fallback

С нови оръжия: Тестваме обновеното Renault Kadjar

Германският двигател и освеженият дизайн трябва да подобрят продажбите на френския кросоувър

Модата на кросоувърите не подмина и Renault, като преди 3 години французите показаха един от основните си играчи в сегмента – Kadjar. Сега на пазара е обновената му версия, която идва с леко променен дизайн, нови системи за безопасност и най-вече с модерни бензинови и дизелови двигатели.

Целта е ясна – залагайки на такъв автомобил, клиентът не иска единствено да бъде модерен. Той иска сравнително добра проходимост, удобства, лукс и приемлив разход на гориво. Разбира се, външният вид също е от голямо значение и французите са напълно наясно с това и са постарали да „пипнат” екстериора там, където има нужда.

Промените в дизайна са засегнали предната и задната част Kadjar, като те включват по-голяма решетка на радиатора с елементи от хром, както и нови брони. Добавени са LED-дневни светлини, като и фарове за мъгла със светодиоди. В задната част също вече се забелязават елементи от хром, които също правят нещата по-свежи и по-приятни за окото.  Към всичко това прибавяме два модела нов джанти – 17- и 19-цолови, както и антена тип „Перка на акула”, която е достъпна в по-високите нива на оборудване.

Промените в салона са доста по-забележими. Върху централната консола е поставен сензорен дисплей на мултимедийна система R-LINK 2. Той е с диагонал 7 инча, като предлага по-голяма яркост и по-добра чувствителност. Ново е и управлението на климатичната система, а нейните въздуховоди вече са покрити с хром, който на места идва в повече.

Голямата новост при Renault Kadjar е при двигателите. Кросоувърът вече се предлата с 1,3-литров бензинов турбодвигател с 4 цилиндъра, разработен съвместно с Daimler. При версията TCe 140 той развива 140 к.с., като се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия, а при TCe 160 вече имаме 160 к.с.и 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя (EDC).

Именно новият мотор е едно от основните оръжия, на които залагат французите. А и не само те. Разработеният съвместно с Daimler двигател се предлага още на обновения Nissan Qashqai, както и на новата Dacia Duster. С него алиансът ще трябва да компенсира намаляващия (най-вече в Западна Европа) интерес към дизеловите автомобили. Проблем обаче може да се окаже именно това – трите кросоувъри са в една категория, която и без това вече е претъпкана.

Самият агрегат се справя доста добре, като разликата от 20 к.с. при двете версии не е толкова осезаема. Разходът на гориво е напълно приличен за такъв тип автомобил – около 7 л/100 км, като беше постигнат на коминация от магистрала и извънградски пътища с доста завои. Направихме и малък преход през планински район, с който обновеният Kadjar се справи без каквито и да е сътресения.

Ако сте фен на дизела, кросоувърът на Renault има две предложения за вас. В случая моторите са получили система за селективна каталитична редукция, която според експертите е най-добрият начин за пречистване азотен оксид. Тази технология намалява нивата на вредни емисии, без да променя динамиката. В случая версията Blue dCi 115 агрегатът с обем 1,5 литра разполага с 115 к.с. и въртящ момент от 260 Нм, а при Blue dCi 150 моторът обем 1,8 литра вече развива 150 к.с. и 340 Нм въртящ момент.

И тук обаче явно са се намесили маркетолозите, защото и от Renault предлага доста любопитни комбинации на двигатели, скоростни кутии и задвижване. Бензиновите версии са само с предно предаване, като за по-мощната има и автоматична скоростна кутия. При дизела се предлагат само само механични скорости, като само по-мощният може да се оборудва със система 4х4 (4WD).

Имахме възможност да проверим и нейните възможности, при това в доста екстремни условия – специално подготвен полигон. В Renault са се възползвали от опита на партньора си Nissan в разработката на подобни технологии и резултатът е ясно забележим. Kadjar се справя със силно разкалян и силен терен, като водачът има възможност да избира между три режима на работа, които сам променя с помощта на контролер на централната консола.

