fallback

Бъдещото Peugeot 208 – кабина на изтребител и квадратен волан

Концепцията Polygon показва технологии, които ще станат серийни до 2 години

Френският производител Peugeot представи иновативен концептуален автомобил Polygon, чийто интериор наподобява пилотската кабина на изтребител. Прототипът получава новия дизайн на марката заедно с редица технологии, които компанията ще започне да внедрява върху серийни автомобили от 2027.

Сред тези системи, например, е кормилно управление steer-by-wire (по жица), която не изисква механична връзка между волана и кормилната предавка. Очакванията са, че първият сериен автомобил на марката, базиран на Polygon, ще бъде новото поколение на 208.

Външният вид на концепцията прави впечатление с многоъгълник от плавни линии и остри ръбове, които образуват динамична силует с доста компактни размери - дължината на Polygon не надвишава 4 метра. Предното осветление представлява преосмисляне на познатите фирмени „нокти’’, както и вратите тип „крило на чайка".

Друга иновация на концепцията е предното стъкло, чийто долен ръб е свързан с предната част на автомобила. Той служи като дисплей, действащ като основа за прожектиране на данни от приборния панел и мултимедийно съдържание, тъй като салонът на Polygon е лишен от екрани. Видимата площ на изображенията е 740×240 мм.

Дисплеят е основна част от новото поколение Peugeot i-Cockpit наравно с необичайния квадратен волан Hypersquare. В неговите четири ъгъла са разположени вдлъбнатини, които крият допълнителни органи на управление – така те винаги са под ръка на шофьора. Системата за управление steer-by-wire ще намали вибрационното натоварване на волана и ще предостави възможност за свободна промяна на предавателното отношение.

Сред другите предимства Polygon са иновативни седалки, състоящи се от части от пяна на рамката, разширени опции за трансформация на интериора и адаптивно осветление. Задвижването е електрическо, но подробности не се разкриват, известно е само, че има три режима на работа - Cruise, Fun и Hyper.

На Polygon дебютира новата технология на Goodyear, наречена SightLine. Това е един вид аналог на системата, обявена по-рано от Pirelli, при която гумите предават данни на автомобила както за своето състояние, така и за това на пътя.

Още снимки на модела - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 3 седмици )
    На мен пък ми харесва. Това е правилната посока ако марката иска да запази позиции. Тук говорим само за едно - директен съперник на Рено 5. Електромобил относително достъпен. Да му друснат едни 120-150 кв бързо зареждане и ще е пушка.
  • #4
    Quore Sportivo ( преди 3 седмици )
    Я сложете една снимка на 205 GTi и включете харесване на снимките, да видим, кои модел ще преподчетат хората!
  • #3
    Тинтири_минитири ( преди 3 седмици )
    Акстремно грозно и екстремно глупаво! Последното читаво Пежо беше 406 и очевидно, от франсетата в скоро време няма да видим нищо, което да си струва парите и дори гледането въобще!
  • #2
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Кабина на изтребител, и под капака Pure Tech хахахах. Да се чудиш после как да вдигнеш изтребителя до сервиза ;))))
  • #1
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Хепетн ги огрозиха тез коли.На нищо не приличат,само за *** без вкус.
fallback
Последни