fallback

Нова или на старо: каква кола ще ви даде един и същи бюджет?

Практичен поглед към вечния въпрос пред всеки автомобилен купувач

По-добре ли е да имате притежавате нов кола, с нула километри и официална гаранция, или употребявана? Логично, първият вариант е много по-добър, но нещата се усложняват, когато бюджетът е фиксиран и не можете да го надхвърлите. За определената сума получавате модел от по-ниско ниво, като можете да изберете опреден цвят и за добавите някои опции към стандартното оборудване.

В същото време с такава цифра пазарът на втора употреба отваря неочаквани врати. И в случая не става става въпрос за спестяване на парите, а за повишаване на нивото. За същия бюджет е възможно да преминете от малка кола към компактен SUV или от среден седан към флагман. Може би получите модел от предишното поколение и фейслифт, но в замяна получавате повече пространство, по-мощни двигатели и комфорт от по-висок клас.

Ето няколко такива примера, разделени по ценови диапазони, като марката си остава същата, но разликите в класа и оборудването са различни, когато вместо чисто нова кола за същите пари се избира употребяван автомобил.

Нова или употребявана кола (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #16
    Колчо ( преди 4 седмици )
    Няма по хубаво от новото. Даваш повечко пари но ако не ти пречи да си живееш добре без тези пари трябва да си луд за да купуваш стари каляски
  • #15
    До турбо ( преди 1 месец )
    Точно пробега на година е разковничето. Колкото ти е пробега до толкова пари търсиш кола. Втора употреба на 3-4г на половин цена е най-изгодно. Ако караш до 10к км търсиш нещо запазено с евтина поддръжка на 6-10г.
  • #14
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз се накефих на нова кола. След три години вече не се кефих като сметнах че половината стойност на колата вече я няма , а вече се беше пораздрънкала и почваха проблемите. Върнах лизинга , сбогувах се с 27.000 лева за 3 години и си казах никога вече нова.
  • #13
    raiders ( преди 1 месец )
    Карам нов автомобил защото искам и мога да си го позволя. Дали пак ще си купя... да, но среден или висок клас или електричка. Доводите са верни и от двете страни, но винаги мога да си взема.и 2 ръка, принципно на 1 или 2г. е най-добрата сделка, но след ковида и повишенито на цените стана страшно. Пожелавам поне 1 да се накефите на чисто нова кола.
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    За 15к+ евро вече може да си вземеш чудесен електромобил и да си спестяваш по 2000 лева на година от горива и обслужване. Има само едно условие, да имаш къде да го зареждаш на домашен ток.
  • #11
    Лудория ( преди 1 месец )
    Наложи ми се тази година да си сменя автомобила. След огледите, прегледите го бях докарал да си купувам нов автомобил. Накрая излезе една читава кола, че купих нея. Купих я, само защото новата беше по-тясна и с по-малък багажник. Ако тези неща бяха еднакви, щях да си купя новия автомобил... Но пък стария веднага трябваше да направя обслужване, малък ремонт и още от началото едни 1500 лв. заминаха...
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    новото си е ново, вече и 5 години по-ново си има разлика, да не говорим как скрити проблеми могат да ти стопят портфейла и изцедят нервите, да не говорим как вътре е било пушено и вони, как масово се внасят неподържани коли с превъртял километраж и т.н.
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не ви знам какви коли карате и на какво викате изцедени. За 12-15 хил лв човек може да си купи пежо 308 или ситроен с4 на по-малко от 10 години и да си го кара без проблем. Или Киа или Хюндай i30. Много ясно, че ако си купиш Голф на 10 години ще е пълен дарак или по-скъп, щото от голфа по-хубаво няма. А и по-скъп голф да си купиш, пак ще е дарак. Не знам защо хората не си купуват обикновени коли, ами все едни дето са "Топа на топа".
  • #8
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Подкрепям 6 последните няколко ги взимах точно върнати от лизинг с безупречна история на всяка навъртах по около 100 хил км като единствено съм сменял регулярно масло и то пак в оторизирания сервиз. Настоящата обаче се задържа и ще се задържи дълго, просто защото новите коли не стават за нищо. Изнасилени 1.0-1.2 трицилиндови моторчета, които ме е шубе да взема... Почва 10та година росинант, но ще го пазя поне до 15тата, ще натисна с поддръжка и може и до 20та до 2035 да видим какво ще измислят..
  • #7
    Турбо ( преди 1 месец )
    Всичко зависи от това,колко километра караш годишно.Ако ти трябва кола само до работа, супермаркета, училище и събота и неделя до село,втора употреба ти върши чудесна работа.Ако ползваш колата по работа и въртиш много километри, само нова кола на лизинг.
fallback
Последни