Много хора смятат, че всички нови коли изглеждат еднакво и вероятно са прави. Според JATO Dynamics до 70% от новите автомобили, продавани в Европа, са с цветова гама на каросерията, ограничена до три варианта – сиво, бяло и черно. Прогресиращата монотонност по улиците на Стария континент се нарушава главно от автомобили в ретро стил. Ярките цветове се предпочитат например от шофьорите на новите Fiat 500e и Renault 5.
Експерти от компанията за анализи JATO Dynamics провериха как изглежда изборът на цветове на шофьорите на примера на петте най-големи автомобилни пазара в Европа - Германия, Франция, Великобритания, Италия и Испания. Заключенията не са обнадеждаващи - почти 70% от автомобилите, продавани в тези страни, са боядисани в различни нюанси на сиво, бяло и черно.
Популярността на „неутралните“ цветове не е случайна. Независимо от държавата, по-голямата част от новите автомобили се регистрират в Европа от бизнес клиенти, а компаниите редовно подмладяват автопарка си. Поради тази причина изборът обикновено пада върху „безопасни“, „неутрални“ цветове, които гарантират висока остатъчна стойност при препродажба на автомобила.
Разбити по отделни цветове на каросерията, нюансите на сивото доминират (27,3% от регистрациите), следвани от бялото (22%) и черното (18%), типични за автомобилните паркове. Синьото (12,1%), червеното (7,4%) и жълтото (5,4%) също са относително популярни. Въпреки средната допълнителна такса от 700 евро, по-голямата част от купувачите - до 64,6% - избират боя „металик“.
Монотонността на европейските улици обикновено се нарушава от автомобили, поддържани в ретро стил. Чудесен пример е новият Fiat 500e, чиито купувачи най-често избират черен цвят (14% от регистрациите), следван от жълт (12%), бяло (12%), червено (8%) и синьо (7%).
Интересни данни показват и предпочитанията за интериорен дизайн. Средно 69% от купувачите избират класическо черно за основен цвят, 22% залагат на сива тапицерия. Едва само 4% купуват автомобили с тапицерия в няколко цвята.
Оказва се обаче, че отделните националности имат различни подходи към материали като кожа. Въпреки доплащането от 500-1000 евро (в зависимост от пазара), 57% от германските и 53% от британските купувачи избират интериор, изработен от първокласни материали, което в този случай обикновено означава синтетична кожа.
За сравнение, в Испания (85% от купувачите), Франция (75% от купувачите) и Италия (75% от купувачите) по-голямата част от купувачите предпочитат базова тапицерия от плат. Списъкът обаче не отговаря на въпроса дали става въпрос за финансови причини, заради времето (по-високи температури в тези страни през лятото) или практически (по-лесно се поддържа чисто).