Dacia започва подготовка за пълна електрификация на своя най-разпознаваем модел. Duster - най-известният евтин SUV 4x4 в света, ще щурмува нарастващия пазар на електрически превозни средства. Неговата версия, задвижвана само на ток, ще остане вярна на офроуд същността, която превърна модела в истинска легенда.
Електрификацията на Duster всъщност стартира още с третото поколение на офроудъра. На пазара се предлагат негови версии с с 48-волтова мека хибридна технология (MHEV) и самозареждаща се хибридна технология (HEV). А скоро към тях ще се присъедини и изцяло електрически вариант.
Ходът на румънския производител е напълно очакван с оглед на забраната на продажбата на новите автомобили с ДВГ, която влиза в сила през 2035. В Dacia смятат да се възползват максимално от промяната, като разчитат именно на най-успешния си модел. Това беше потвърдено и от главния изпълнителен директор на марката Денис Льо Вот, цитиран от Autocar.
Електрическият Duster ще използва технология, добре позната в рамките на Renault Group. И ако термичният вариант е изграден на платформата CMF-B, бъдещият електрически модел ще премине на CMF-B EV. Тази архитектура е специално проектирана за превозни средства с предно предаване, като може да побере втори мото на задния мост за конфигурация със задвижване на четирите колела. Нещо, което е от жизненоважно значение за Duster да остане верен на произхода си и офроуд същността си.
Преди излизането на електрическия Duster румънците ще пуснат електрическо Sandero, което ще стане реалност при смяната на поколенията на популярния модел, планирана за 2028. Предстои и излизането на нова Dacia Spring – първия електромобил на марката. Едва след тях ще излезе и Duster на ток, което означава не по-рано от 2030.