fallback

Peugeot изтегля близо 240 000 автомобила заради дефект в 1.5 BlueHDi

Двигателят се оказа с проблемна ангренажна верига, която може да се скъса

Френският производител Peugeot обяви мащабна сервизна кампания - близо 240 000 автомобила с дизелов двигател 1.5 BlueHDi ще бъдат изтеглени от пазара по целия свят. Причината е потенциално опасен дефект на ангренажната верига, който може да доведе до сериозна повреда на двигателя.

Съобщава се, че веригата, която е широка само 7 мм, е с недостатъчна здравина. По време на фабрични тестове от Peugeot са установили, че остатъците от изгоряло гориво в двигателното масло и високите натоварвания намаляват експлоатационния живот на веригата с течение на времето, което води до риск от нейното скъсване.

Засегнатите модели са 308, 2008, 3008, 5008, Partner, Rifter и Traveller, произведени между октомври 2017 и януари 2023. В Германия около 7900 автомобила подлежат на изтегляне от пазара, но в световен мащаб са засегнати над 239 000 превозни средства.

Предприетите от производителя мерки включват актуализиране на софтуера на блока за управление на двигателя, подмяна на маслото с по-вискозно с добавки против износване и акустичен анализ на веригата. В случай на признаци на повреда, веригата се подменя с подсилена 8-милиметрова. Цялата работа се извършва безплатно.

fallback
  • #8
    Дрън ( преди 4 месеца )
    Ей, сетиха се най-после, че това измислено масло 0W-30 ще съсипе двигателя....При ВАГ групата нещата са още по-зле, там новите модели след 2019, т.е. Евро 6d трябва да се карат по заводско предписание с 0W-20...
  • #7
    Пак аз ( преди 4 месеца )
    Същият този двигател на Форд има и друг плюс-от 2015 до есента на 2018 е Евро 6b без AdBlue, чак 2018 му слагат и на него тази тъпня ...1.5 ХДИ на ПСА е от самото начало с AdBlue. Иначе и двата двигателя са наследник на здравия 1.6 ХДИ с 8 клапана, но ПСА са царе в прецакването на нещо добре работещо!
  • #6
    Аз ( преди 4 месеца )
    Доста неточности има в тази "статия"...Двигателят, който е с два разпределителни вала, е с ангренажен ремък, задвижващ единия вал, той посредством проблемната верига задвижва другия! Като цяло това е излишно усложнена конструкция с предварително програмирани проблеми като се има предвид и смешните 7 мм дебелина на веригата....Много сходен е двигателят 1.5 TDCI на Форд(с леко намален ход, но разширен диаметър на буталата), който е с един разпредвал и с ангренажен ремък и там проблеми няма...
  • #5
    Жоро ( преди 4 месеца )
    Бензиновият мотор 1.2 три цилиндъра е с ремък в маслото.
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Който има наглостта да продължава да кара пушещ дърт дизел вървящ на крадена нафта директно му се взима и книжката също.
  • #3
    Тинтири_минитири ( преди 4 месеца )
    Чакайте бе, нали проблема беше, че са с ангренаж в маслена баня - от къде дойде сега тая верига?
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    7mm e веригата между двата разпределителни вала.Новия дизайн е с подобрена здравина и 8мм ширина.Сменят се тавата с валовете.1 ден работа и 1000лв за комплекта.
  • #1
    Пежо 2008 ( преди 4 месеца )
    Пълни глупости! Тези двигатели имат ангренажен ремък.
fallback
Последни