fallback

По нанадолнището: Уорън Бъфет си изтегли парите от BYD

Китайският съперник на Tesla изглежда във все по-сложна финансова ситуация

Инвестиционният фонд Berkshire Hathaway на американския милиардер Уорън Бъфет продаде в понеделник и последните си дялове в китайския автомобилен производител BYD. Така се сложи край на 17-годишната инвестиция, чиято стойност нарасна над 20 пъти за периода, съобщиха световните агенции. След новината, акциите на BYD на борсата в Хонконг паднаха с 3,4%, а тези, търгувани в Шънджън, с 1,5%.

Според документите, подадени от Berkshire Hathaway Energy, дъщерното дружество, което притежаваше акциите, стойността на инвестицията на 31 март е била нула, след като в края на миналата година тя беше 415 милиона долара.

Компанията на Бъфет започна да инвестира в базираната в Шънджън BYD през 2008 г., когато плати 230 милиона долара за около 225 милиона акции, което се равняваше на 10% дял по това време. Berkshire Hathaway Energy започна да продава тези акции през 2022 г., след като цената им се повиши повече от двадесет пъти.

Ли Юнфей, генерален мениджър на марката и връзки с обществеността на BYD, благодари на Berkshire за "инвестициите, помощта и другарството през последните 17 години" в публикация в официалния си акаунт в китайската социална мрежа Weibo. Той описа продажбата на дяловете като "нормална" сделка с инвестиции в акции.

Най-големият конкурент на Tesla отбеляза спад на тримесечната печалба за първи път от 3,5 години, тъй като разширяването се забави на фона на правителствената кампания срещу ценовите войни. Продажбите на BYD на вътрешния пазар, които съставляват близо 80% от световните доставки, спаднаха за четвърти пореден месец през август. Компанията намали годишната си цел за продажби с до 16% до 4,6 милиона превозни средства по данни на Ройтерс.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Спада в продажбите на BYD се дължи на Geely. Китайците от две години разкарват всякакви съдружници в обединени фирми, и изкупуват собствените си акции. Вече не им трябват нито капитали, нито мозъци. Имат си от всичко достатъчно. Вече другите им се молят на тях да им дадат от тяхното. Не случайно последната година, масово "премиум" марки /европейски, японски, корейски/ създадоха НОВИ фирми с тях. Иначе окончателно заминават...
  • #3
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Очакваме 100-на коментара от инфантилния наркоман, за да оспами поредната статия, която го разобличава за пореден път,
  • #2
    РУК ( преди 2 месеца )
    Интересно как експерта по китайска икономика и финанси известен като ОбичащияКъсиЖълтиПатки Точко Пещерския, не е дошъл да обясни как спада в продажбите на BYD всъщност е ръстеж (както обясняваше за Тесла, преди срива да стане толкова очеваден, че и той да го види), и малките бързи риби вече изяждат големите бавни риби, и Бъфет е един англосаксонски капиталист, който нищо не разбира от финанси и икономика и да живее китайската комунистическа партия и Другаря Си
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Един по един, балоните започват да се пукат. Субсидии, субсидии, но всичко е до време.
fallback
Последни