fallback

Проблем: Корабни компании отказват да возят електромобили

Забраната за EV и плъг-ин хибриди е заради зачестилите пожари на борда

Поредицата скорошни пожари, предизвикани от електромобили, подтикна една от големите американски корабни компании да ги забрани на борда на плавателните си съдове. От централата на Matson обявиха, че спират да приемат резервации за превоз на електрически или plug-in хибридни превозни средства.          Горящият Morning Midas, преди да потъне                „Поради нарастващата загриженост за безопасността на транспортирането на превозни средства, задвижвани от големи литиево-йонни батерии, Matson спира приемането на употребявани или нови електрически превозни средства (EV) и plug-in хибридни превозни средства за транспорт на борда на своите кораби“, заяви компанията, която е един от най-големите американски превозвачи в Тихоокеанския регион. 

Съобщението идва след потъването на Morning Midas край бреговете на Аляска в края на юни, причинено от пожар, възникнал в електрически автомобил. Злополучният кораб превозваше повече от 3000 превозни средства, сериозна част от които са били електрически и хибридни. Товарът пътуваше от Китай до Мексико, преди да се случи бедствието и екипажът да изостави кораба. Плавателният съд бе чартиран от SAIC - един от държавните автомобилни гиганти в Китай и производител на предлаганата в Европа марка MG.                       Morning Midas не е първият кораб с пожар, причинен от електромобили на борда. Някои фериботни превозвачи в Гърция и Италия още от миналата година или отказват да возят електромобили, или държат те да са с минимално заредена батерия.          

fallback
  • #17
    . ( преди 3 месеца )
    А междувременно виж колко глупави инвеститори има да хвърлят милиарди да ми слушат идеите които са прочели от форума защото никъде другаде не ги пише в цял свят. Добре че бях аз да прочетат китайците да произвеждат фотоволтаици и батерии Ако не беше този форум и нашите дискусии света щеше да си умре на тъмно, нали? Това няма начин да не е само и единствено моя идея която продавам на света
  • #16
    . ( преди 3 месеца )
    Питай чат gtp Колко са се вдигнали продажбите на термопомпи по света? Мога да се обзаложа че са повече от вдигането на продажбите на метанови и етанолови автомобили. Както в световен мащаб, така и в България. С това може да го видиш дори като погледнеш от терасата на жилището на всеки средноаритметичен антиелектрик който обикновено живее в панелка на осмия етаж откъдето се чуди как ще си хвърля разклонителя до градинката пред блока където си паркира автомобила.
  • #15
    Димов ( преди 3 месеца )
    Само на ментално обременен човек може да реши,че ще му се разреши да постави микроТЕЦ в мазето и да конглокира енергото и ТЕЦа с парното.Има да чакаш Общината да ти разреши да си направиш навес с фотоволтаични панели и да продаваш ток на електричарите.Само факта,че трябва да вложиш 100 бона в електричка трафопост е пълно без_умие, инвестицията не струва.
  • #14
    Димов ( преди 3 месеца )
    Препоръката за автомобил на метан съм я дал преди години,когато беше евтин.Сега е скъп и на автомобилите се свалят метановите уредби и се слагат уредби на пропан бутан.Всяка бензинка може да върви на етанол,дори в бензина го слагат.В Бразилия масово карат на етанол, произвеждат си го сами.Още не си ми отговорил на колко *** умника продаде идеите си за микроТЕЦ в мазето и фотоволтаичен навес пред блока с електричка трафопост за 100 бона.
  • #13
    . ( преди 3 месеца )
    Знаех си че функционално неграмотните няма да разберат разликата между запалване и гасене. Корабите си имат пожарогасителни системи с въглероден диоксид, които ефективно гасят пожарите на корабите при автомобили с ДВГ, защото те не горят без наличие на кислород. Литиево-йонната батерия Не само че гори без кислород, а продължава да гори до пълно изгаряне дори когато е потопена във вода. Корабите се палят защото нямат пожарогасителни системи за електромобили. Логично който няма, няма да превозва
  • #12
    . ( преди 3 месеца )
    И разбира се всяка една Тесла произведена през 2012 година е чисто нова и няма смисъл да я броим в статистиката със старите автомобили. Засега в статистиката няма нито един запален автомобил с ДВГ на възраст под 13 години палят се след като навършат пълнолетие
  • #11
    . ( преди 3 месеца )
    Попитах чат gtp какво задвижване предвижда и препоръчва Димов за бъдещето. Според чат gtp Димов е направил най-великата препоръка за всички които питат какъв автомобил да карат. След като турбо каза че ще си купи автомобил на метан който харчи 5 лв на 100 км, Димов му препоръча да мине на етанол. Хайде да видим сега дали чат gtp не е излъгал или Димов Сега ще я излъже? Аз все още препоръчвам микротец - фотоволтаици и термопомпа. Ти продължаваш ли да препоръчваш етанола и метана?
  • #10
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Този тип замърсяване нема да го броим в графата "екологичност", само въглеродният диоксид които електричките не пускат в атмосферата. Не че сумати танкери не си разляха съдържанието по моретата, но нека да се говори за това обективно, не само да се пробутват статии за казаното от "учени" и "експерти". Няма нужда да се прогласява някоя технология за "решение" на проблема, изхвърляйки други разработки и старания на индустрията. Китайското лоби налива много за да владее този пазар чрез батериите
  • #9
    Димов ( преди 3 месеца )
    Нашият приятел сравнява в проценти или бройки, когато както му е угодно.Важното е опорките му да изглеждат стабилни.Ще очакваме прогноза какво ще роди от Мъск в бройки или проценти,може с помощта на чат gpt,че естественият му интелект е нисък.
  • #8
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Електрощрауса не си заравял главата в пясъка хахахаха автомобилите се палят повече като бройка, защото са в пъти повече на пътя от електричките.Сравняваш пожарите на нови електрички превозвани с кораб с пожарите на стари автомобилни движещи се по пътищата.Аз за потънал горящ кораб с автомобили не съм чувал,не намерих нищо и в нета.
fallback
Последни