Американската организация J.D. Power публикува последните резултати от проучването за лоялност на автомобилните марки в САЩ за 2025. Това е един от най-важните показатели в автомобилната индустрия, анализиращ дали шофьорите решават да закупят автомобил от същата марка, когато заменят колата си с нова.
Тазгодишният резултат показва, че средната лоялност е спаднала до 49%, което е с 2% по-ниско от предходната година. Това е един от най-лошите резултати от началото на проучването. На практика това означава, че повече от половината шофьори сменят марките, когато купуват нова кола.
Експертите на J.D. Power обясняват този спад с няколко фактора - ограничена наличност на автомобили, стареене на моделната гама и агресивната политика на отстъпки на конкуренцията. Нарастващият интерес към промяна на сегмента също оказва влияние - шофьорите все повече изоставят компактните седани в полза на SUV или електрически превозни средства.
Най-високата лоялност в популярните марки - Toyota и Honda начело
Противно на общата тенденция, някои марки са в състояние да задържат клиентите. В категорията на популярните марки Toyota постига най-висок резултат – 62 процента. Това е четвъртата поредна година, в която японският производител заема първо място. Honda е на второ място с резултат от 55,5 процента, следвана плътно от Subaru – 53 процента.
В сегмента на SUV Honda спечели най-високата лоялност на клиентите, изпреварвайки Subaru, който достигна 60%. Тези резултати показват, че особено в класовете семейни автомобили японските марки се ползват с най-голямо доверие от шофьорите.
Премиум и пикапи - Ford с най-добър резултат за лоялност на клиентите
Сред премиум марките Porsche постигна най-добър резултат - 58,2 процента. Mercedes заема второ място, а Lexus трети. В категорията премиум SUV Lexus е оценен най-високо с резултат от 57,4%, изпреварвайки BMW (54%).
Най-високият резултат в цялото проучване обаче е регистриран от Ford в сегмента на пикапите - 66,6 процента. Това е четвъртата поредна година, в която американският производител е лидер в тази категория. Интересното е, че Toyota е на второ място с 61,2%, изпреварвайки Chevrolet и RAM. Това показва, че дори в типично американски сегмент японската марка може да изгради силна привързаност.