Американският производител Tesla все още контролира повече от 40% от пазара на електромобилите в САЩ, но търсенето на модели на ма марката през първите 6 месеца на годината е намаляло с 11%. И това не е единственият проблем за компанията на Илон Мъск, тъй като нейните коли доминират в списъка на употребяваните автомобили, чиято стойност пада най-силно.
Общо 4 модела на Tesla попадат в топ 10 на автомобилите, загубили най-голям процент от цената си за 12 месеца, сочи проучването на iSeeCars. И това е така, въпреки че електрическите коли представляват само 3,3% от пазара на употребявани автомобили на възраст от 1 до 5 години.
Проучването сочи, че Model S е претърпял най-големия процентен спад на стойността си. През юни електрическият седан е струвал 46 700 долара, което е с 15,8% или с 8800 долара по-малко, отколкото 12 месеца по-рано. Като сума в долари Model X всъщност губи повече пари – 9500 долара, но заради по-високата първоначална цена това представлява 15,5% спад, което го поставя на второ място. Третото е за Model Y – 4600 долара поевтиняване или 13,6%. На шесто място е Model 3 – загуба на стойност от 9,6% или 2598 долара.
Четвърти в класацията е Ford Explorer hybrid (спад от 10%, 3441 долара), а пети - Jeep Gladiator (спад от 9,6%, 3642 долара). В първата десетка попадат още Maserati Levante (седми, -7,9%, 3765 долара), Porsche Taycan (осми, -7%, 5862 долара), Chrysler Voyager (девети, -6,6%, 1591 долара) и Lincoln Aviator (десети, -5,9%, 2703 долара).
Проучването показва, че американските потребителите почти не се интересуват от електрически автомобили, тъй като при това задвижване средното поевтиняване на колите втора употреба е с 4,8%. За разлика от тях, употребяваните автомобили с ДВГ са поскъпнали с 5,2% за същия 12-месечен период. Очакванията са, че тази тенденция ще продължи, тъй като през септември отпадат данъчните кредити за електромобили в САЩ.