Концернът Stellantis трябва да предприеме спешни действия, за да съживи Maserati, след като продажбите на марката спаднаха с 57% миналата година, достигайки само 11 300 автомобила. Базираната в Модена луксозната марка ще получи помощ от друг автомобилен производител, чиято централа е на около 200 км.
Alfa Romeo, която също има проблеми, ще обедини сили с Maserati, разкри Санто Филичи - главен изпълнителен директор на двете марки, като допълни, че планът е изготвен, но все още се нуждае от одобрение от новото висше ръководство на Stellantis. Главният изпълнителен директор на автомобилния конгломерат - Антонио Филоса, ще се срещне с представители на двете италиански марки на 23 юни, за да финализира подробностите.
Филичи каза още, че Alfa Romeo и Maserati ще си сътрудничат в разработването на нови автомобили. Сливането обаче е изключено, тъй като двете марките заемат различни позиции в Stellantis. Alfa е „премиум“, докато Maserati е „луксозна“. Въпреки това се очаква двете компании да консолидират усилията си в други области, за да намалят разходите чрез „намиране на синергии, където е възможно“.
И двете марки в момента са изправени пред различни предизвикателства. Вече бившият изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш, заяви, че продуктите на Maserati са добри, но лошият маркетинг е довел до липса на ясно позициониране на бранда. Проблем се оказа и фактът, че богатите купувачи все още предпочитат двигателите с вътрешно горене, което наложи промени в плановете за пускане на нови модели.
В същото време Alfa Romeo отложи пускането на пазара на следващото поколение Stelvio и Giulia. Първоначално планирани единствено като електрически превозни средства, сега и двата модела ще получат и варианти с двигател с вътрешно горене, което ще изисква допълнително инженерство. Подобно на много други автомобилни производители, Alfa наскоро се отказа от стратегията си само за електрически превозни средства.