При дебюта си през 2019 година SF90 отбеляза повратна точка в историята на марката - това беше първият производствен модел на марката, който достигна 1000 к.с. максимална мощност, като беше и първият plug-in хибрид. Двуместното купе и на версията Spider с прибиращ се твърд покрив получава 4,0-литров битурбо V8, монтиран зад купето и комбиниран с три електрически мотора - два отпред и един отзад (в комбинация с 8-степенната скоростна кутия с двоен съединител), които го правят 4x4.
Сега тази задвижваща система е актуализирана, като нейната мощност е увеличена до 1050 к.с. Тя е поставена на Ferrari 849 Testarossa, който поема щафетата на SF90. Новата суперкола на италианците вдига 100 км/ч от място за 2,3 секунди (в сравнение с 2,5 секунди за SF90) или, ако предпочитате – 6,4 секунди от 0 до 200, за да развие максимална скорост от 330 км/ч.
Ferrari 849 Testarossa се предлага както като купе (от 460 000 евро, първи доставки от май 2026), така и като Spider с прибиращ се твърд покрив, който се отваря за 14 секунди (дори при движение с до 45 км/ч). Цените на тази версия стартират от 500 000 евро, а доставките започват през септември 2026. Дизайнът обаче е различен от този на SF90, интериорът е преработен и се възражда повтарящо се име в историята на марката Testarossa.
Сред най-известните модели, кръстени на цвета на 12-цилиндровия капак на клапана, са 1957 250 Testa Rossa - прототип за състезания за издръжливост, който сред многото си победи триумфира и в „24 часа на Льо Ман“ през 1958, и Testarossa от 1984 - най-луксозният и мощен (390 к.с.) Grand Tourer на Ferrari по онова време, който се открояваше със своя футуристичен дизайн.
Общото между тези модели е концепцията за стремеж към победи в състезания, за дизайна и за мощността на двигателя, споделена с 849 Testarossa. Със своите 1050 к.с. това е най-мощният „сериен“ GT, произвеждан някога в Маранело.
Докато каросерията на SF90 се фокусира върху сложни и остри линии, Ferrari 849 Testarossa има по-прости форми, напомнящи на състезателните прототипи от 70-те години на миналия век, по-специално 512 S, който спечели „12 часа на Себринг“ през 1970. Това е особено забележимо отзад с големите вертикални въздухозаборници, вмъкнати отстрани и свързани със заоблените задни калници, които завършват с две неподвижни крила.
В централната част на задната част на автомобила е поставен спойлер, който се вижда само когато излезе от формата на каросерията при високи скорости, за да увеличи притискащата сила. Връщайки се към формата на отворите отстрани, тяхното присъствие се подчертава от черен вертикален елемент, по форма напомнят на самолетни реактори, а решетките са във вертикално положение по две причини - едната естетическа, за да бъде по-видима от почти хоризонталните на SF90, другата да засмуква повече въздух, който да бъде насочен към по-големите интеркулери (монтирани под задния капак).
Удължената задна част, подобно на „опашката“ на състезателните прототипи, контрастира с късата, квадратна предница, с щедри спойлери и пресечена от черна лента, която включва фаровете. Под капака има малък 74-литров багажник.
Иновациите на хибридната система се отнасят повече от всичко друго до термичната част с 4.0 V8, който осигурява 830 к.с. - с 50 повече от SF90, получен с различни подобрения, включително преработената всмукателна система и по-големи турбокомпресори. Електрическата част е по същество непроменена - заедно трите електромотора винаги доставят 220 к.с. и се захранват от батерия от 7,25 кВт/ч, монтирана в долната част, зад седалките, която обещава 25 км пробег само на ток.
Има много подобрения за електрониката, която управлява динамиката на автомобила, базирана на системата FIVE (Five Integrated Vehicle Estimator). Той използва новоразработен алгоритъм, който въз основа на данните, предоставени от сензорите на автомобила (например за ъгъла на завиване и страничното и надлъжното ускорение) и други, способни да преценят самостоятелно (като сцепление с гуми), не само променя реакцията на автомобила в реално време, но и предвижда какво ще се случи през следващите милисекунди, намеса върху реакциите на автомобила.
Предсказуема логика, която също е в състояние да разбере стила на шофиране на водача и да адаптира реакцията на Ferrari 849 Testarossa в зависимост от начина, по който водачът управлява волана, действа върху скоростната кутия и спирачките. Всичко това, за да направи шофирането на звяр с над 1000 к.с. по-плавно и по-лесно.
Кокпитът на Ferrari 849 Testarossa запазва много спортен отпечатък и голямото конфигурируемо цифрово табло. Друг дисплей е на таблото, пред пътника, който може да управлява някои функции на борда. Воланът е различен, като се изоставят сензорните панели за по-практичните физически бутони, а конзолата „мост“ с типичната решетка на скоростната кутия (имитираща ръчно управление) се премества нагоре, окачва и се приближава до водача.
Пакетът Assetto Fiorano (52 500 евро), разработен за подобряване на представянето на пистата, се предлага и за Ferrari 849 Testarossa. Наред с други неща, той включва серия от мерки за облекчаване (включително детайли от въглеродни влакна и специфични седалки), които допринасят за загубата на тегло на 849 Testarossa с 18 кг, увеличения вариант за двата спойлера на опашката и по-твърдите окачвания, които намаляват накланянето на каросерията с 10%.
Още снимки на най-мощното серийно Ferrari - вижте в галерията: