На много места по света е забранено автомобилите да стоят на едно място с работещ двигател, което съответно означава, че техните водачи подлежат на санкция. Това обаче съвсем не е единствената причина, поради която трябва да се избегне продължителната работа на превозното средство на празни обороти. В случая става дума най-вече за все по-модерните и масово използвани турбомотори. Техният ресурс е ограничен - не толкова откъм показателя на километража, а откъм броя часове, в които е работил двигателят. Тоест, дългото работене на празни обороти може да се превърне в проблем за агрегата.
Друг проблем при подобни случаи е образуването на сажди върху свещите. Нагарът оказва негативно влияние върху тяхната работа, като понижава функционалността. Съответно се повишава разхода на гориво и се намалява мощността. Най-вредното за мотора е работата му, докато не е загрял, а това е особено актуално през зимата, когато навън е по-студено.
Експерти съветват и нещо друго – двигателят (както този с турбо, така и атмосферният) не бива да се гаси веднага след края на пътуване. В случая, проблемът е, че при подобно действие се изключва и водната помпа, което съответно води до спиране на охлаждането на мотора. Така той прегрява и в горивната камера се появява нагар, което влияе на ресурса му.
Освен това, веднага след изключване на запалването спира работа и регулаторът на напрежението, но в същото време генераторът, който се задвижва от коляновия вал, продължава за захранва електрическата система на автомобила. Това съответно може да повлияе сериозно върху нейната работа и функционалност. Именно заради избягването на подобни проблеми, експертите съветват, че е добре автомобилът да поработи 1-2 минути след края на пътуването.