fallback

Ужас! Така изглежда маслен филтър, който не е сменян 9 години

Клип показва огромните проблеми, с които може да се сблъска автомобилният двигател (ВИДЕО)

За да работи правилно и гладко, двигателят с вътрешно горене се нуждае от постоянно подаване на смазка. Това предотвратява триенето, улеснява движението на вътрешните части и възпрепятства развитието на прекомерна топлина. Тази смазка се предлага под формата на моторно масло и е специално проектирана, за да издържи на суровите условия в двигателя, като същевременно е достатъчно рядка, за да тече гладко.

Моторното масло е жизненоважно за работата на автомобила. Въпреки това, докато маслото се движи през двигателя, то се разгражда с течение на времето и губи способността си да изпълнява своите функции. Поради това автомобилните производители определят интервали за смяната му, за да помогнат за безпроблемната работа на двигателя и да се избегнат повреди.

Смяната на масло е важна и основна задача, с която дори повечето начинаещи шофьори могат да се справят. Тя включва източване на старото масло от двигателя и замяната му с необходимото количество ново. Това обаче не е единствената стъпка, която трябва да се направи. Важно е също така при всяка смяна на маслото, да се подменя и масления филтър. Неговата цел е да предпазва маслото от замърсители и парченца, които могат да допринесат за катастрофални повреди на двигателя.

Като се има предвид важността на масления филтър, е логично никога да не пропускате да го смените. Ако обаче сте любопитни как изглежда маслен филтър, който никога не е бил сменян, потребител на Instagram ви помага. Наскоро hypemax_ сподели кадри на маслен филтър, който не е бил сменян в продължение на девет години. Нека разгледаме по-отблизо и да анализираме част от това, което виждате във видеото.

В клипа се вижда, че филтърът е изключително черен и замърсен със старо масло и мръсотия. Потребителят описва материала на филтъра като "твърд като камък" и от кадрите е очевидно, че той не е работил правилно от много дълго време. Това е логично, тъй като задачата на филтъра е да предотвратява попадането на твърди частици, като метални стружки и други отломки, както и на маслена утайка или мръсотия в двигателя и причиняването на сериозни повреди.

Ако никога не сменяте филтъра, той евентуално ще се запуши и всички тези отломки и утайки ще образуват полутвърда маса от мръсотия. Както е показано във видеото, филтърът е твърд на допир. Когато механикът започва да го остъргва с инструмент, може да се видят парчета и люспи мръсотия, падащи от филтъра.

На теория, тъй като маслото трябва да премине през филтъра, за да стигне до двигателя, запушен маслен филтър би попречил на този процес, което би довело до катастрофална липса на смазване и екстремни щети. За щастие, инженерите, които проектират и изграждат маслени филтри за двигатели, са имали далновидността да предвидят подобни невнимателни шофьори.

За да предотвратят пълна липса на смазване поради запушен филтър, производителите вграждат байпасен клапан в него. Ако филтърът се запуши, налягането на маслото ще доведе до отваряне на този клапан, което ще позволи на маслото да продължи да тече в двигателя. Клапанът обаче не може да филтрира маслото, така че това, което влиза в двигателя вероятно съдържа парченца и утайки. Въпреки че това е по-добре от никакво смазване, все пак е опасно за двигателя и вероятно ще доведе до сериозни повреди с течение на времето.

fallback
  • #3
    abc ( преди 4 месеца )
    Струва ми се, че тук проблемът е друг. Не че филтъра е на 9 години, а че маслото е на 9 години. Дори и филтъра да не е сменян, но ако маслото е сменяно всяка година, да кажем, филтъра щеше да изглежда по по-нормален начин.
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Малко на фейк ми удрят подобни новини, Форд транзит от началото на века има някаква дюза, която следи качеството на маслото - един ден спря, смениха масло и филтър и готово,.
  • #1
    Бат Бойко ( преди 4 месеца )
    Аз масло не сменям, направо сменям колата
fallback
Последни