fallback

Обрат: Рим отказа да забрани дизелите

От 1 ноември над четвърт милион автомобила щяха да бъдат прогонени от центъра на столицата

Хиляди граждани на италианската столица Рим си отдъхнаха с облекчение, след като градската управа успя да отмени пълната забрана върху дизеловите автомобили отпреди 2014 година в рамките на града, съобщава La Repubblica. Предложена и приета от управата на областта Лацио, в която се намира Рим, забраната трябваше да влезе в сила от 1 ноември и да обхване автомобилите с дизелов двигател с екологичен сертификат Евро 4 и Евро 5 (тоест произведени между 2005 и септември 2014 година).                      Вместо забрана на коли - субсидии за велосипеди

В отговор на силното обществено недоволство обаче властите в града успяха да се договорят с областните за отлаггане на забраната, като в замяна ще приложат други мерки за намаляване на замърсяването с фини прахови частици. Градът ще получи 25 милиона евро допълнително финансиране от държавния бюджет, за да субсидира подмяната на дизелови автомобили с електрически, да насърчава употребата на велосипеди и подмяната на домашни бойлери, изгарящи биомаса.          Над четвърт милион автомобили с дизелови двигатели щяха да са под забрана в Рим от 1 ноември - включително огромната част от лекотоварната флотилия, която зарежда със стоки магазините в столицата. Кметството успя да издейства отмяна на плана, поне засега           Доскоро две трети от автомобилния пазар в Италия се падаха на дизела

Рим вече въведе забрана за движение на автомобили със сертификат Евро 3 (до 2004) в рамките на Зоната за ограничено движение, или ZTL. Потърпевши от това бяха над 104,000 регистрирани в столицата леки и лекотоварни автомобила. Регистрираните дизелови коли с Евро 4 са още 147,000. Няма точно число за броя на автомобилите с Евро 5, но той също е внушителен, като се има предвид, че чак до 2017 година на дизела се падаха около две трети от целия автомобилен пазар в Италия, възлизащ на над милион и половина автомобила годишно. 

Плановете на римските власти ще подлежат на оценка и евентуална ревизия в края на 2026 година.         

 

fallback
  • #6
    Мммм ( преди 1 месец )
    Не може заради психозата на зелените екотерористи да забраняваш на хората колите и да ги принуждаваш да сменят работещи автомобили, и то не особено стари! В Германия милиони автомобили ще бъдат принудително изведени от употреба, защото емисиите тинктури минтири, а овцете поддавате. У нас колко коли заминаха, но не дизелите, заради убийствените изисквания на прегледите. И народа мълчи. Оня ден урода Бил Гейтс каза, че затоплянето не е проблем, и се харчели пари без нужда... Даже той завъртя тават
  • #5
    Хасан-Хасан ( преди 1 месец )
    Глобалното затопляне идва от слънцето.То не е първото такова в историята на планетата.Дизела няма нищо общо.Автомобилната мафия /производителите на автомобили/искат да продават,а света е пълен с автомобили.Затова трябва да се спрат всички двигатели с вътрешно горене и да се продадот на всички несъвършенните електрокари,за да може да има нов стадий на ограбване......абсолютна безмислица,нямаща нищо общо с екологиятаПросто става въпрос за пари....пълна измама....
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    като искате да се тровите карайте нафтови печки
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    полека лека електро психозата започна да отминава.
  • #2
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Ама какво стана с електрическата революция? Какво ще каже сега гинеколожката без стаж, г-жа Урсулита?
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Точка, преселвай се в Рим с дръгела :)))
fallback
Последни