fallback

Окончателно: Alfa Romeo загуби най-емблематичната си черта

Марката се хвали с двуцифрени ръстове, но реалните продажби си остават нищожни

Почитателите на Alfa Romeo трябваше да преглъгнат доста удари напоследък, като появата на Alfa върху платформата на Jeep Compass (Tonale) и дори върху тази на Peugeot 208 (Junior). Сега и най-големият страх на класическите "алфисти" става факт: главният дизайнер на компанията официално потвърди, че Alfa окончателно приключва с емблематичния регистрационен номер встрани от решетката.                  Номерът отстрани се роди с Guilietta Spider

Тази традиция се роди с първата Giuilietta Spider през 1955 - тогава дизайнерите на италианската марка бяха принудени да преместят номера встрани, за да не развалят облика на характерната предна решетка, наречена Scudetto - щитчето. С времето това стана запазена марка на Alfa Romeo и, с едва шепа изключения, бе прилагано върху всички модели в течение на близо седем десетилетия. 

Причината: нови правила на ЕС

Традицията бе прекратена с последния засега сериен модел - Junior. Причината, както обяснява главният дизайнер Алехандро Месонеро-Романос, е в новите регулации за безопасност на Европейския съюз. Частта им за защита на пешеходците при сблъсък не позволява регистрационният номер да е отстрани. Известно време екипът на Месонеро-Романос търсеше начин да заобиколи забраната, но сега испанецът признава, че такъв няма, и занапред моделите на Alfa Romeo ще са с номер долу по средата - като всички останали.         Месонеро-Романос, бивш главен дизайнер на Seat и Dacia, със своя принос към марката Alfa - кросоувъра Junior          "Някои фенове смятат, че една Alfa не е истинска Alfa, ако номерът й не е отстрани", обяснява дизайнерът. "Но има много красиви модели в нашата история, които са с номер по средата, като Alfetta и Giulia от 60-те". Месонеро-Романос дори твърди, че промяната е за добро, защото позволявала "да се върне симетрията" в предницата. 

Добрата новина: Stelvio и Giulia остават до 2027

Единствената добра новина за феновете на марката е, че ръководството на Alfa Romeo премисли плановете си за новите електрифицирани Giulia и Stelvio, и в резултат ще продължи да произвежда сегашните поколения поне до 2027 година - включително и Quadrifoglio версиите.                      Giulia и Stelvio в днешния си вид са единствените модели на Alfa на пазара, построени върху своя собствена архитектура - платформата Giorgio, и по скромното мнение на Automedia.bg са сред най-добрите за каране автомобили в своите сегменти. Но двата модела поостаряха - Giulia е на пазара вече 11-а година (от 2015), а Stelvio - девета. Все пак компанията ще ги задържи с надеждата да спре тоталния срив на продажбите си в Северна Америка. 

Alfa се хвали с ръст в Европа, но реалните продажби са скромни

На останалите световни пазари марката отчита двуцифрени ръстове на фона на спада при всички други марки на Stellantis - но това са ръстове от изключително ниска база. Alfa Romeo разпространи едно дълго прес съобщение за резултатите от първото полугодие, които включват 33% ръст в Европа, включително 51% във Франция, 50% във Великобритания, 35% в Италия и цели 200% в Нидерландия.          В Италия се гордеят с увеличението в продажбите на Alfa тази година, особено на фона на останалите марки на Stellantis. Но реалните продажби са едва 33,000 - една трета от това, което марката продаваше за полугодие през 2001          Но никъде в цялото съобщение не се споменават точните числа за продажбите. По данни на JATO Dynamics обаче общите продажби на Alfa на всички европейски пазари са едва 33 116 коли - съпоставимо с резултата на Mitsubishi, която се оттегли от повечето европейски пазари преди три години. Преди години, при лансирането на Stelvio, тогавашният шеф на FCA Серджо Маркионе бе обяснил, че съществуването на марката Alfa Romeo има смисъл при поне 500,000 продажби годишно. 

В България - 88% повече регистрации                   Българският пазар не е изключение от общата тенденция за Alfa в Европа: 88% ръст през първите 9 месеца на годината в сравнение със същия период на 2024, според традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Но и тук този завиден ръст е всъщност върху изключително скромни резултати от миналата година: тогава регистрираните Alfa Romeo са били 24, сега са 45. Това нарежда Alfa на 40-о място сред най-популярните марки на българския пазар. Регистрациите по модели изглеждат така: 15 броя Junior, 12 броя Stelvio (включително 2 Quadrifoglio), 11 броя Giulia (включително две Quadrifoglio Verde), 7 броя Tonale.         

fallback
  • #20
    Сетая ( преди 1 месец )
    Иии ето: новата алфа прилича на Дачия. Каква изненада ..
  • #19
    ....... ( преди 1 месец )
    Имам впечатление от марката.
  • #18
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най-доброто което може да се случи на алфа е да я купи някой китайски концерн, иначе просто ще си умре тази марка.
  • #17
    анонимен ( преди 1 месец )
    От любопитството влязох в страницата им - само 2.2дизел предлагат, тръгват от 45 000юро, което не е ми се стори възскъпо - преди някой месец гледах Тайго дизел и ти стъпваше 34 000евро.
  • #16
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Проблемът на Алфа е като проблема на много други марки - управляват ги магазинери, които само искат да продадат техниката на евтин модел за повече пари като му сложат друга емблема. И Мерцедес пробваха да продават СЛ с 4 цилиндров и не става. От друга страна ако не успеят да го направят ще изчезнат - инвеститорите ще идат при НВидия или Тесла. Давате ли си сметка, че вчера Тесла като загуби около 3.4% от капитализацията си - това е повече от капитализацията на Стелантис. Луда работа
  • #15
    анонимен ( преди 1 месец )
    за съжаление не виждам перспектива за алфа да влезе в битка със светата немска троица не може да разчиташ на славна история и със споделени възли и агрегати от нискобюджетни братовчеди да играеш в премиер лигата купувачите са много грамотни и когато плащат един куфар пари очакват да получат самоуправляемо шаси и избор между двигатели със симфоничен звук както и съвременна мултимедия с индивидуален салон пълен с екстри и екстериор който да те кара да се обръщаш след нея за съжаление GTAm е провал
  • #14
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 12 - Според мен Опел е пръв кандидат за продаване от групата. Не защото са лоши, те са еднакви, а защото фамилиите Пежо и Анели има голям дял в Стелантис и няма да продадат френските и италианските марки
  • #13
    РУК ( преди 1 месец )
    Джулия и Стелвио поставиха добра основа за възход.Но вече са 10 годишни модели.Прекрасни,вечен дизайн,но 10 годишни.Доказаха се като здрави и безпроблемни модели което отвори пътя за Тонали и Джуниър.Вярно,Джуниър споделя твърде много с Фронтера, С3, 2008, Avenger,твърде много.Но има и много Алфа в тази кола.Настройки,стил в купето,дизайн от вън.Признавам,че ако трябва да избирам между тези клонинг,Джуниър е най-добрата кола.Лошото е,че следващите модели ще следват същата родствена връзка....
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    Точно Алфа ще оцелее - има огромен имидж и история. Опел също. Ситроен вървят в правилна посока. На Фиат ще им е много трудно, но не вярвам държавата да ги остави.
  • #11
    v-1 ( преди 1 месец )
    Алфа са пътници според мен, след Джиип те са най-зле от Стелантис марките.
fallback
Последни