fallback

Hyundai пуска нов хибрид, за да не изостане от конкурентите

Системата разчита на 1,6-литров атмосферен двигател и електромотор на задната ос

Корейският производител Hyundai ще пусне на пазара нов хибриден агрегат, който ще му позволи да не изостава от един от основните си конкуренти – Volkswagen. Нещо повече – Hyundai не изпуска от поглед и друг основен играч на пазара – Dacia, където се залага на нова стратегия относно задвижващите агрегати.

Както е известно, VW оборудва новия T-Roc с хибридна технология, която обещава да бъде много ефективна. В същото време Dacia заложи на немислим доскоро подход, като се отказа от дизела и представи алтернативи с много дълъг пробег без зареждане, задвижвани от бензин, които предлагат много нисък разход на гориво.

И в двете компании са наясно, че plug-in хибридите (PHEV) не са най-подходящото решение за клиентите, затова те избират пълните хибриди (HEV) за повечето си модели. Hyundai и Kia разполагат с тази технология, но сега ще е преразгледат, за да не изостават от конкурентите.

Миналата пролет корейците представиха част от новата си хибридна технология, разработена да покрие широк спектър от мощности. Тя се използва за два бензинови двигателя – 1,6-литров с турбо и 2,5-литров. Те обаче по-подходящи за големи модели, отколкото за по-малки, които са много важни особено за европейските модели на двете марки от групата Hyundai.

Тези агрегати са проектирани както за пълни хибриди (HEV), така и за plug-in хибриди (PHEV), благодарение на два електрически мотора - единият между ДВГ и шестстепенната автоматична скоростна кутия, а другият, по-малък, свързан директно с ДВГ, способен да достави повече от 300 к.с. мощност.

Сега Hyundai залага и на по-ефективна и интересна самозареждаща се хибридна комбинация, в съответствие със системата, използвана от румънците. Азиатците са разработили 1,6-литров атмосферен бензинов двигател без турбо за по-малки модели. Той ще се използва за хибридния Seltos, който вече се тества в Европа, като при него електромоторът може да бъде монтиран както между ДВГ и скоростната кутия, така и на задния мост.

По този начин Hyundai ще може да продължи да предлага хибриди с предно или задвижване на четирите колела, предлагайки нулеви емисии, тъй като този електрически мотор ще отговаря за задвижването на задните колела. От Hyundai не посочват капацитета на литиево-йонната батерия, която ще се използва, като се стреми към между 1,3 и 1,65 kWh, в зависимост от сцеплението.

Hyundai използва и някои функции на електрическите автомобили към тези хибриди от ново поколение, като режим на готовност, в който се активират само бордовите системи за комфорт, а не задвижването. Наред с другото, ще бъде добавена функция V2L или адаптивна система за възстановяване на енергията в зависимост от шофирането.

fallback
  • #10
    до 1 ( преди 2 месеца )
    "никой не се конк0рира с Тойота по отношение хибридите". Никой не иска да пада толкова ниско до нивото на тойотка.
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Много са им лакоми колите, не само хибридите имах малка Киа среден разход 10.
  • #8
    Stanislav ( преди 2 месеца )
    Точката дека е?
  • #7
    до VAG0нетчика ( преди 2 месеца )
    VAG0нетке, изключително много си обратното на остър. Ама толкова много си обратното, че ако знаеше, щеше да се метнеш някъде от високо. Поне прочети малко за марките, моделите и хибридите най-вече, че много ти личи, колко си зле. Прочети статията Какво представлява първият хибриден двигател на Volkswagen. Любимата ти куча марка за сефте тази година ще прави пълен хибрид. След 28 г закъснение се сетили горките. Прочети и виж колко са немощни и изостанали немчугите. Китайците скоро ще ги купят.
  • #6
    До 5 ( преди 2 месеца )
    Да сложиш две марки, всяка с над 20 актуално модела във всички класове, под общия знаменател "кола", показва крайна умствена ограниченост. Която изпъква още повече като се опитваш да слагаш епитети на този на който отговаряш.
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да, така е, тойоткафилче. Успокоявай се, че Тойотка е по-луксозна кола от VW :-)
  • #4
    До 3 ( преди 2 месеца )
    Сериозно? Клиентите на VW са по-взискателни от на Тойота? Хибридните технологии на Тойота са позиционирани по-ниско от на VW? Приус, Корола, Корола Крос, Секвоя, Тундра, 4 Рънър, РАВ 4 са все модели под Т-рок, така ли? Защо ли основните клиенти сан VW са корпоративни и държавни институции, а на Тойота частни? Може би защото корпоративните и държавните бюрократи са по-взискателни от частните, а? :-) :-) :-)
  • #3
    до 123 ( преди 2 месеца )
    Грешни са ти залюченията. Ключът е в пазарното позициониране. Ибридната технология на Тойотка се позиционира много ниско, защото е маломощна, шумна и некомфортна. Клиентите на марки като Мерцедес, Ауди и БМВ, пък и дори VW никога не биха карали такава. Клиентите на Дачия - да. По-евтините Хюндаи - да. Не случайно новата система на VW има ралична архитектура от на Тойотка, защото там изискванията на клиентите са по-високи - реално е като микрохибридите, но с малко по-голяма батерия и електромотор
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "между 1,3 и 1,65 kWh, в зависимост от сцеплението" - Значи като е хлъзгаво и - хоп! - батерията пораства на 1,65. След като асфалтът изсъхне, се свива на 1,3.
  • #1
    123 ( преди 2 месеца )
    Интересното е, че никой не се конк0рира с Тойота по отношение хибридите. Ей го на съперници на Хюндай са посредствените хибриди на ФВ и Дачия. Така е, защото преди 28 г. Тойота разбра, че най-доброто е да имаш пълен хибрид, Хюндай и други едва сега откриват топлата вода. Другото нещо е, че така и не разбраха, че за пълен хибрид не ти трябва двигател с турбо. Трябва ти един атмосферен надежден двигател, който да ти служи дълго и който да захранва батерията,а електромоторите компенсират останалото
fallback
Последни