fallback

Китай е последният бастион на седаните

Ако не беше най-големият пазар в света, тези автомобили щяха да изчезнат

Китайският пазар играе активна роля в световната автомобилна индустрия и това не е изненада за никого. Всяка промяна там оказва влияние върху останалата част от света на автомобила. Китай не само води надпреварата за електрификация, но и отбелязва голям напредък в технологии като ADAS, изкуствен интелект и автономно шофиране. Докато светът приема тези иновации, се наблюдава и как някои видове каросерия оцеляват или изчезват именно заради предпочитанията на китайските потребители.

Една от тях е седанът. Традиционен от десетилетия, този автомобил е засенчен от възхода на джиповете. И без Китай седаните вече щяха да са изчезнали от улиците.

Половината от продажбите в световен мащаб

Според проучване за глобалните продажби на автомобили през 2024 г. Китай (включително Хонконг и Тайван) представлява повече от 50% от продажбите на седани в света, със 7,89 милиона единици (+1%). Въпреки скромния растеж седаните все още се смятат за символ на статута сред китайските шофьори. Поради тази причина почти всички китайски производители продължават да ги произвеждат, за разлика от европейските и американските. В Китай образът има силна стойност, дори ако страната официално води комунистическа.

Вторият по големина пазар за седани е САЩ-Канада с 2,63 млн. бройки (+1%). Европа, изненадващо, е чак на пето място, след Близкия изток (1,15 милиона, включително Иран) и Латинска Америка (921 000). Европейските потребители винаги са предпочитали хечбекове, комбита и, разбира се, SUV.

Toyota остава начело

Сред производителите Toyota запазва лидерството си в сегмента с близо 2 млн. седана, продадени през 2024. Моделите Corolla и Camry остават много популярни, но ръстът на SUV автомобилите на Toyota се отрази негативно на продажбите на седани, което е спад със 7%. Volkswagen Group също регистрира спад от 4% - до 1.82 млн. броя.

За разлика от това, китайските марки показват много положителни признаци – BYD е на трето място с 1,51 милиона продадени седана (+78%), Geely е седми с 919 000 бройки (+36%), докато Changan и Chery.

fallback
  • #6
    Седана е ( преди 4 месеца )
    Седана е най-красив. Иначе е не фуннкционален, наистина хечбека или комбинация го бият. Но веднага се сещам за Тесла 3 или.фв пасат, все хубави съвременни коли. За съжаление и аз си взех мини сув, сегмент Б, но вътре е като по-голяма кола и багажник 280л, нови платформи и усвоено място. Няма нищо общо от преди 30 или.20г.
  • #5
    Бати Генчо ( преди 4 месеца )
    До 3Абе то джипките не са чак толкоз функционални у градО. Освен избиване на комплекси , висок разход, тромаво ускорение, кандилкане по завоите , друга функция ми отбягва нещо. Сегиш, ако си у някое дълбоко село без пътища, и ловец си и рибар си, живееш с идеята като как ще да оцелееш при челен удар със седан, туй е друга диагноза.Лека и доходоносна, наслуки, истимаро и умната!
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ако търсиш многоцелева просторна и удобна си вземаш една "баничарка"
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Седана е нефукнционален и не кой знае колко по-икономичен, факти, факти а и като цена дори идва и по-скъп най-изгодно е СУВ от сегмента където има най-голяма конглокенция, там получаваш максимума за парите си.
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Н1, стига си фанразил! Този Кадилак е бил с тегло около 2 тона и разходът сигурно е минавал 20/100. Октавията има фастбак, достатъчно елегантна е и багажникът е супер удобен дори за семейство. Разход 8-9/100. Ти си направи изводите защо Европа толкова дълго е водещият световен пазар.
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    То и седани вече не са това - толкова скосиха задното стъкло или направо ги правят fastback-***, че и жалките остатъци от такива купета нямат нищо общо със славното минало на тази форма. Само вземете един Cadillac Fleetwood Brougham от '76 за пример: то елегантност, то видимост и напред, и назад, то простор в купето, огромен багажник, гордо издължен преден капак, ниска долна странична линия на прозорците... А сега само бункери с дебеееела С-колона, 19-ки и светлинни заигравки, купени от Али-то.
fallback
Последни