fallback

Най-специалното Porsche 911: Тествахме защо Spirit 70 струва половин милион лева

Спортната легенда най-после влиза в електрическата ера - но не по начина, от който се бояхме

Дойде моментът, от който класическите фенове на Porsche се страхуваха от години: моментът 911 да навлезе в електрическата ера.           Вижте видео от теста на Porsche 911 Carrera S и Spirit 70:             Но феновете не бива да се тревожат прекалено, защото "електрическата ера" в този случай означава eдин неголям електромотор между двигателя и скоростната кутия, и един още по-малък електромотор, който се намира в новото турбо. Отидохме до Крит, за да тестваме новата гама на 911, включително и най-екзотичния й представител: Porsche 911 Spirit 70.                      С това малко изпреварваме събитията, разбира се, защото причината да сме в дивата южна част на най-големия гръцки остров не е само един, а цели пет различни модела на компанията от Щутгарт. 

Миналата година Porsche направи нещо, което по-пролетарските компании наричат фейслифт, но в този случай се нарича фаза 2: пълно обновяване на поколението 992 на 911. При GTS и със Spirit 70 всъщност става дума за повече от обикновен фейслифт, защото се променя изцяло задвижването.          Новото 911 Carrera S             Нашият критски тест започва от обновената Carrera S, която запазва трилитровия боксер с туин турбо, но вече дава 394 коня максимална мощност. Повечето конкуренти в последните години непрекъснато намаляват работните обеми на двигателите си - AMG дори стигна до злополучните четирицилиндрови агрегати. Porsche обаче не само запазва работния обем за повечето версии на 911, но дори и го увеличава, при това съществено, за някои от тях.           Обновената гама Carrera на пристанището в Сития, Крит             Обновената Carrera GTS получава изцяло нов двигател с обем 3.6 литра. Той е с по-големи цилиндри и по-дълъг ход на буталата от досегашния агрегат, има система за променливо газоразпределение VarioCam и поддържа идеалното съотношение гориво-въздух в целия диапазон.                        Освен това е снабден с T-Hybrid - хибридната система на Porsche, която се състои от електромотор и компактна батерия с капацитет 1.9 киловатчаса. За разлика от повечето такива хибридни системи, които са 48-волтови, тази тук е 400 волта. 

Батерията е с размерите на обикновен акумулатор, а цялата хибридна система е удивително лека: въпреки добавянето й и въпреки по-големия двигател, новата версия тежи само с петдесетина килограма повече от старата.                      Досегашното туин турбо е заменено от единичен турбокомпресор, но с електрическо подпомагане. Между компресора и колелото на турбината е добавен малък електромотор, който се грижи по всяко време да имате оптималните обороти. Носи и още една полза: вместо просто да изхвърля излишните газове при твърде високо налягане, всъщност ги използва, за да генерира енергия и да зарежда батерията.

Впрочем, като казвам "малък", това е само според стандартите на електрическата ера. Иначе този електромотор е с мощност 26 конски сили - колкото цяло трабантче.                       Вторият, по-голям мотор, е вграден в 8-степенната скоростна кутия с два съединителя, която германците наричат PDK (съкратено от благозвучното Porsche Doppelkupplungsgetriebe).        

Porsche 911 Spirit 70

541 к. с. максимална мощност

610 Нм максимален въртящ момент

3.0 секунди 0-100 км/ч

312 км/ч максимална скорост

Този синхронен мотор с постоянен магнит добавя 54 коня и 150 Нютонметра към бензиновия двигател при нужда. Още 15 коня могат да дойдат от електрическото турбо. Максималната системна мощност при новата Carrera GTS е общо 541 конски сили. Максималният въртящ момент скача до 610 нютонметра - повече от този на Lamborghini Huracan. 

