Следващите поколения на Renault Mégane и Renault Scénic няма да са само електрически, но ще имат и хибридни версии с разширение на пробега. Същата plug-in хибридна технология, която ще дебютира през 2028, ще се използва и за бъдещите Austral, Space и Rafale.
На практика Renault възнамерява да замени платформата CMF-C/D за двигател с вътрешно горене и архитектурата за електрическия автомобил AmpR Medium с една мултиенергийна платформа, която ще отговаря и на двете цели.
„Все още залагаме на платформа, посветена на електрическите превозни средства, но също така вярваме, че ако приемането не е толкова бързо, колкото се очакваше, бихме могли да придружим електрическите превозни средства с няколко удължителя на обхвата и точно върху това работим,“ обясни главният изпълнителен директор на компанията Фабрис Камболив.
Решението на Renault да създаде мулти-енергийна платформа за бъдещите си модели все още не е официализирано, но се очаква да стане факт и отчасти да засили колебанието на Европа да спре термичните автомобили до 2035. На практика френският производител следва примера на Stellantis, BMW и Mercedes, които са разработили мултиенергийни платформи, подходящи както за хибридни, така и за електрически автомобили.
Новите plug-in хибриди на Renault ще бъдат от сериен хибриден тип, известен също като удължител на пробега или с акронимите EREV и REEV. Това са plug-in хибридни автомобили, където сцеплението на колелата е поверено на един или повече електромотори, докато бордовият (обикновено бензинов) ДВГ има единствената функция да генерира електричество за батерията и самите електрически мотори.
Сериозна роля в проекта ще играе Horse Powertrain - съвместното предприятие между Renault, Geely и Saudi Aramco, като една от новите последни разработки е „Хибридната система на бъдещето’’. Това е компактен силов агрегат, способен да замени преден електродвигател на електромобил, за да го трансформира, както е необходимо, в общ хибрид, plug-in хибрид или удължител на пробега. Системата включва един компактен блок с бензинов 1,5-литров двигател, електромотор, електрифицирана трансмисия, силова електроника, бордово зарядно устройство и DC/DC конвертор.
Не е ясно обаче какво ще се случи с най-малките автомобили на Renault и Nissan, които използват платформа CMF-B за термични модели и AmpR Small за електрически. Засега няма потвърждение, че новата електрическа платформа AmpR Small, използвана от Renault Twingo, Renault 4, Renault 5 и Nissan Micra, може да бъде премахната скоро в полза на нова мултиенергийна архитектура.
По-вероятно е, но все пак да не е потвърдено, някои от тези електромобили също да имат версия EREV, благодарение на използването на новите системи Horse Powertrain. Особено интересен за тази цел би бил удължител на диапазона с 1,0-литров, трицилиндров ДВГ, представен в Шанхай през април 2025 и планиран да бъде произведен в испанската фабрика във Валядолид.