В стандартния режим въртят само предните колела, а при Auto електронната система автоматично разпределя въртящия момент между предната и задната ос в зависимост от сцеплението. В случая максимум до 50% от тягата могат да се прехвърлят на задните колела.

За тежък терен най-подходящ е режим Lock, който заключва централния диференциал, а 50 % от тягата постоянно се пренасочва към задната ос. Този режим работи при скорост до 40 км/ч За проходимостта в подобни условия помага и пътният просвет от 200 мм, което съвсем не е лош показател за кросоувър, който мнозина определят и като „градски автомобил”.

Впрочем и версии с предно предаване не са съвсем безпомощни при по-тежки условия на пътя. Те са оборудвани със система Extended Grip, която подобрява сцеплението при движение на кални или пясъчни терени. В случая отново шофьорът има на разположение три режима на работа на задвижващите агрегати.

Цените на модела са типичните за автомобилите от този клас. Базовата версия с бензинов 1,4-литров мотор и механична скоростна кутия стартира от 38 490 лв., но за варианта със 160 к.с. и автоматик потенциалният купувач ще трябва да извади над 57 000 лв.

Снимки: Automedia и Renault

Renault Kadjar

1332 куб. см работен обем (турбобензин) 160 к.с. максимална мощност 270 Нм максимален въртящ момент 210 км/ч максимална скорост

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Аре стига с тия глупости.Всеки,който поне малко разбира от коли подминава Рено,Пежо и Сутиен.Трябва да си психично болен да дадеш 50000 лева за тази Кофа !50000 лева ?!?Wtf
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    ... BOSE исках да напиша, интересно как продължават да се пишат небивалици по българските форуми. Каджар е изключително добър СУВ не съм чул някой да се оплаква. Германските фенове да спрат да четат Autobild и TUV с Порше на първо място всяка година и да погледнат и други класации, ще останат много изненадани ...
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    За 50К лв. съпругата ми си взе Каджар 4х4 с всички екстри включително премиум BOSS озвучаване и стъклен покрив. От Рено правят много добри отстъпки. Разхода спокойно може да се докара под 6 при спокойно каране. За 2 години и 50К километра нищо не е счупило, не откъде колегата черпи тази информация за любимеца на сервизите. Явно е объркал статията с тази на ФВ. Имаме и други познати които навъртяха двойно повече километри без проблеми ..
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Старият Каджар беше любимият автомобил на фирмените сервизи.Очаквам този да пристигне още по-добри резултати :)Честито на ***/отите,който ще се прецакат да си купят.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    С "нови оръжия" на стар кожодер ... тва е рено баце!
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BOOSTERJET, 140 кс, 6AТ, 4WD GLX SR има и огромен панорамен шибидах в най-високото оборудване. Жесток е! Возията е топ и проходимостта също е на много високо ниво. Вече го испитах на няколко пъти на голям сняг по проходите, където много хора буксуваха и не можеха да отлепят дори и с 4х4. Просто за тези пари няма по-добро според мен. Двигателя е чисто японски и няма кооперации с тоз и оня. А двигателите на Сузуки са известни с икономичност и здравина. 7 г. гаранция на колат ...
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BOOSTERJET, 140 кс, 6AТ, 4WD GLX SR e по-доброто предложение!За 52 000 лв си го взех с всички екстри с най-доброто 4х4 сред паркетниците!Екстрите са наистина страшно много, но най-добрата е адаптивният круиз контрол. Разхода под 7/100! В момента ми е 6,8/100, а на топло време пада под 6/100. Автомата е с двоена съединител и е страхотен. Двигателя не само е стурбо, а и с директно впръскване. Няма турбо дупка. Абсолютна оса. Върви много, харчи малко и цената на колата е ...
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Blue dCi 150 моторът е с обем 1,7 литра. В момента Kadjar и Qashqai са едно от най-добрите предложения на пазара като цена/качество. Жалко че бензинката 160 к.с. няма 4х4, както и че дизела 1.7 не се предлага с 4х4 и автоматик (въпреки че 4х4 с ръчни скорости се справя далеч по-добре при лоши условия на пътя).
fallback
Последни