Най-убедителният аргумент срещу онези, които бяха против хибридизацията на 911, са динамичните показатели на тази кола: 3 секунди от 0 до 100 км/ч. Изпробваме фантастичното ускорение на този мотор, без да нарушим правилника, защото местната полиция услуживо е затворила за нас един участък близо до град Сития. Вместо стоп-палка, полицаите ни показват одобрително вдигнат палец.                        Новата Carrera GTS има завиващи задни колела и активна аеродинамика - подвижен спойлер отзад, постоянно адаптиращи се предни дифузьори и клапи за затваряне на въздухозаборниците. Комбинацията от всичко това доведе до време от 7:16.9 минути около северната дъга на Нюрбургринг - с почти 9 секунди по-бързо от досегашния модел.                          Между другото по-наблюдателните от вас отдавна са забелязали, че колата, която караме, всъщност не е точно Carrera GTS. 

Като технология, Spirit 70 е на практика Carrera GTS, само че пресъздадена в новата Heritage гама на Porsche като лимитирана серия, с много стилистични елементи от 70-те години, и отвън, и отвътре. И с фантастично завишена цена, също така.          Предишните два автомобила от линията Heritage се оказаха много доходна инвестиция за купувачите си. Няма причина да очакваме нещо друго и от Spirit 70             Porsche представи тази версия през пролетта на автосалона в Шанхай. Spirit 70 ще бъде произведена в ограничена серия от 1500 бройки и очевидно се прицелва в сериозните колекционери. Върху механиката на GTS тук получавате нови ексклузивни цветове, безброй дребни, но ефектни украшения отвън и в салона, екзотична ретро тапицерия, наречена Pascha, и специално разработен хронограф за таблото. Черните декоративни ленти през капака напомнят за стикерите за безопасност от 70-те години - тогавашните 911 били толкова бързи и толкова ниски, че трябвало да се маркират с контрастни ивици, за да ги виждат другите по магистралата.                      Няма да се задълбочаваме върху дизайна - по този въпрос всеки може сам да си състави мнение. Нашето е, че с хармоничните си линии, ефектните нови HD матрични светлини и този цвят Olive Neo, Spirit 70 е една от най-добре изглеждащите спортни машини на пазара в момента.                      Традиционните фенове вероятно ще се наскърбят и от загубата на аналоговите уреди пред шофьора, които са заменени от един дигитален екран. Но, от друга страна, този дигитален екран ви дава абсолютно всичката информация, която можете да си представите: налягане на турбото, налягане на маслото, температура на маслото, температура на охладителната течност.                    Позицията на седене е оптимална, с много добра видимост. Воланът е точно това, което очаквате от едно 911: директен, бърз и създаващ интуитивно усещане за състоянието и сцеплението на настилката. 

Допълнителен плюс на Spirit 70 е, че, за разлика от обикновената Carrera GTS, тук получавате и задна седалка. Макар и не възможността да седнете на нея, ако сте по-висок от един и десет примерно.                      Задната седалка служи по-скоро като багажник за чантите ви. Още едно напомняне, че се намирате в кола, посветена на скоростта и на фантастичната управляемост, а не на практичността. 

В същото време от Porsche са много убедителни в настояването си, че това е автомобил не за писти и не за спортни преживявания, а за всеки ден. Две минавания през доста тесни и задръстени градчета на остров Крит ни убедиха, че това 911 не е мъка за изпозване в ежедневието.                      Обезшумяването е прилично, без да ви лишава от приятния рев на мотора. Адаптивното окачване е създадено най-вече с мисъл за спорт, но може да бъде и приемливо комфортно. Седалките имат 18 различни зони за настройване и не търпят никакви забележки. Минус е само наличието на един-единствен къпхолдър. Но все пак не сте се качили в Porsche 911 да си пиете спокойно кафенцето с приятели, нали? 

