fallback

Ще го купя отново – марките, от които клиентите не се отказват

Лоялността на собствениците спада, но някои брандове нямат този проблем

Американската организация J.D. Power публикува последните резултати от проучването за лоялност на автомобилните марки в САЩ за 2025. Това е един от най-важните показатели в автомобилната индустрия, анализиращ дали шофьорите решават да закупят автомобил от същата марка, когато заменят колата си с нова.

Тазгодишният резултат показва, че средната лоялност е спаднала до 49%, което е с 2% по-ниско от предходната година. Това е един от най-лошите резултати от началото на проучването. На практика това означава, че повече от половината шофьори сменят марките, когато купуват нова кола.

Експертите на J.D. Power обясняват този спад с няколко фактора - ограничена наличност на автомобили, стареене на моделната гама и агресивната политика на отстъпки на конкуренцията. Нарастващият интерес към промяна на сегмента също оказва влияние - шофьорите все повече изоставят компактните седани в полза на SUV или електрически превозни средства.

Най-високата лоялност в популярните марки - Toyota и Honda начело

Противно на общата тенденция, някои марки са в състояние да задържат клиентите. В категорията на популярните марки Toyota постига най-висок резултат – 62 процента. Това е четвъртата поредна година, в която японският производител заема първо място. Honda е на второ място с резултат от 55,5 процента, следвана плътно от Subaru – 53 процента.

В сегмента на SUV Honda спечели най-високата лоялност на клиентите, изпреварвайки Subaru, който достигна 60%. Тези резултати показват, че особено в класовете семейни автомобили японските марки се ползват с най-голямо доверие от шофьорите.

Премиум и пикапи - Ford с най-добър резултат за лоялност на клиентите

Сред премиум марките Porsche постигна най-добър резултат - 58,2 процента. Mercedes заема второ място, а Lexus трети. В категорията премиум SUV Lexus е оценен най-високо с резултат от 57,4%, изпреварвайки BMW (54%).

Най-високият резултат в цялото проучване обаче е регистриран от Ford в сегмента на пикапите - 66,6 процента. Това е четвъртата поредна година, в която американският производител е лидер в тази категория. Интересното е, че Toyota е на второ място с 61,2%, изпреварвайки Chevrolet и RAM. Това показва, че дори в типично американски сегмент японската марка може да изгради силна привързаност.

fallback
  • #12
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Надявам се, че тези коментари ги пишете, колкото да се пошегувате или да загубите минутка-две в нищодействие. Но ако наистина го мислите, време е за психиатър, училище от първи-втори клас нататък и да смените приятелите си.
  • #11
    до долния ( преди 2 месеца )
    Огромна част от копувячите на Тойота са жени и ге йове същите са и на субару. Голям процент от клиентите на порше са чичаци с наднормено тегло
  • #10
    до #8 ( преди 2 месеца )
    Тези митове и легенди ги разправяй във вашите си форуми да се надъхвате, че само това ви остана. Немските каруци, могат само на репатрака да ги навъртят тези 500 000 км.
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Прав си, пиянка. Пълни са с немски на по 500 000 истински км, защото на тези километри само немските продължават да вървят. Японските отдавна са се превърнали във фин железно-оксиден прах.
  • #8
    piqnkata ( преди 2 месеца )
    Ама хич не се чупят тя немски премиуми, за това сервизите пълни само с такива....
  • #7
    Тротинетка чат бот ( преди 2 месеца )
    От Тесла никой не се отказва.Статистически е доказано.
  • #6
    до 3 ( преди 2 месеца )
    Слушам и изпълнявам. Но не щат и не щат да се счупят, тези немски премиуми.
  • #5
    до пендела #1 и #2 ( преди 2 месеца )
    Дженди, какви глупости пишеш? Ти прочете ли статията? Може и да си я прочел случайно, но умственото ти развитие не позволява да осъзнаеш явно какво си прочел. Чете се с разбиране дженди, а не само да го прочетеш и в главата, като няма никой да не разбереш за какво става въпрос.
  • #4
    Hah ( преди 2 месеца )
    До #2..кво блато хаха един път вземаш Хонда и Тойота и забравяш неволите...ти си ходи по сервизите цял живот с немските премиум пародии.
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тойотка, Хонда, Субару - един път в блатото - цял цивот в блатото. Това е характерна психологическа черта на бедните - постоянно се оплакват, че им е зле, но никога не предприемат стъпки да излязат от положението. Все пак трябва да се отбележи, че 40% от притежаващите японско все пак имат достатъчно мозък в главата да разберат и да си признаят, че са сбъркали. Това е доста положителна новина.
fallback
Последни