fallback

Изправени ли сме пред ново увеличение на цените на автомобилите?

Решението на Тръмп за 100% мита върху интегралните схеми удря сериозно индустрията

Предложението на президента Доналд Тръмп за налагането на 100-процентово мито върху всички вносни интегрални схеми, може сериозно да застраши световната автомобилна индустрия. Експерти предупреждават, че въвеждането на такива тарифи ще предизвика нова криза в доставките на полупроводници, което ще доведе до рязко увеличение на цените на автомобилите и прекъсвания в производството по света.

Тръмп иска да наложи 100-процентово мито върху всички интегрални схеми, внасяни в САЩ, като целта е да се принудят технологичните гиганти да преместят производството на полупроводници в САЩ. Изключение е предвидено само за онези компании, които вече инвестират в американски фабрики или планират да го направят.

Тарифите ще повишат цените на всички електронни устройства

Веднага след изявлението на президента американските експерти изразиха тревога за потенциалните последици от подобна стъпка. Те посочиха, че въвеждането на такава митническа тежест би нарушило значително глобалната верига за доставки, която е в основата на технологичната и автомобилната промишленост.

Ако влязат в сила такива високи тарифи, американските потребители ще трябва да се подготвят за значително увеличение на цените на почти всички електронни устройства - от смартфони, през лаптопи и компютърни компоненти до автомобили.

Новите автомобили ще станат по-скъпи по целия свят

Това обаче не е всичко. През следващите няколко години нови, високи мита могат сериозно да нарушат глобалните вериги за доставки на цялата електроника. Компаниите ще бъдат принудени интензивно да търсят алтернативни доставчици или да обмислят преместване на производството по-близо до мястото на продажба. За много производители на автомобили това ще бъде свързано с огромни разходи, които в крайна сметка ще бъдат прехвърлени на потребителите.

Анализаторите предупреждават, че цените на автомобилите вече се покачват и стават все по-малко достъпни за обикновения потребител. Въвеждането на допълнителни ограничения върху вноса на интегрални схеми може допълнително да увеличи производствените разходи, което ще доведе до по-високи цени за нови модели - не само в САЩ, но и на пазарите по целия свят.

Предишната криза с полупроводниците беше преди четири години

Значението на полупроводниците в автомобилната индустрия беше научено от широката общественост преди четири години по време на така наречената „криза с чипове“. По това време десетки хиляди автомобили не можеха да напуснат фабриките поради многомесечни забавяния в доставката на микрочипове. Тази ситуация доведе до рязко увеличение на цените на превозните средства и дълго чакане за поръчани автомобили.

Съвременните автомобили с вътрешно горене могат да бъдат оборудвани с около хиляда микропроцесора, които управляват различни системи на превозното средство. При електрическите автомобили този брой се увеличава до 3000, което се дължи на по-модерната електроника и системи за управление на енергията. Повечето шофьори не са наясно колко са зависими от тези системи, докато отсъствието им не започва да нарушава глобалното производство.

fallback
  • #10
    . ( преди 3 месеца )
    До РУК. На културните хора като им свършат аргументите започват да обиждат. Тоест благодаря за признанието, че няма какво да кажеш по темата И се налага да псуваш.
  • #9
    До 8 ( преди 3 месеца )
    Вагените не са ли спонсорирани, френските марки? Китайците тук дори да произведат за 16к долара няма да ти го продадат за толкова, защото повечто *** на този континетнт вече свикнаха 50к евро за пластмасарник с 3 цилиндъра.
  • #8
    Тротинетка чат бот ( преди 3 месеца )
    Цените на автомобилите ще се покачват, докато не се изравнят с цените на електромобилите.Статистически е доказано.
  • #7
    РУК ( преди 3 месеца )
    До 1 - жеълтогъзоблизачо!Щом китайците имат толкова ефективни производства,че без субсидии да правят коли по 8000 долара,които в Европа струват 40 000 Евро след мита. Защо бе джанъм,при все, че вече имат няколко завода в Европа,не са успели да докарат продажна цена от 16 000 долара поне?Щото без субсидии от партията и робски труд не става,нали?Нищо че уж само с роботи произвеждали в Китай,ама в Европа търсят унгарци и сърби за поточните линии!Бахта уцървула празнодумен
  • #6
    РУК ( преди 3 месеца )
    Едни производители,които в моемнта произвеждат в СЪВМЕСТНИ с китайците заводи в Китай,ще отворят заводи и в САЩ,за да избегнат митата, но разбира се китайците няма да затворят съществуващите заводи. И това увеличение на световния производствен капацитет с едни 30% и натрупването на излишък в Китай, ще доведе до .... поскъпване? Евала логика!
  • #5
    РУК ( преди 3 месеца )
    Значи когато САЩ наложат мита на китай за всякакви други стоки, "експертите" започват да ни плашат, че Европа ще бъда залята от евтини китайски стоки,защото основен пазар им се затваря?!Но когато става въпрос за полупорводници,тази логика рязко се променя и няма да доведе до заливане на всичко извън САЩ с евтини полупроводници,а напротив,ще доведе до масово поскъпване в цял свят,не само в САЩ?!? Е как така?!
  • #4
    До 1 ( преди 3 месеца )
    Хайде връщай се в китай, моля те
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Идеята на Тръмп е ясна, но дали резултата, ще е очаквания - по евтини ли бъдат? Изобщо имат ли кадри за такова поризводство, суровини? А те май идват голяма част от Китай..
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В съвременните Ел. автомобили, броят микропроцесори е не повече от няколко десетки. Германските Ел. коли не са от съвременните такива и може да имат много повече, на по принцип няма логика да е така. Отделно цените на колите в момента са с калкулирани цени на схемите от пика в Ковида. Оттогава цените им спаднала значително, а цените на колите не, така че и 100% мито не би трябвало да повиши цената на кра ният продукт. Друг е въпросът че може да се използва за надуване на безумните цени на колите
  • #1
    . ( преди 3 месеца )
    И тук пак се връщаме в Китай, където автомобилите не са евтини заради субсидиите от 2000 евро на електромобил, а са евтини защото никой не им е сложил 100% такси - мита данъци налози ддс-та екотакси, други такси трети Такси пети такси и още такси и данъци. Както на самия автомобил, така и предварително на самите части от които е сглобен с безплатна енергия дори и на отрицателна цена, но с 20 евро цента ТАКСИ за всеки киловатчас. Само таксите са повече от крайната цена на енергията в Китай
fallback
Последни