Мултимедията е бърза, с чудесна резолюция и с постоянна свързаност, така че можете да отбиете край пътя и да изгледате нещо вълнуващо в YouTube, ако все пак настойчиво ви се допие споменатото кафе.                      Единственият наистина деликатен момент с тези автомобили е, когато стане дума за цената. Стартовата версия на обикновената Carrera тръгва от 278,000 лева - не нещо шокиращо в тази ера на автомобилна хиперинфлация. Но после имаме 315,000 лева за Carrera S, 353,000 лева за GTS, и цели 492,500 лева за Spirit 70. 

Вярно е, че това е лимитирана серия на Porsche, а в последните години лимитирана серия на Porsche обикновено означава машина за пари. Но все пак е отрезвяваща мисълта, че само стелките в тази кола струват повече от мнозинството автомобили, които срещаме по пътищата на остров Крит.                      От друга страна, това Spirit 70 има едно качество, което е изключителна рядкост в света на спортните суперавтомобили. То не предизвиква завист или злоба, а симпатия. И много вдигнати одобрително палци - не само от гръците полицаи.           Още снимки на Spirit 70 и Carrera S вижте в ГАЛЕРИЯТА:

        

 

fallback
  • #10
    Kerry ( преди 1 месец )
    Подготовка искового заявления является ключевым моментом в судебной системе.Это заявление, которое направляется в суд для обеспечения защиты ваших прав и интересов.В настоящем материале мы изучим,как создать исковое заявление так, чтобы оно имело наибольшие шансы
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    за всеки влак си има пътници що се отнася за поршА лично мое мнение че са продукт на гениален маркетинг който атакува лицата които са изпаднали в кризата на средната възраст с място за дамска чанта и портфейл с кредитни карти и огромно желание за грандтуринг но както е казал поета няма кинти скоро няма карам бентли
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Австралопитекът, който е избълвал долните коментари, е чиста загуба на въздух, вода и храна. Дори само прочитането на тая статия би показало, че Porsche са на гребена на вълната в иновациите. Но той ако можеше да чете, нямаше да е такъв окаян
  • #7
    Цветът на каросерият ( преди 1 месец )
    Прилича на течност ,произведена от стомашния тракт след прекалена консумация ,на вурстове с изтекъл срок...Апликациите на таблото и праговете в същия цвят ,правят колата да изглежда като на селски събор ,все едно някой млад ром и е залепил лепенки,точно като на жълт Москвич зелена лента на стъклото,като през 80-те
  • #6
    Къната ( преди 1 месец )
    Всеки новозабогатял и комплексиран късокрачко, тлъстак или плешивец търчи първом на тия да им наброи кайметата и 911 постепенно си стана конфекция. Остави другото, понеже стана конфекция взеха да се появяват разни Singer, дето ти сбират някаква реплика на нещо неизвестно какво и стрижат некви милиони за тая работа. Светът се побърка.
  • #5
    Турбодизел ( преди 1 месец )
    70 години вече я клепат тая костенурка. Айде нещо ново да измислиме, може ли?
  • #4
    до по-долния ( преди 2 месеца )
    *** умните гейрманци му викат еволюция и път към съвършенство аз му викам компаноека която не подлежи на развитие поради морална остарялост все пак е базирана на евтина народна кола от 37-*** година.Не възможността да се постави по обемен двигатрл Компенсират с някакви турбота които са си консуматив.Това е най лошата спортна кола правена някога.
  • #3
    до долния ( преди 2 месеца )
    Порше е зя хора без никакво техническо образовяние познаниями дори елементарен нюх към техниката.Накратко бийтъл с турбо.Късо междуосие тясно безсмислени и неизползваеми задни седалки поради това.Малъл двигателен отсек в следвтвие на това не може да се разположи нещо повече от 6 цилиндъра с някакъв смешен малолитраж от 3.6 литра.Цялата компановка определя малко място за развитие на модела.Тоест от 63-та досега не е мръднал наникъде и това се потвърждава от фактите.
  • #2
    Обикновен човечец ( преди 2 месеца )
    Браво,коли за хора с пари. Такива като мен само на картинки ще ги гледаме.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    неоправдани цени
fallback
Последни