fallback

Шофьори осъдиха Toyota за досадно ехо в колата

Част от собствениците взимат по 6800 долара, останалите получават видео урок

Вероятно мнозина са изпитвали на гърба си лошото качество на телефонните разговори в автомобил или когато говорят с някой, който се намира в собствената си кола. На някои собственици на Toyota появилият се проблем с дразнещо ехо им дойде в повече и ги накара да съдят автомобилния производител. Шест години след повдигане на въпроса двете страни са уредили различията си.

В съдебния иск се твърди, че когато шофьорите използват функцията за свободни ръце на Bluetooth, човекът от другата страна на разговора често чува собствения си глас да ехне в отговор. Пред съда собствениците твърдят, че проблемът не само засяга използваемостта, но и намалява стойността на техните превозни средства. Toyota отрече тези твърдения, настоявайки, че проблемът е от неправилно използване на функцията.

Официално компанията така и не промени позицията си, но се е съгласила да плати обезщетение на на 14-те ищци по делото. Всеки от тях ще получи около 6800 долара, докато техните адвокати ще вземат общо 3,15 млн долара. От Toyota не признават вината или дефект, като твърдят, че ехото при разговор със свободни ръце е причинено от твърде ниска сила на звука от устройството hands free.

Японският производител потвърди това с пускането на ново видео с урок за шофьорите и специална програма за популяризиране, които са част от споразумението. В късометражния филм на собствениците се показва как увеличат силата на звука на устройството си до максималната му настройка, след което да намалят силата на звука на информационно-развлекателната система до определена стойност. Ако ехото продължи, те трябва да опитат да намалят допълнително звука.

Проблемът се отнася за почти всяка Toyota, произведена между 2014 и 2019. Окончателното изслушване по делото е насрочено за 2 март 2026 в Окръжния съд на Централния окръг на Калифорния.

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 2 месеца )
    9.3 сек за 1.8 и 7.5??? за 2.0 Корола Хибрид срещу 8.0 секунди за 2.0 тди, ама това няма значение, защото дизелът е за дълъг път, а хибрида за къси разстояния и градско, макар че и само с 1.8 бензинов двигател можеш да си пътуваш с ограниченията на скоростта навсякъде. На електричките им мина модата. Вече не сме приятели с Китай.
  • #20
    . ( преди 3 месеца )
    Цифрите не лъжат. За колко ускорява Toyota corolla hybrid И примерно класиката в жанра volkswagen golf TDI?
  • #19
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Карам служебна ел.кола и на старт дизелите докато развъртят и тракат с ел.колата съм на следващия светофар абсолютно безшумно, само чувам как тракат и изпушват, защото ги настъпват, говоря за разни мерцедеси,бмвта комбита дизели и тем подобни отпадъци, но дизелите не са коли за състезания, за смях стават всеки път, бръмчат тракат и седят на едно място с ел.колата ги подминавам като конуси : )
  • #18
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Модерен дизел няма. Дизелът трака, вибрира и е слаб на старт. Корола хибрид, Приус хибрид са много по-бързи на старт. Едно че Приус е над 200 коня, а Корола 180 коня хибрид. Дизел не знам какрал ли си,кно по=тромава машина няма. Бензинката е пъргава на старт, хибрида и ел.колата. Дизела е винаги най-тромав.
  • #17
    . ( преди 3 месеца )
    До 14 и 16 . Май единият от вас не е карал хибрид, а другият не е карал съвременен дизел. И двамата хем сте прави хем заблудени. Дизела е по-пъргав на старт от примерно Toyota corolla hybrid, защото електромотора вярно отдава цялата си мощност, но тя и мощността си му е малка. Но пък да кажеш че всички хибриди са маломощни и за до 110 км в час също не е вярно. Но пък е вярно че при високи скорости харчат повече от мощен дизелов автомобил
  • #16
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хибридът няма как да бъде муден при тръгване от място, защото електромотора отдава пълната мощност и върт.момент от 0 об/мин., тоест от самия старт колата получава макс. мощност, не са необходими обороти . Мудни при тръгване са дизелите, защото им трябват обороти за да нагнети турбината въздух и двигателят да живне, иначе е тръгва като локомотив дизела.
  • #15
    До fff ( преди 3 месеца )
    Задължителната екстра за всяка Тойота е антифони
  • #14
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хибридът на тойотка е създаден с оглед на вкусовете и нуждите на японци и бедните американци - маломощен, предназначен за магистрали с макс 110 км/ч, шумен. В Европа няма никакъв смисъл. На магистрала гори доста повече от дизел, а за градско е излишно скъп и муден при тръгване от място. Дори таксиджиите го зарязаха, защото колите на тойотка са неудобни и некомфортни и съответно клиентите не остават доволни от услугата.
  • #13
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Безмислено е тук да се кара Тойота и Хонда, в САЩ да но тук цените са доста завишени, освен това са доста изостанали дори от Шкода. а хибрида е безмислен след като вече има електрически коли а и на дълъг път умира.
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Пластмасата ми, е по-хубава от пластмасата ти!" В опита си за ирония си иронизирал себе си. Да, има огромна разлика от пластмаса до пластмаса и ако не знаеш, интериорите се правят от пластмаса вече от 40 г.
fallback
Последни