително да знаят, че при нужда колата им няма да се изложи.

ОНОВА, КОЕТО ВЕРОЯТНО НЯМА ДА ИМ СЕ СТОРИ успокоително, е цената. В автомобилния свят "нов" почти винаги означава и "по-скъп". Засега нямаме официалните листи за България, но очакваме и GLC да прибави средно около 5% към цената си. Това ще рече почти 100 000 лева за базовите дизел и бензин, и близо 190 000 за АMG 63 S.

За същите пари можете шест пъти да обиколите планетата с такси. Или да платите 22 пластични операции. От друга страна, една любима актриса казваше, че пластичната хирургия е напълно безсмислена, защото красотата идва от сърцето. Ако е така, това АMG е сред най-красивите автомобили на планетата.

Още снимки на новия GLC вижте в галерията:

 

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Това си чист паркетник, то реално е повдигната C класа комби (на една и съща платформа са. Не е лошо но...На мен много повече ми харесва G550. Истинска мъжка кола, здрава и стабилна със сериозни офроуд възможности. В същото време е натъпкана със почти всички екстри които ги има в Е и S класите. Освен това G класата най добре запазва стойността си през годините. Останалите Мерцедеси се обезценяват много бързо.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Това определение паркетник не е съвсем правилно, гледал съм тестове на офроуд и дори новия Порше Кайен, който няма нищо общо с офроуд, премина през доста трудно офроуд трасе , през което премина и Рейндж Роувъра, очакванията на тестващите бе, че Поршето няма да мине от там където ще мине Рейнджа, ама мина. Тези парсетници могат да минат през веста, които лек автомобил никога не би могъл. Друга тема е, че собствениците никога няма да ги вкарат в калта.
  • #5
    Много е добро! ( преди 5 години )
    Но още държи висока цена ...
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Не е "джипче", когато е с 500 коня. Не че не е паркетник
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    мутрите не карат глс а мутресите
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Не било паркетник, защото имало V8?! А сега де! Ако ще 12 цил.да има паркетника си е паркетник. Двигателят е без значение в случая, а съвсем други неща. За да стимулирам малко мисленето на този, който е писал текста за видеото и представянето ще кажа, че Сузуки Джимни не е паркетник, въпреки, че е с 1.5 мотор! Сещай се защо! Иначе Мерцедеса кефи и според мен ще си върши добре работата, като паркетник. Само ще трябва доста да се спестява от закуски....
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Това е за мутри, предпочитам RAV4.
fallback
Последни