За да се откроите от конкуренцията, особено от китайската, вероятно ще е необходимо нещо повече от мощност, висока скорост, добро управление или интериорни части, сглобени до микрометър. Германските производители знаят това и ще трябва да намерят други аргументи, за да привлекат китайски клиенти, които все повече се изкушават от националните им производства.
За европейците рискът е по-малък, тъй като клиентът е по-консервативен. Все пак обаче, когато електрическият Porsche Cayenne се появи, лозунгът ще бъде иновацията. Дори това да означава да се задълбочите в идеи, които не са изцяло нови, но все още малко използвани. Като например безжичното индукционно зареждане.
Принципът е прост: докинг станция, поставена на пода в гаража ви, включена в стандартен подсилен контакт. Трябва обаче да се уверите, че можете да поддържа достатъчна мощност, тъй като индукционното зареждане на Porsche може да осигури до 11 kW теоретично. Всъщност е известно, че индукционното зареждане е по-лошо от конвенционалното кабелно поради очевидни причини за загуби: магнитното поле трябва да е особено близо до долната част на автомобила, за да се постигне възможно най-добра ефективност, която не е задължително да е тази на кабела.
При индукционното зареждане, подобно на кабелното, променливият ток от електрическата мрежа трябва да се преобразува чрез бордовото зарядно устройство в постоянен, за да се презареди батерията. Следователно, загубите са сходни между индукционното и кабелното зареждане. Индукцията обаче увеличава тези загуби поради самата технология, която добавя загуби между плочата на земята и превозното средство.
Porsche обаче обявява 90% ефективност на хартия, което би поставило това индукционно зареждане в съответствие с напълно прилична домашна зарядна станция Wallbox. Ако компанията постигне такава ефективност, това е така, защото Cayenne ще бъде оборудван с пневматично контролирано окачване, което автоматично ще се спуска, за да се доближи максимално до плочата, за да се намалят загубите.
Тази плоча, която може да се постави в гараж или на открито, няма да промени коренно живота на бъдещите потребители на електрическия Cayenne. Ще донесе обаче малко удобство, тъй като вече няма да се налага да се изважда кабелът, а Porsche твърди, че 75% от зареждането на клиентите им се извършва у дома.
Индуктивното зареждане ще бъде пуснато първоначално в Европа през 2026 г. Предстои да видим колко ще струва, като се очаква цената да е опционална, както и задължителното въздушно окачване, което ще е необходимо, за да се използва пълноценно мощността на зарядната платформа.