fallback

Alfa Romeo и Maserati ще работят заедно, за да пестят пари

Двете марки няма да се обединят, защото са различно позиционирани

Концернът Stellantis трябва да предприеме спешни действия, за да съживи Maserati, след като продажбите на марката спаднаха с 57% миналата година, достигайки само 11 300 автомобила. Базираната в Модена луксозната марка ще получи помощ от друг автомобилен производител, чиято централа е на около 200 км.

Maserati

Alfa Romeo, която също има проблеми, ще обедини сили с Maserati, разкри Санто Филичи - главен изпълнителен директор на двете марки, като допълни, че планът е изготвен, но все още се нуждае от одобрение от новото висше ръководство на Stellantis. Главният изпълнителен директор на автомобилния конгломерат - Антонио Филоса, ще се срещне с представители на двете италиански марки на 23 юни, за да финализира подробностите.

Филичи каза още, че Alfa Romeo и Maserati ще си сътрудничат в разработването на нови автомобили. Сливането обаче е изключено, тъй като двете марките заемат различни позиции в Stellantis. Alfa е „премиум“, докато Maserati е „луксозна“. Въпреки това се очаква двете компании да консолидират усилията си в други области, за да намалят разходите чрез „намиране на синергии, където е възможно“.

Alfa Romeo

И двете марки в момента са изправени пред различни предизвикателства. Вече бившият изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш, заяви, че продуктите на Maserati са добри, но лошият маркетинг е довел до липса на ясно позициониране на бранда. Проблем се оказа и фактът, че богатите купувачи все още предпочитат двигателите с вътрешно горене, което наложи промени в плановете за пускане на нови модели.

В същото време Alfa Romeo отложи пускането на пазара на следващото поколение Stelvio и Giulia. Първоначално планирани единствено като електрически превозни средства, сега и двата модела ще получат и варианти с двигател с вътрешно горене, което ще изисква допълнително инженерство. Подобно на много други автомобилни производители, Alfa наскоро се отказа от стратегията си само за електрически превозни средства.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 седмици )
    И сега и двете марки се очаква да цъфнат и да вържат. ...след като видят плодовете на своя труд, колко красиви, толкова ненадеждни автомобили са създали, заедно ще потънат още повече. Няма как да очакват да продават все повече и повече луксозна опаковка с изключително некачествена и гниеща сърцевина и същност.
  • #4
    анонимен ( преди 2 седмици )
    От нишови продукти единственото което очакваш е да не са на голяма загуба. Подобно на кабриолетите през последните 20 години, хубави но продават много малко бройки, за да не са на загуба
  • #3
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Съелантис повтарят грешката на ФВ...обезличиха марките. И нецсамо това ами продават малолитржки на цените на 6-к.
  • #2
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Ами те и сега са на една и съща платформа - Giorgio
  • #1
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ами то това си е традиция, и в 8C, и в Стелвио и тн. Не може да продаваш Пежо за Алфа, на цена на БМВ. Няма как.
fallback
Последни