fallback

Добре облечени бизнесмени: Audi A6 срещу Lexus ES

Единият предлага всички последни писъци на технологията, другият - необикновен разход

Ако човек работи здравата и се издигне до директор, изведнъж се изправя пред решителна дилема: Пета серия или Е-class. Това са не само двете най-популярни бизнес лимузини, но и двата полюса в автомобилния свят. Едната залага на динамика и адреналин, другата - на комфорт и отпускане. Само че доста хора предпочитат не полюсите, а място някъде по средата. За щастие за тях има и доста други възможности. Например тези две: новото Аudi A6 срещу новия Lexus ES.

ДИЗАЙНЪТ

Дълго време човек трябваше да е въоръжен с лупа и шивашки метър, за да разбере точно с кое Audi си има работа. Напоследък се забелязват и някои разлики между отделните модели, но като цяло А6 доста напомня на по-голямото А8 - елегантни, изчистени линии. Този дизайн няма да ви спре дъха с красотата си, но пък и няма да остарее. Честно да си признаем, досега прословутият оригами дизайн на Lexus по-скоро ни бодеше очите. Но с новия ES пропорциите са налучкани и това е не само интересна, но и красива кола. Между другото е вече в седмото си поколение. Ако не сте я чували, причината е, че досега японците не я предлагаха в Европа.  

ВЪТРЕ

Интериорът на ES е семпъл и изпълнен предимно с качествени материали, макар да има и изключения. Кожите по таблото са ушити ръчно, а вратите имат специални уплътнители, за да се затварят тихо. Това е идеалната кола да скъсате с гаджето - никога няма да успее да ви затръшне вратата в лицето. Минусите идват най-вече от информационната система. Навигацията е умна като плеймейтка. Управлението на функциите със странния тъч пад изисква съвършена координация - ако се справяте от първи път, елате в "България Ер" и кандидатствайте за пилот. Камерите за паркиране са с резолюция, която ще ви напомни за детството и за първото преносимо Nintendo.

Lexus: изчистен и качествен интеиор, но информационната система изглежда остаряла, управлява се сложно, а камерите за обратно виждане са с доста ниска резолюция

За сметка на това седалките са едни от най-удобните изобщо, а поставката за чаши е двуетажна - ясен знак, че тази кола е създадена най-вече за Америка, страната на еднолитровото капучино.

На този фон Audi изглежда като пришълец от бъдещето. Тук имате дори не два, а три екрана, с висока резолюция и красиви графики. Всички функции се управляват чрез тъчскрийн, който леко вибрира при докосване. Все пак бихме предпочели за някои основни функции да имаше и бутони. Най-сериозният минус е, че при толкова екрани и черен пиано лак интериорът е пълен с отблясъци. А също и с отпечатъци от пръсти. Ако сте издирван престъпник, по-добре си вземете Lexus-а.

Audi: модерен и високотехнологичен. Управлението на почти всички функции от тъчскрийн обаче е неудобно в движение, а пианолакът и големите екрани много лесно се замърсяват

ПРАКТИЧНОСТТА

А6 дава предостатъчно място и на задната седалка. При ES пътниците отзад лесно могат да сместят краката си, но не и главите, ако са по-високи. Но пък японците са осигурили за тях два USB порта и 12-волтов изход. Lexus отстъпва обаче при багажника - 454 литра срещу цели 530 при Audi. Освен това задната седалка на японския седан не може да се сгъва. Има само пролука, където да напъхате ските си.

ЗАДВИЖВАНЕТО

Audi предлага три бензинови и четири дизелови вариации на А6. Ние тестваме най-мощния дизел - 50 TDI. Неговият V6 развива 286 конски сили и ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди. За ускорението помага и 48-волтовата хибридна система. Всички останали версии ползват 7-степенна трансмисия с двоен съединител, но този дизел вместо това има 8-степенен автоматик от ZF. По скромното ни мнение той е по-добър. Завиващите задни колела правят колата по-маневрена, макар да е и по-дълга от предишното поколение.

 

Audi A6 50 TDI Quattro

286 к. с. максимална мощност

5.7 секунди 0-100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

При Lexus задвижването е най-големият коз, или най-фаталният недостатък. Зависи само от вас. Изборът на двигатели тук е като изборите в Народна република България: има само един кандидат. В Америка ES се предлага и с V6. Но Европа трябва да се задоволи само с хибрид с четирицилиндров бензинов мотор и обща мощност 218 коня. Той е приятен и тих при спокойно каране. Но ще изрази доста шумно недоволството си, ако го настъпите повечко.

 

Lexus ES 300h

218 к. с. максимална мощност

8.9 секунди 0-100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

Ако ще участвате в драг рейс, не се опитвайте да сплашите другия с рязка газ, защото потеглянето е на ток и съответно - безшумно. Всъщност заради електромотора си ES е много бърз на старта. Но после шестте цилиндъра и въртящият момент на дизела си казват своето.

За по-улегналите шофьори обаче този Lexus има и едно огромно предимство. Нашите тестове - с чести спирания, потегляния и ускорения - не са еталон за икономично шофиране. Никога досега тестов автомобил не ни бе показвал на таблото 4.8 литра среден разход. За сравнение уж икономичният дизел похарчи около 9 на сто. Макар че все пак това Audi е със задвижване на четирите колела, докато ES е само с предно.

ЦЕНАТА

На пръв поглед конкурентите са съвсем сравними. ES тръгва от 98 000 лева, нашата тестова кола с повече оборудване е 112 000, а най-високото ниво удря 129 000. Даже базовата кола има шибедах, LED светлини и аудио Pioneer. А също и - ето нов прилив на носталгия - CD-плейър.

А6 започва от 104 000 лева за по-слаб мотор и предно предаване, а тази върхова дизелова версия е 119 000. Но допълнителните глезотии тук са повече, и по-скъпи. Така че тестовата ни кола качва летвата до 142 900 лева.

За да обобщим, А6 е по-модерната и по-динамична кола. ES е по-икономичната - особено след като отчетете, че хибридът няма доста от подлежащите на повреда части като съединител, алтернатор, ангренажен ремък, скоростна кутия и стартер. В крайна сметка правилният избор тук опира до това на какво сте директор. Или, по-просто казано, кой плаща.

Още снимки от теста вижте в галерията:

 

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Да, съвсем сериозно няма и съвсем сериозно харчи много малко и не се чупи. За разхода хората ви го показаха колко е и то при крайно неикономично каране. С иконокично пада под 4.Виждате и прословутия дизел, който уж бил икономичен колко харчи. Двете коли са карани заедно по един и същи начин. Разликата е почти двойна. Толкова за икономичните дизели.Знаем и колко са здрави също, а скоро в много градове в Европа няма да може да влезете с този"модерен" дизел и ще си гледате многото телевизори вътре
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Момчета, сериозно ли?"хибридът няма доста от подлежащите на повреда части като съединител, алтернатор, ангренажен ремък, скоростна кутия и стартер"
fallback
Последни