fallback

Защо турбомоторът не трябва да работи на празен ход в студа?

Това намалява ресурса на двигателя, особено в зимните месеци

На много места по света е забранено автомобилите да стоят на едно място с работещ двигател, което съответно означава, че техните водачи подлежат на санкция. Това обаче съвсем не е единствената причина, поради която трябва да се избегне продължителната работа на превозното средство на празни обороти. В случая става дума най-вече за все по-модерните и масово използвани турбомотори. Техният ресурс е ограничен - не толкова откъм показателя на километража, а откъм броя часове, в които е работил двигателят. Тоест, дългото работене на празни обороти може да се превърне в проблем за агрегата.            На ниски обороти при двигателя се понижава налягането на маслото, което съответно означава, че то циркулира по-слабо. Ако агрегатът работи в такъв режим 10-15 минути, то в камерите на цилиндрите влиза ограничено количества горивна смес. Дори тя обаче не може да изгори напълно, което съответно повишава сериозно натоварването на мотора. Подобен проблем може да бъде усетен и в голямо задръстване, когато водачът понякога усеща миризма на неизгоряло гориво. Това съответно може да доведе и до прегряване на катализатора.

Друг проблем при подобни случаи е образуването на сажди върху свещите. Нагарът оказва негативно влияние върху тяхната работа, като понижава функционалността. Съответно се повишава разхода на гориво и се намалява мощността. Най-вредното за мотора е работата му, докато не е загрял, а това е особено актуално през зимата, когато навън е по-студено.

Експерти съветват и нещо друго – двигателят (както този с турбо, така и атмосферният) не бива да се гаси веднага след края на пътуване. В случая, проблемът е, че при подобно действие се изключва и водната помпа, което съответно води до спиране на охлаждането на мотора. Така той прегрява и в горивната камера се появява нагар, което влияе на ресурса му.

Освен това, веднага след изключване на запалването спира работа и регулаторът на напрежението, но в същото време генераторът, който се задвижва от коляновия вал, продължава за захранва електрическата система на автомобила. Това съответно може да повлияе сериозно върху нейната работа и функционалност. Именно заради избягването на подобни проблеми, експертите съветват, че е добре автомобилът да поработи 1-2 минути след края на пътуването.

 

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    малко хора стигат ресурса на двигателите на автомобилите си, особено ако са ги закупили нови или на малко км./nНаистина да не ставаме роби на колите си - те са тук за да ни служат, не обратното.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Грижете се за колите си но не им ставайте роби. Това е машина и е сметната че ще и се наложи да работи и повече от 10 мин на празен ход. Най малкото в задръстване може да престои и много повече. Айде със здраве и ЧИД на Ивановци ;)
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    По-скоро това, което може да се каже, е че налягането на маслото е съобразено с натоварването на двигателя.Хората с опит в областта казват слдното - ако лампичката за налягане на маслото не светва, то налягането е достатъчно.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Според мен може би вече е време да се спре да се говори за намалено налягане на маслото по време на работа на двигателя на ниски обороти.Всеки, който има по-нов автомобил с автоматична скоростна кутия вероятно е забелязал, че в икономичен режим на шофиране при ниски обороти и малко натоварване оборотите на двигателя гравитират около 1100 до 1500 (при MB S500 работи дори на около 1000 оборота), така че тези твърдения за ниско налягане не могат да се твърдят. По-скоро това, което може да се ка ...
fallback
Последни