fallback

Промяна в плана – Tesla пуска опростен Model Y вместо напълно нова кола

Илон Мъск е убеден, че намаляването на цените ще бъде от решаващо значение

Tesla реши да се откаже от изграждането на напълно нов, евтин модел, като се съсредоточи върху намаляването на цената на добре познатия Model Y. Опростена версия, при която ще се търси икономия от оборудването и батериите, ще влезе в производство през есента, като това е отговорът на американската марка на намаляващите продажби и нарастващите очаквания на клиентите по отношение на достъпността на електрическите автомобили.

Цената на електрическите автомобили все още е бариера

По време на разговор с инвеститори и анализатори по време на представянето на финансовите резултати за второто тримесечие на 2025 Илон Мъск признава, че основната бариера пред развитието на пазара на електромобили остава високата им цена. Въпреки че интересът към колите Tesla остава висок, много клиенти просто не могат да си позволят да си купят автомобил от тази марка.

„Желанието за покупка е огромно, но хората просто нямат достатъчно пари в сметката си, за да си купят такава кола. Буквално това е същността на проблема“, категоричен е Мъск.

Евтин модел Y вместо напълно нова кола

Tesla смята да реши проблема с пускането на нова, по-евтина версия на Model Y. Мъск потвърди, че работата по достъпно превозно средство вече е напреднала. Очаква се производството да започне през втората половина на 2025. Новата версия на Model Y трябва да бъде значително опростена и лишена от някои първокласни решения, които увеличават производствените разходи.

Сред възможните разфасовки, които експертите посочват, е отказ от кожената тапицерия в полза на плат, механични вместо електрически настройки на седалките, стоманени джанти с капачки вместо алуминиеви джанти или опростена осветителна система. Възможно е също така да премахнете HEPA филтрите, да ограничите броя на камерите или дори да се откажете от задния дисплей.

По-евтини батерии и ограничена автономност в Tesla

Батериите остават една от ключовите области, в които разходите могат да бъдат намалени. Tesla вече използва по-евтини литиево-железни фосфатни клетки, произведени главно в Китай. Компанията стартира и производството на собствени клетки от този тип в завода в Невада. Всичко показва, че те ще бъдат включени в най-евтиния вариант на Model Y.

Експертите обаче подчертават, че отказът от някои камери или системи за подпомагане на шофирането може да ограничи възможностите на функциите Autopilot и Full Self-Driving. Това може да бъде важен компромис за клиентите.

Ще убеди ли по-евтината Tesla шофьорите?

Tesla се отказа от плановете си да изгради напълно нов, евтин модел - така наречения Model 2, и се фокусира върху опростяването на вече съществуващото превозно средство. Новият вариант на Model Y е предназначен да бъде отговор на намаляващите продажби и липсата на достъпни предложения в сегмента на електрическите автомобили.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Вече не е "модерно" Тесла, а и хората разбраха, че това са едни опоскани коли в които освен един телевизор друго няма а и тук като махнаха безплатното зареждане и половината ги продадоха вече.
  • #6
    . ( преди 4 месеца )
    Дай боже всекиму такова изхвърляне от пазара, от най-продавания автомобил в света, да се превърнеш втория най-продаван автомобил в света с разлика 2000 броя, което е в рамките на статистическата грешка. 20 милиона бройки няма да удари, но със сигурност Това ще стане най-продаваният автомобил за годината за всички времена, като към сегашните бройки се добавят и бройките на евтината модел у, въпреки канибализацията на по-скъпите версии на модела.
  • #5
    Трилионер ( преди 4 месеца )
    Пълна безидейност е налегнала компания с оценка около трилиона. Така се получава когато проектираш висок клас електромобил, а искаш да го продаваш в милиони бройки годишно и получаваш субсидия от държавата. Това не е по правилата на пазарната икономика. Съответно пазара те изхвърля. Купувачите нямат пари в джоба, банката не дава и заводите спират. Толкова е просто
  • #4
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Евала - плат вместо кожа, ръчни вместо ел. седалки, евтини и скапани батерии, и за капак стоманени джанти. Ще успее да привлече само нашия фунционал.
  • #3
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    Е сега вече няма начин да не ударят 20 милиона продажби годишно, а, Тесльо?
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Опит за реанимация на умиращ бизнес?
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това според мен ще намали продажбите на нормалния модел У, и едва ли ще има някакво огромно влияние освен ако намалението на цената на евтината Ука не е драстично, но малко се съмнявам.
fallback
Последни