fallback

Автомобилите, които губят стойност най-бързо

Четири модела на Tesla влизат в топ 10 на колите втора ръка в САЩ

Американският производител Tesla все още контролира повече от 40% от пазара на електромобилите в САЩ, но търсенето на модели на ма марката през първите 6 месеца на годината е намаляло с 11%. И това не е единственият проблем за компанията на Илон Мъск, тъй като нейните коли доминират в списъка на употребяваните автомобили, чиято стойност пада най-силно.

Общо 4 модела на Tesla попадат в топ 10 на автомобилите, загубили най-голям процент от цената си за 12 месеца, сочи проучването на iSeeCars. И това е така, въпреки че електрическите коли представляват само 3,3% от пазара на употребявани автомобили на възраст от 1 до 5 години.

Проучването сочи, че Model S е претърпял най-големия процентен спад на стойността си. През юни електрическият седан е струвал 46 700 долара, което е с 15,8% или с 8800 долара по-малко, отколкото 12 месеца по-рано. Като сума в долари Model X всъщност губи повече пари – 9500 долара, но заради по-високата първоначална цена това представлява 15,5% спад, което го поставя на второ място. Третото е за Model Y – 4600 долара поевтиняване или 13,6%. На шесто място е Model 3 – загуба на стойност от 9,6% или 2598 долара.

Четвърти в класацията е Ford Explorer hybrid (спад от 10%, 3441 долара), а пети - Jeep Gladiator (спад от 9,6%, 3642 долара). В първата десетка попадат още Maserati Levante (седми, -7,9%, 3765 долара), Porsche Taycan (осми, -7%, 5862 долара), Chrysler Voyager (девети, -6,6%, 1591 долара) и Lincoln Aviator (десети, -5,9%, 2703 долара).

Проучването показва, че американските потребителите почти не се интересуват от електрически автомобили, тъй като при това задвижване средното поевтиняване на колите втора употреба е с 4,8%. За разлика от тях, употребяваните автомобили с ДВГ са поскъпнали с 5,2% за същия 12-месечен период. Очакванията са, че тази тенденция ще продължи, тъй като през септември отпадат данъчните кредити за електромобили в САЩ.

fallback
  • #9
    Скъсани боксерки ( преди 4 месеца )
    Успееш ли да убедиш балъка, че е на далавера, до стотинка можеш да го ошушкаш. Аз до ден днешен не мога да си обясня простотията да хвърляш спестяванията си от балкона ,ама.....А, алчността е по-силна и от простотията.
  • #8
    До 3 ( преди 4 месеца )
    Тротинетка, кризата с чиповете започна през 2020, дори 2021 заради ковида. Ама нали за теб фактите са разтегливо понятие...
  • #7
    Hvaliprats ( преди 4 месеца )
    До 7: На основание глупост и алчност на лапнишаран-инвеститорите, които сами по себе си са безкрайни.
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Имато четери модела, защото петия го спряха след няма и две години, два от останалите почти не се продават, до степен, в която спряха да ги предлагат с десен волан, а продажбите на "силните" им модел изпитва сериозни затурднения, но видиш ли 1.6 билиона долара оценка, по 1.1 билиона, после пак нагоре ... На какво основание? "Новите батерии"? "Оптимус"? Флотилия от милиони "роботаксита"?
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    А и Мъскарата твърдеше друго - твърдеше, че ще стане роботакси, ще го пуснеш да работи, докато ти си спиш, а сутринта ще се върне и ще имаш стотина долара "изкарани" в банковата сметка. И така постоянно.
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ди Hvaliprats - Ако беше така, той нямаше да ги продва, ами щеше да си ги позлва, нали?
  • #3
    . ( преди 4 месеца )
    И тогава беше прав! През 2019 година всички автомобили бяха поскъпващи активи, заради кризата с чиповете. Не само Тесла а какъвто и автомобил да купиш, можеше да го продадеш по-скъпо след една-две години.
  • #2
    Hvaliprats ( преди 4 месеца )
    А лъжлив нагъл Илон през 2019 заяви че Теслите били поскъпващи активи и било финансова лудост да не си купиш тесла. На поВЕРВАлите честито.
  • #1
    Тесльо=идиот ( преди 4 месеца )
    Тесла не губят своята стойност,те поскъпват Тесла ще произвежда по 20 милиона електромобила през 2030 година.Статистически е доказано.
fallback
Последни