fallback

Защо RAV4 е с 34,000 лева по-евтин в Китай, отколкото в България?

Хибридизацията прави най-популярния кросоувър на Toyota все по-недостъпен в Европа

Здрава, практична, устойчива на лоши пътища и, преди всичко, относително евтина: Toyota RAV4 вече три десетилетия е сред най-популярните кросоувъри в света. Но последното и най-важно от качествата й напоследък е под въпрос, поне в Европа. В България най-достъпната версия на отиващото си пето поколение RAV4 започва от 84 480 лева (43 194 евро), според конфигуратора на вносителя. Това е с над 32,000 лева по-скъпо от стартовата цена на модела през 2016 година.         Toyota Wildlander - китайската версия на RAV4 шесто поколение   

В Румъния е малко по-евтино, в Украйна - много

В Румъния базовият RAV4 в момента е намален на 41 323 евро, а на някои европейски пазари цената е дори по-висока от тази в България. Дори и в Украйна, където надценките "като за европейци" липсват, RAV4 започва от 32,075 евро - доста повече, отколкото струваше преди няколко години. А с идването на новото, шесто поколение, цените неизбежно ще пораснат още малко. 

Поскъпване заради хибридизацията

Главната причина за драстичното поскъпване на RAV4 - извън стремежа на Toyota към високи печалби, разбира се - е законодателството на ЕС за вредните емисии. Заради него RAV4 вече е достъпен само като пълен хибрид или плъг-ин хибрид в общността. По-сложното задвижване е и по-скъпо. Но все още има места по света, където RAV4 може да се купи и без хибридизация - и на несравнимо по-изгодна цена. Парадоксално, едно от тези места е страната, посветила най-големи усилия на налагането на електрическото задвижване - Китай. За китайския пазар RAV4 от новото поколение ще се предлага и само с бензинов мотор, на цена около 25,700 евро - с 40% по-евтин от старото поколение в България.                      Не RAV4, а Wildlander

Този китайски RAV4 всъщност дори не се казва така - името му е Wildlander. Технологично и като дизайн обаче той е на практика идентичен с шестата генерация RAV4. Разликата е само, че в базовото си ниво той се задвижва с 2-литров бензинов мотор, развиващ 171 конски сили. Алтернативно Wildlander ще се предлага и с две хибридни системи, съответно с 2.0 и 2.5 бензинови мотори.         

fallback
  • #27
    Rav4 ( преди 2 месеца )
    Пичове, не знам за какво изоставяне говорите, рав 4 плъг ин хибрид с e-cvt няма конглокенция в технологично направление. Цената верно е потресаващо скъпа, ама такава технология само те предлагат.
  • #26
    Фен на Тойота ( преди 2 месеца )
    Новите тойоти след 2021-22 год са с рязък спад на качеството. И то не само на Турските модели, пише го и из Австралийския и Американските тойота форуми. Казват , че подобно е и положението при Хонда.
  • #25
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Е то че стоманата в китайските коли (всичките) е 5-то качество и не е годна дори и за тротинетки се знае .. темата се избягва от вносителите но ако отвориш примерно сайта на Ебро са си написали че стоманата им е уж висококачествена, защо ли. Нарочно няма статистика и колко инциденти по пътищата вече има от чупещи се в движение основни части по окачването на китайците. Знам за случаи на грейт уол , донгфенг и MG и то само в България. Толкова за автомобилите от Тему.
  • #24
    До №1 ( преди 2 месеца )
    Абе, "има нещо гнило в Дания", наистина! Не са им много наред стоманите там, ама за това не се говори. Гледал съм клип в Китай и се коментираше между двама руснаци, руски и китайски, демек, женен за китайка, че там се карат колите 7 години и след това се сменят.
  • #23
    Давай №7 ( преди 2 месеца )
    Кажи ги нещата, както са си.
  • #22
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тойота и хонда в Щатите, Канада и Австралия са евтини, здрави и технологично изостанали автомобили за точка А до Б. В Европа някой реши че са неразрушими и цените следва да са като на Мерцедес- нищо че като автомобил не предлагат повече от Дачия. Корейците се усетиха и заложиха на дизайн , екстри като 360 , адаптивен круиз са почти стандарт, а при японците само за най високото ниво.. така изядоха дяла на хонда в Европа. С тези нови цени за турска продукция тойота не я чака добро оттук нататък
  • #21
    До №16 ( преди 2 месеца )
    Абе, че е кисело - кисело е, ама дай малко и на нас някакви права, стига дискриминация на тема, който има - има, който няма - няма и, съответно, да мълчи. Не разбирате ли, че тези , които имат, имат заради тези, които нямат? Съответно, трябва да са им благодарни. Представете си свят, съставен само от милионери, ми кой ще ви работи, бе?
  • #20
    Що бил по-евтин ли? ( преди 2 месеца )
    Ми, щот си го произвеждат за тях си, имат си намаления , ..... освен субсидиите, въобще тия там си гледат народа. Не като тия тука. За тва.
  • #19
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Фон *** иска всичките ви пари за за ги даде на ***... това е..
  • #18
    До 13 ( преди 2 месеца )
    Колега , ЕБРО-то започва от 27к евро тук в испания. Ако си видял цена 23 е промоционална временно и то с финансиране с 10 хил евро лихви. Да речем че пак звучи ок на фона на надутите цени на тойоти и темподобни.. никой не знае какво да очаква от кола с китайски мотор и китайско CVT. Ще поживеем и ще видим , може пък всички да се качим на такива един ден :) . Аз лично не бих дал 25к нито за дачия нито за Ебро. За тези пари има доказали се нормални автомобили на 3-4 години
fallback
Последни