fallback

Как да нулирате Check Engine, без да съсипете двигателя

Изваждането на клемата от акумулатора решава проблема, но не напълно

Много шофьори се паникьосват, когато жълтата лампичка Check Engine светне на таблото. В същото време социалните мрежи са пълни със съвети за разрешаване на проблема, като най-честният е: "Извадете клемата на акумулатора за 10 секунди и грешката ще изчезне". Дали обаче това решава проблема и може ли подобно действие да навреди на автомобила?

Check Engine

Светлината на таблото сигнализира за повреда в системата за управление на двигателя. Това може да бъде или дреболия - например нестабилен контакт или влага в конектора, или сериозен проблем - от замърсяване на кислородния сензор до неизправност на катализатора. Без диагностика със скенер OBD-II е невъзможно да се каже със сигурност.

Интернет съвет - изключете батерията от контакта

Методът се основава на нулиране на паметта на ECU (блока за управление на двигателя). При някои по-стари автомобили (преди 2010 година) изключването премахва временни грешки. Но има и някои нюанса на този подход:

Имате нужда не от 10 секунди, а от 10-15 минути без захранване.

Това ще работи само на машини без енергонезависима памет.

Лампата може да изчезне, но причината за грешката ще остане.

Защо е опасно?

Нулирането на грешката не е решение. Ако причината е сериозна (например прекъсване на запалването), шофирането с "изгаснала" лампа може да доведе до прегряване на двигателя, повреда на катализатора и скъпи ремонти. Освен това изключването на батерията може да причини повреди в други системи - нулиране на настройките на радиото, адаптации на скоростната кутия и т.н.

Как да действате правилно?

Най-доброто решение е да свържете OBD скенер и да прочетете кодове за грешки. На пазара има евтини скенери , а приложения като Car Scanner, Torque или Piston работят дори със смартфон. Ще разберете точния код на грешката  и ще разберете дали можете да продължите да използвате автомобила или е време да отидете в сервиза.

Заключение

Активирането на Check Engine не е причина за паника, но не е и сигнал за "нулиране". Премахване на грешката без диагностика е все едно да изключите алармата за дим в дома си, без да проверявате дали кухнята гори. Ето защо, ако лампата светне, проверете на какво се дължи. Това ще бъде по-безопасно и по-евтино.

fallback
  • #8
    Габдулла ( преди 1 месец )
    Чекът светва, колата започва да се мъчи и тресе, а вие сте накъде на майната си по Беклемето......И какво правиме?! Чакаме някой с диагностика и още повече да знае да я чете....Абе махам климата на акумулатора и чакам петнадесет- двадесет минути, а после ще викам неволята.
  • #7
    Когато ( преди 1 месец )
    Една кола се обслужва на време и собственика е адекватен шофьор, следи масло, охлаждане -течност и т.н. То едно светване на чека не е проблем , освен ако някой агрегат не е здал багажа.
  • #6
    Хейтър ( преди 1 месец )
    "Премиум бензин" хахахаха Не си правете бъзици че после е скъпо. А и след намесата на некомпетентни лица става още по скъпо.
  • #5
    Пропов ( преди 1 месец )
    По принцип светне ли чека - на пари е! Най умното е да се посети истински сервиз, да дадеш едни малко пари и от там нататък каквото сабя покаже. Чека не светва без причина. Има хора, дето си познават колите и знаят от какво е и как да процедират. Но все пак може и да светва за друго този път, нали. Моята светва като е кофти бензина(затова зареждам само Премиум) и към юли август щото трябва да сменя възд. филтър. Всяко друго светване ще да е тревожно.
  • #4
    Устат Блендер ( преди 1 месец )
    Често ми се случва при зареждане с бензин на някои по-малки бензиностанции след това да светне"чекът".Субективно не съм забелязал промяна в поведението на колата.След време като заредя на друго място сигналът изгасва.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    2-не бих чистил грешка, без да се види каква е. За хора които нямат апаратур и не разбират, да мнат през сервиза. Тези които случайно са инвестирали 400Е+ за апаратура и софтуер - пак бих ги посъветвал да питат (защото предимно виждат само код) в сервиз преди да чистят.
  • #2
    Турбо ( преди 1 месец )
    Ако има проблем и чека свети,компютъра ограничава оборотите на двигателя за да се добереш до сервиза.Ако чека свети и оборотите не са ограничени, трябва само да се изчисти грешката.
  • #1
    q ( преди 1 месец )
    Сакън - не свети ли ДВГ пърдака, не е оригинален и неразличим от нов, само за ценители.
fallback
Последни