fallback

120 долара за смяна на масло? Не, благодаря, ще го направя сам за 6000

Собственик на CX-90 реши да спести малко пари, но накрая плати 500 пъти повече

Много собственици на автомобили понякога се опитват да спестят пари, като сами работят по превозните си средства, вместо да посещават сервизен център. Понякога обаче работата не върви според очакванията и в крайна сметка струва много повече от сумата, която е трябвало да се плати.

Именно това научи по трудния начин собственик на Mazda в Канада, на когото бяха поискани 120 канадски долара (90 американски долара). Той отказа, а последствията се превърнаха в кошмарна сметка на стойност 6000 канадски долара (4330 американски долара).

Историята беше публикувана в Reddit от служител в сервиз на дилъра, като всичко се свежда до опит за пестене на пари. Собственикът решава да извърши смени маслото, без да ползва специализиран сервиз. При повдигането на колата на крик обаче картерът е спукан. Обикновено този детайл е евтин и лесен за смяна, но при Mazda CX-90 е различно.

В случая картерът е елемент от конструкцията на кросоувъра на Mazda, което означава, че подмяната му е всичко друго, но не и бърза или евтина. Цялата операция отнема повече от 12 часа, като трябва да се свали и скоростната кутия. Трудът плюс цената на консумативите излиза 6000 канадски долара, което е 500 пъти повече от поисканото за смяната на масло в сервиз.

Снимки, споделени от потребителя на Reddit Cookie955, показват защо нещата са толкова сложни. Предният мост всъщност минава през масления съд, а самата част добавя твърдост към шасито. Подмяната изисква сваляне както на скоростната кутия, така и на двигателя, а не само за откачането на един компонент. Добавете труда, новата част и течностите, и ще разберете защо сметката е такава.

Това е сериозно болезнен урок за това какво представляват съвременните автомобили. Не всеки компонент е толкова прост, колкото беше преди, и това, което изглежда като лесна работа, може да се превърне в огромно главоболие, ако не сте изключително внимателни.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 2 месеца )
    То не ти трябва и канал, има си помпички за точене на масло през щеката, вършат си добре работата.
  • #14
    Лудория ( преди 2 месеца )
    То ако имаш опит или желание, не е проблем сам да си сменяш това или онова по автомобила. Аз си платих в официалниа сервиз на Хонда и пак съм недоволен. Оказа се, че не са завили до край масления филтър и маслото беше започнало да изтича. Така че всичко си е до професионализъм, умения и контрол.
  • #13
    Achtung ( преди 2 месеца )
    Смяна на масло, маслен филтър и въздушен филтър предпочитам да си ги правя аз. 7 години съм работил в областа на авточастите, работата е лесна и си сигурен че си сложил каквото масло си решил, има достатъчно изоставени канали из разни заводи, бивши ТКЗС и тн. Употребяваното масло го вземат почти във всеки по малък цех, сервиз където имат специални печки за зимата.
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    120 долара е без пари, тук 600 кинта смяната плюс 2 *** филтъра, това нещо 2019 същото беше 200 лева пак при официален дилър на друга марка...
  • #11
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Петре, ти кой клас имаш завършен? Неграмотен си , а днес видяхме, че и по математика си гола вода!
  • #10
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Петре, Петре, ти направо си TЪП! Не можеш дори да смяташ. Как 120х500 прави 6000?Седни си, двойка!
  • #9
    Тоя е клош от класа ( преди 2 месеца )
    Това със стоте долара за смяна на масло във фирмен сервиз не го вярвам. Толкова може да са му поискали за час работа, защото в Испания 5 литра масло и филтър по дилърски цени са два пъти повече плюс 30-45мин работа и ти стъпва над 200юро.
  • #8
    Нет ( преди 2 месеца )
    Стиснат, но пък ***...
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А защо си сменяш сам маслото?
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ами то ако не знаеш какво правиш не само картера, ами и колата може да падне върху теб и да те затисне. Какви са тези глупости, които пишете не разбирам и какво искате да убедите хората, че ако не отидат да им сменят маслото и си го сменят сами ще си строшат картера. Доста глуповато мислене е това, но предвид сайта и тези, които преписват неграмотно статии с преводач е нормално за тях да мислят така. Само ще кажа, че от 30 г.сам си сменям маслото на колите. Дори и на такива с гаранция го правя.
fallback
Последни