В Lamborghini са наясно, че премахването на двигателя с вътрешно горене ще се отрази на продажбите на марката. Въпреки това италианският производител отложи пускането на първия си електромобил и наскоро разкри плановете си да запази конвенционалното задвижване „възможно най-дълго“. Не е задължително обаче ДВГ да работи с бензин. Новия бензинов туин турбо мотор на марката може да използва синтетично гориво без никакви компромиси.
В интервю за австралийското списание CarExpert главният технически директор на Lamborghini – Рувен Мор, заяви, че синтетичното гориво може „да бъде спасител на двигателя с пълно горене“. Той добавя, че новият двигател на Temerario може да достави оптимална ефективност и производителност както с нормален бензин, така и с електронно гориво.
„Ако ме питате за емоционалната страна в момента, както и преди съм казвал, не виждам електрическо решение, което да е убедително сега. Времето ще дойде, повярвайте ми, защото този вид технологична трансформация се нуждае от повече време“, коментира Мор.
Lamborghini възлага огромни надежди на синтетичното гориво да удължи живота на ДВГ след 2035, когато ЕС ще забрани продажбите на нови автомобили, които произвеждат вредни емисии. Решението не забранява изрично двигателите с вътрешно горене, тъй като оставя място за електронни горива, при условие че са въглеродно неутрални.
Тези горива все още не са широко разпространи и ще останат прекалено скъпи, докато не се стигне до масово производство. Това обаче едва ли ще спре клиентите Lamborghini. Марката е част от Volkswagen Group, която включва и Porsche. И именно германският производител произвежда електронно гориво в Чили от вода и въглероден диоксид, използвайки вятърна енергия.
Освен Lamborghini и Porsche, още две марки от групата - Bentley и Bugatti, също се насочват към електронни горива. Интерес проявява и Ferrari, а японските компании Toyota, Mazda и Subaru си сътрудничат, за да проучат дали ДВГ може да оцелеят, без да разчитат на изкопаеми горива. Toyota дори отива една стъпка по-далеч, експериментирайки с двигатели с водородно горене.