fallback

Volvo XC70 се завръща като луксозен хибриден кросоувър

Моделът ще предлага два варианта на задвижване и пробег само на ток до 180 км

Subaru вече не е единственият автомобилен производител, който трансформира емблематично комби в SUV, тъй като Volvo разкри новото XC70. Това е кросоувър, фокусиран върху Китай, който е предназначен да се хареса на семейства, търсещи „по-удобен и спокоен начин на живот“.

С дизайн, типичен за Volvo, новото XC70 разполага с напълно затворена решетка, заобиколена от осветителни тела и всмукателен отвор. Обтекаемата каросерия и заоблени арки на колелата са комбинирани с вградени дръжки на вратите, врати без рамки и обширен панорамен стъклен покрив. Дизайнерите залагат на гланцово черно и хромирано оборудване, както и на джанти с размер от 19 до 21 цола.

Акцентите се допълват от пластмасова облицовка на каросерията, C-образни задни светлини и ъглово задно стъкло. Моделът също така разполага с матрични LED фарове, както и задна чистачка, която е скрита зад спойлера.

По отношение на размерите, XC70 е дълго 4815 мм, широко е 1880 мм, а височината достига 1650 мм. Междуосието е 2895 мм. Това означава, че кросоувърът е със 137 мм по-къс от XC90 и има 89 мм по-малко междуосие.

Минималистичната петместна кабина се отличава с „вечен скандинавски дизайн“, както го определят от Volvo. В него основна роля играят 12,3-инчов цифров инструментален клъстер и свободно стояща 15,4-инчова информационно-развлекателна система. Към тях е прибавен и 92-инчов head-up дисплей с добавена реалност.

Като оставим настрана екраните, XC70 има плаваща централна конзола с прибиращ се „мост“ от поставки за чаши, дървена облицовка, безжично зарядно за смартфон и аудио-система Harman Kardon.

Други акценти включват отопляеми задни седалки, амбиентно осветление и тризонова климатична система със специален заден дисплей. Volvo също така посочва „гласов асистент, задвижван от изкуствен интелект, който улеснява обаждането на приятели и семейство, управлението на функциите на автомобила и търсенето на информация онлайн“.

Кросоувърът има товарен капацитет от 408 литра, като той може да бъде увеличен до 1456 литра чрез сгъване на задните седалки.

Проектиран да се хареса на шофьори, които не са готови да преминат изцяло на електричество, XC70 е обявен за „първия plug-in хибрид на Volvo с дълъг пробег“. Производителят не разкрива подробни спецификации, но вариантът с предно предаване има комбинирана мощност от 318 к.с. и това му позволява да ускорява от 0 до 100 км/ч за 8 секунди. Моделът разполага и с батерия от 21,2 kWh, която осигурява пробег по WLTC до 116 км.

Клиентите могат да изберат и вариант, наречен „ултра дълги разстояния“, който има система за задвижване на четирите колела с мощност 462 к.с. Ускорението до 100 км/ч от място вече е намалено на 5,3 секунди, а по-голямата батерия от 39,6 kWh увеличава пробега само на електричество 180 км.

Volvo не съобщава други подробности за задвижването, но Министерството на индустрията и информационните технологии на Китай по-рано разкри, че моделът има 1,5-литров двигател, развиващ 163 к.с. Това помага на кросоувъра да постигне комбиниран пробег над 1200 км.

Когато батерията с капацитет 39,6 kWh е изтощена, бързото зарядно устройство с постоянен ток може да я изразходва от 0% до 80% за приблизително 23 минути. Със зарядно устройство за стенна кутия с променлив ток с мощност 7 kW той може да бъде напълно запълнен за около 7 часа.

Освен това, XC70 има възможност за двупосочно зареждане. Това позволява на кросоувъра да действа като захранваща банка за всичко - от къмпинг до спешни случаи.

Моделът е изграден върху новата мащабируема модулна архитектура (SMA) и е оборудван с „Технология за безопасно пространство". Купувачите ще намерят и усъвършенствана сензорна технология, включително радари, камери и сензори, които непрекъснато наблюдават заобикалящата среда на автомобила. Сред системи за подпомагане на водача има автоматичен асистент за смяна на лентата, активна навигационна поддръжка и асистент за паркиране.

В момента XC70 се предлага за предварителна поръчка в Китай и цените започват от 446 900 юана (53 670 евро). Известно е, че Volvo има планове в крайна сметка да представи модела в Европа, но все още не е ясно кога ще стане това.

Още снимки на новото XC70 - вижте в галерията:

fallback
  • #3
    Георги ( преди 3 месеца )
    Волво произвежда такива автомобили още в края на МИНАЛИЯ век, какво Subaru, какви 5? За Audi allroad няма да споменавам. Преди да публикувате си прочете глупостите, които пишете.
  • #2
    abc ( преди 3 месеца )
    Оф, и тука тези са лепнали два таблета на таблото като две дъски там и си мислят, че е страшно "модерен" дизайн.
  • #1
    Благой ( преди 3 месеца )
    Поредна статия пълна с разкривени снимки, и текст преведен с компютърен преводач, дори без последваща корекция. Няколко фрапиращи случая на некадърно и нескопосано превеждане на чужда информация, без да може да се разбере за какво става дума освен ако не си запознат с контекста. Все по-малко ще разчитам на вашия сайт за уведомяване..За какво ли изобщо съществуват такива уебстраници..И го казвам най-добронамерено..
fallback
Последни