fallback

Volvo остана без спирачки и катастрофира след актуализация на софтуера

Инцидентът с чисто ново XC90 стана на спускане по планински път (ВИДЕО)

Повредата на спирачките не е нещо, което повечето шофьори очакват, особено в чисто нов автомобил. Инцидент с plug-in хибрид на Volvo разкри софтуерен недостатък - достатъчно сериозен, за да предизвика изтегляне от пазара на близо 12 000 автомобила.

Подробности за инцидента бяха разкрити от американски собственик на XC90, който пожела да остане анонимен. Пред изданието Carscoops той разказва, че докато се спускал по стръмен планински път, неговото ново (купено само преди 2 месеца) Volvo XC90 PHEV губи напълно спирачките, след което катастрофира.

Стряскащото в случая е, че автомобилът на мъжа е един от хилядите, засегнати от скорошно изтегляне от пазара, предупреждаващо шофьорите да не използват шофиране с един педал или B-режим. Сервизната акция обхваща моделите S60, V60, S90, XC60, XC90, XC40, EX40, EC40 и C40 от моделните години 2020 до 2026.

Проблемът възниква на 13 май и включва Volvo XC90 Recharge, което работи с версия на софтуера 3.5.14. Оказва се, спирачките изчезват, след като шофьорът преминава на B-режим или шофиране с един педал. В случая това става при спускане в планина в Калифорния, докато колата се движи в B-режим. Пътят е тесен и за да избегне падане по склона, шофьорът се удря в хълма от неговата страна и така автомобилът спира.

Притеснителното в случая е, че инцидентът става само няколко часа, след като автомобилът получава актуализацията на софтуера версия 3.5.14 в оторизиран дилър на Volvo. Данните от бордовото устройство показват, че работната спирачка е включена, но колата продължава да ускорява. В крайна сметка спирачките се включват малко преди удара, но щетите по колата са нанесени.

Пътниците и шофьорът се отървават само с уплаха, а собственикът се обръща към съдебно-медицински инженер по реконструкция на произшествия, който е прегледал записите и данните. И той потвърждава, че спирачките не са реагирали при спускане по хълма.

В своята позиция за случилото се от Volvo обявиха, че безопасността е основен приоритет за марката и се отнасяме сериозно към този инцидент, като работят върху отстраняване на причините. Компанията призова още веднъж всички собственици на засегнатите автомобили да изтеглят актуализацията на софтуера или да закарат колата си до дилърство, където проблемът да бъде разрешен.

Що се касае до конкретния случай, всички щети по пострадалия автомобил са отстранени по гаранция, като на колата е поставен и нов софтуер. Това обаче не беше прието от собственика, който коментира: „За малко не умряхме, а те дори не казаха, че съжаляват.“

fallback
  • #15
    Абе на Волво софтуер ( преди 4 месеца )
    Си е калпав от време оно. Нямат кола да е направена като свят. Все нещо не работи, нещо е недовършено и нещо, или ако работи е странно без поглед към детайлите.За съжаление това някои ден ще доведе до големи трагедии.
  • #14
    Пропов ( преди 4 месеца )
    То това не е Волво от поне 10 години. Китайски Премиум. Трябва да си много неук и безотговорен за да се довериш на китайците за нещо сложно като автомобил. Телефон, пералня и телевизор - може, щото като дефектира няма да те утрепе. Ама кола - виждате кво става. Че не са и евтини, наистина трябва да си сериозен балък че да купуваш скъпите им ментета.
  • #13
    Неетака ( преди 4 месеца )
    Наистина българчетата са най-кофти хората.
  • #12
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Беше квото беше Волво сега китайкушен
  • #11
    popa ot razgrad ( преди 4 месеца )
    извода е: никога не се доверявай на китайците...
  • #10
    Toti ( преди 4 месеца )
    А пък на мен ми се струва, че глупавото американче не може да кара може би досега е карал някой DODGE i Volvo-то му идва в повече
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тоа екземпляр зад кормилния е трябвало да включи но G режим за глuпatsi. Правят коли вече за мозъчно изчерпани с по 1 peдal, защото с 2 или 3 няма да могат да се оправят.
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 7,последните качествени Волво са моделите 144 и 264,другато е леш.
  • #7
    анонимен ( преди 4 месеца )
    то и преди това волво не са правили автомобили затова никой европейски производител не прояви интерес и ги купиха китайците
  • #6
    Тинтири_минитири ( преди 4 месеца )
    Честит ви прогрес драги ментално възпрепятствани! Дерзайте! Както знаете съм привърженик на свободния пазар - това включва и естествения подбор!
fallback
Последни