fallback

Как да се грижим за автомобила, когато се кара основно в градска среда

Заради натоварванията в трафика интервалите на обслужване трябва да се променят

Градските условия за експлоатация на автомобила се различават значително от шофирането по магистрала. Задръстванията, честите спирания, постоянното ускорение и спиране от светофар до светофар създават повишено натоварване върху ключови компоненти и възли. За да се избегнат скъпи ремонти, автомобилът изисква сериозна и навременна поддръжка, както и качествени консумативи.

Защо градските условия са "сурови"

Производителите посочват интервалите за поддръжка, базирани на средни условия на работа. Но в действителност, градският трафик се счита за "суров" режим на шофиране, при който интервалите за обслужване трябва да бъдат намалени с един до два пъти. Това е посочено и в инструкциите и сервизните книжки на много автомобили.

В града двигателят работи в режим на чести спирания и ускорения, което води до по-често прегряване, а трансмисията и спирачките са подложени на постоянни натоварвания. За разлика от шофирането по магистрала, където двигателят работи стабилно, в града той почти никога не почива. Системи като "старт-стоп", продължителната работа на празен ход в задръствания и многократните стартирания ускоряват износването на всички технически течности и компоненти.

Двигател

В градски условия свойствата на ниско качественото масло могат бързо да се влошат под въздействието на високи температури. Ето защо, вместо стандартния интервал от 10 000 - 15 000 км, е разумно да се сменя моторното масло на всеки 5000 - 7000 км. Важно е да се обърне внимание и на часовете на работа на двигателя, а не само на пробега. Използвайте масла от надеждни производители, които са специално предназначени за интензивни градски натоварвания и съдържат висококачествени добавки.

Трансмисия и спирачки

Всеки тип скоростна кутия – автоматична, CVT, роботизирана или ръчна – също изисква по-честа смяна на маслото. Постоянното превключване на ниски скорости и прегряването в задръствания ускоряват разграждането на трансмисионното масло. Вместо официалните 100 000 км, препоръчително е маслото да се сменя на всеки 40 000 - 60 000 км. Спирачките се използват много по-активно в града, затова е важно да се проверяват редовно нивото на спирачната течност, дебелината на накладките и състоянието на спирачните дискове.

Окачване

Градските дупки, неравности и пътни фуги натоварват окачването. Затова е препоръчително да се прави проверка на шасито поне веднъж на всеки 20 000 км, за да се гарантира, че амортисьорите, тампоните и другите компоненти са в добро състояние. Редовната проверка на налягането в гумите също е от съществено значение.

Заключение

Градът е агресивна среда за автомобила. Повишените натоварвания, прегряването и честите спирания правят стандартната поддръжка недостатъчна. За да удължите живота на автомобила и да избегнете внезапни повреди, използвайте висококачествени масла и течности, намалете интервалите за обслужване и се фокусирайте върху реалните условия на експлоатация.

fallback
  • #9
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Към #8: Стига да има градски транспорт... Видин, областен център, общинска фирма за градски транспорт няма. Останалите от време оно линии са раздадени на 2-3 фирми за междуградски линии, и са с разредено разписание...
  • #8
    БайБоцимир ( преди 2 месеца )
    За градско ползвайте обществен транспорт, услуги за споделено пътуване или си вземете електрическа кола. Всичко друго е излишни разходи и замърсяване на средата, в която живеем всички.
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ако ще е за 10 км въобще не се качвайте на колата.
  • #6
    До 5 ( преди 2 месеца )
    Докато излезеш извън града пак я караш в същия неоптимален режим, просто след това я караш вече загрята, но пак има износване, докато градската се гаси и износване повече няма.
  • #5
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Ако караш 10 км на ден, означава, че никога няма да я караш в оптимален режим. А по извънградски път загрява след 5 км и след това се кара в нормална работна температура.
  • #4
    До 3 ( преди 2 месеца )
    Ако караш 100 км нали пак има студен старт и работа при незагрят докато загрее. Но градската кола на 10-тия километър се гаси, докато магистралната я жулят с 200 по аутобана.
  • #3
    До Истината ( преди 2 месеца )
    Само дето при 10 км на ден колата постоянно ще се кара при незагрят двигател под оптималната работна температура.
  • #2
    Истината ( преди 2 месеца )
    Това са митове и легенди, градското е по-добре за колата защото по-малко се кара, нищо й няма от 10 км градско на ден, много по-добре отколкото 100 км магистрала с газ до дупка.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За градско е най добре на ток. Нямаш грижи. Няма никакво обслужване. Само да я закачиш вечерта на зарядното. Моята Тесла S вече е на 240 000км и нищо не съм пипал по нея. Единствено съм сменял гуми 3 пъти. Още е с оригиналните накладки на спирачките и са на 50% изтъркани! Спирачки почти не се ползват. Спира се основно с регенерацията. По окачването никакви проблеми. Моята с въздушното окачване. Още си работи като ново. Ръжда по купето няма. То всичко е алуминий. Няма какво да ръждяса.
fallback
Последни