fallback

Проблем с ръчната вкарва модели на Renault и Dacia в сервиза

Засегнати са автомобили, произведени от април 2024 до януари 2025 година

Renault и Dacia обявиха мащабна акция за изтегляне от европейския пазар на няколко модела. Тази операция е резултат от откриването на проблем с ръчната спирачка, ключов компонент за безопасността на автомобилите. Сервизната акция засяга хиляди модела с ДВГ, електрически и хибридни автомобили.

Проблемът е в сензора на ръчната спирачка, който е неправилно инсталиран на някои модели. Той може да попречи на щифта да се заключи напълно в режим "P lock". В резултат на това ръчната спирачка може да остане блокирана или да не се активира правилно в определени ситуации, например, когато двигателят е изключен, предпазният колан не е закопчан или вратата е отворена. Тази неизправност възниква главно, когато водачът натисне бутона "P" на скоростния лост.

Дори и при този проблем, сервоусилвателят на ръчната спирачка (APB) работи, осигурявайки обездвижване на автомобила. Властите обаче смятат, че проблемът значително увеличава риска от инциденти и наранявания. Като предпазна мярка, Renault реши да се намеси, преди ситуацията да ескалира.

Изтеглянето засяга широка гама от автомобили, произведени между 10 април 2024 г. и 16 януари 2025 г. Засегнатите модели са Renault Megane E-Tech, Renault Scenic E-Tech, Renault Captur II, Renault Austral, Renault Espace VI и Renault Rafale. Освен това, версията "Pays Grand Froid" на Dacia Duster, произведена между 2 ноември 2024 г. и 31 октомври 2025 г. , също е част от акцията.

На всички собственици на засегнати превозни средства се препоръчва бързо да се свържат с местния дилър на Renault и по VIN номера на автомобила да проверят дали тяхната кола попада в сервизната акция. Ако е необходим ремонт, той ще бъде извършен безплатно.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Произведени между 2 ноември 24г. и 31 октомври 25г. също били част от акцията , пише в статията!Което значи, че последните още не са произведени но са част от акцията.Ужас!
  • #10
    Къне ( преди 2 месеца )
    С тия ръчни е някъв ужас когато изгасиш я дърпа когато отвориш врата я дърпа сваляш колан на зад в движение я дърпа! Мъко моя няма зима няма лете ръчната работи и ако не я включи защото и това се случва започва да пищи като луда
  • #9
    Ха ха ха! ( преди 2 месеца )
    Ае може ли такава електрифицирана фичка да я праскате на ръчна!? Т.е. ръчната работа ...*** де. ))))))))))))))))))))))))))))))))))))
  • #8
    . ( преди 2 месеца )
    Видях три минуса и нито едно число за километрите на година на един таксиметров шофьор? Сигурно ще съм забравил да попитам?
  • #7
    До 3 ( преди 2 месеца )
    Защото в производствата вече навлизат "инженерите" от TIKTOK поколението. Тези като им вземеш телефона и получават нервна криза. Ти чакай да ти направят качествена кола.....всичко вече отива по дяволите. Нали виждам какво става. Един пример: Дори и при велосипедите вече вкарват електроника и батерии. Високият клас скорости за велосипеди вече се предлагат няма чиста механика с жило а само с безжични електрически команди и дерейльори. Блутут, батерии, моторчета...по високо тегло и двойна цена!
  • #6
    uichoto74 ( преди 2 месеца )
    Всички сте алкохолици тука!
  • #5
    До 5 ( преди 2 месеца )
    Автомата не е автомат а робот. Затова няма как да държи без съучастието на ръчната която си изключил. За другото няма как да коментирам без да те обидя на интелект. Проблема си е в теб но явно не го разбираш
  • #4
    Мммм ( преди 2 месеца )
    Каптура има и друг проблем, по-стария модел поне, при сваляне на колана на шофьора понякога ние спирачка в движение. Демек сваляш колана докато се движиш бавно, защото искаш бързо да свършиш нещо... Ами ако има някой зад теб - ПТП. Движиш се бавно без колан, защото си например на границата, и бам, набива ти спирачка на 15-20 км/ч. Абсолютна изродщина. Отделно автомата "изпуска" по нанагорнище като махнеш ръчната и си на Д, ако няма активиран аутохолд, нещо, което беше абсурдно да се случи някога
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Проблемът е в сензора на ръчната спирачка" => Какъв сензор, бе, хора? Защо когато имате 1) просто, 2) евтино и 3) ефективно решение /ръчка -> въже -> челюсти на барабанната/ си правите живота по-сложен??? За да сте "иновативни", "модерни", газари, скъпи, безсмислени, "електронни", да можете да потегляте по наклон с включена ръчна (защото няма кой да ви научи как се прави това с обикновената)...? Защоооооо?!?!?! :-(
  • #2
    При друг случай ( преди 2 месеца )
    В Испания Дилърът се свърза с мен, чрез писмо по пощата, а също така от КАТ ми изпратиха уведомение на приложението и на електронната поща.
fallback
Последни