25 години е възрастта, на която човек най-после може да се смята за зрял. Но как стои въпросът при автомобилите? Обикновено тази граница вече показва кой модел има потенциала да се превърне в класика, и кой е по-добре да се предаде на вторични суровини (напук на убеждението на много българи, които държат по три автомобила пред блока, 98% от всички коли принадлежат към втората категория). Разбира се, в Европа по-важната възраст е 30 години: след нея колите могат да се смятат за "олдтаймери" и ползват, в зависимост от държавата, сериозни отстъпки. 25-годишната възраст е ключова в Америка, защото след нея се разрешава вносът на европейски и японски коли, които нямат щатско типово одобрение. Ето шест интересни, редки или просто странни автомобила, които навършват четвърт век догодина - и вече изглеждат потенциални класики.
5 коли, които стават на четвърт век (ГАЛЕРИЯ):
Неотдавнашното прераждане на Renault R5 Turbo като електромобил с 540 к.с. доказва това, което всички вече знаеха: французите се справят с лудостта на хот хеча по-добре от всеки друг. Но трудно ще намерите френски хот хеч, който да е по-луд от този.
Стандартното Clio е доста забавна кола за шофиране и, поне в миналото, се предлагаше с доста голям избор от двигатели. Но никой не можеше да се мери с Clio V6, което пожертва задните си седалки, за да направи място на централно разположен 3.0-литров V-6 двигател с 227 к.с.
Трябва да се признае, че не е най-практичният автомобил: с радиус на завой като на самолетоносач и склонност да сготви на фурна всякакви хранителни продукти, които може по грешка да сложите в багажника. Освен това е малко труден за управление. Но никой никога не е казвал, че френското инженерство трябва да има смисъл. Просто е привлекателно.


1