fallback

Защо много китайски автомобили имат бензинови двигатели 1.5?

Компромисът с обема се налага се налага не само заради разхода на гориво

Почти всички "неелектрически" китайски автомобили (бензинови, пропан-бутан, пълни или plug-in хибриди) имат 1,5-литров бензинов двигател, с турбокомпресор или не, под капака. Други европейски и японски производители също приемат този обем на ДВГ, но само в някои случаи - например Toyota с Yaris Hybrid и Yaris Cross, както и Honda с HR-V и Jazz. По същия начин подхожда Volkswagen Group с многото модели, които използват 1.5 TSI, а също така Nissan с X-Trail и с някои версии на по-малкия Qashqai.

Правилен компромис

Изборът на този специфичен работен обем от много производители в азиатската държава е свързан с факта, че той предлага добър компромис между производителност и потребление. Но има и друга причина - в Югоизточна Азия (много важен пазар за китайските производители) автомобилите, произведени в чужбина с двигатели, които не надвишават 1,5 литра, се облагат с мита от 5% вместо 20%.

Някога всички те са били... Mitsubishi

Често се казва, че двигателите 1.5 на китайските автомобили са с произход от Mitsubishi, но това беше вярно до преди около петнадесет години. Единствените автомобили, които в момента се предлагат на някои пазари в Европа с двигатели, произхождащи от Япония, са Forthing Friday и EMC Quattro и Sette.

Китай и Австрия вече са заедно

Повечето от 1,5-литровите агрегати, монтирани от превозни средства от Китай, сега идват от Acteco - компания, създадена от местния гигант Chery в сътрудничество с австрийската компания AVL. Те се намират например под капака на множество SUV, произведени от Chery, като Jaecoo 7 plug-in хибрид, DR 3.0, 5.0, 6.0 и 7.0, EMC Sei и почти всички модели на Sportequipe.

Други производители

Двигателят 1.5, използван от BYD Seal U plug-in хибрид, е "домашен", както и тези на моделите MG, разработени от SAIC (китайска група, която притежава британската марка), в сътрудничество с американците от General Motors. Моторите 1.5 на кросоувърите Lynk & Co 01 и 08 също са резултат от партньорство между китайската Geely и шведската Volvo (двата производителя са част от една и съща група).

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    От глупост, 1.5 не винаги е най-доброто дори откъм екология/разход камо ли откъм надеждност/дълголетие. Сума ти 5 метрови джипки ги правят с 1.5 щото при 2.0 цената отива га, че ли е суперкола :D
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Едно време москвича на чичо ми беше с 1,5 бензин сегашните китайски еднодневки не са с много по усъвършенстван и модерен мотор. Вече се чува ме автоматиците на донгфенг и МG дават яко фира още на 50 хил.км
fallback
Последни