fallback

Шефът на Renault за колите на ток: Грозни и скъпи перални на колела!

Според Лука де Мео на електромобилите им липсва страст и това е проблем за цялата индустрия

Къде отиде страстта към шофирането? Този въпрос зададе главният изпълнителен директор на Renault Group - Лука де Мео, след което сам отговори: Електрическите автомобили не са нищо повече от домакински уреди на колела. И тези, които смятат, че са по-малко вълнуващи от колите с термично задвижване, са напълно прави“.

От години автомобилната индустрия твърди, че електрическият автомобил е тук, за да революционизира шофирането. Де Мео обаче явно не е на подобно мнение и каза на всеослушание това, което много шофьори споделят от известно време: „В първото си поколение електрическите автомобили са предимно домакински уреди, като перални машини - грозни и без емоции.“

Звучи преувеличено, но дали така? Може би не чак толкова – въпреки че някои модели се опитват да се откроят чрез дизайн или производителност, истината е, че голяма част от пазара е запълнена с електрически SUV-ове с обща естетика, студени интерфейси и шофиране, което, макар и тихо, не винаги е стимулиращо.

Изказването на Де Мео пред AutoExpress е критика и към компанията, която ръководи. Той признава, че всички все още се учат, но въпросът е дали това става достатъчно бързо. Сега надеждата е в марки като Alpine, която планира да преосмисли легендарния си A110 в електромобил.

„Трябва да покажем, че технологията за електрически автомобили може да бъде наистина забавна, че можем да вложим душа в нея“, категоричен е шефът на Renault, макар да е наясно, че това ще стане много трудно.

А проблемът, поне засега, е че целият пазар на електромобили изглежда сиво и стерилно. Модели като Porsche Taycan и Hyundai Ioniq 5 N се стремят да демонстрират, че забавлението е съвместимо с електрификацията, но те по-скоро са изключение, а не правило. Повечето шофьори все още избират електрически автомобили заради по-ниски разходи, достъп до ограничени зони или заради мода, а не защото карат сърцата им да бият по-бързо. И това би трябвало да тревожи индустрия, която в продължение на десетилетия поставяше емоциите пред ефективността.

„Ако ектрическият автомобил иска да бъде привлекателен отвъд данъчните облекчения, той трябва да се преоткрие. По-големите батерии или по-ярките екрани не са достатъчни. Изисква се душа и това е най-голямото предизвикателство пред индустрията“, категоричен е Де Мео.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Я да не обижда пералните, някои воюват вече 3-та година благодарение на тях.
  • #3
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    Не е вярно, ако беше само средство за придвижване Тата щяха да са пазарен лидер, а Дачия щеше да продава по 10 милиона автомобила годишно, не по 1. Автомобила е и статус и свобода и емоция, поне все още, колкото и да опитват политиците да го убият. А 5N попада в категорията грозен, за това :)
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    За съжаление за по-голямата част от хората автомобила е средство за предвижване и колкото по-практично - толкова по-добрe. Ентусиастите не движат масовите продажби. Явно Де Мео цели да раздвижи нишов сектор за Рено който е поумрял.. Както сам казва: Aко това е наистина нещото, което се търси - има Hyundai Ioniq 5 N, защо някой ще чака Алпин да направят това което Хюндай вече предлагат.
  • #1
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    Още преди 10 години казах, че ЕЛ е за кухнята - трябваше десетилетие, за да започне проглеждане! Но, не е прав! Но де Мео не е прав! Докато от домакинските уреди имаш полза - от ЕЛ ползата е никаква! ЕЛ е като *** - от престъпника обществото може и да спечели, но от *** ефектите са само отрицателни!
fallback
Последни