fallback

Тираджия измина 6,6 милиона км с един камион за 30 години

Kenworth T600 e претърпял три основни ремонта на двигателя и четири пъти e блъскал елени

Американският шофьор на камион Алън Кицхабер си купил влекача Kenworth T600 през 1995 година. Оттогава той не го е сменял и пробегът вече e 4,1 милиона мили (почти 6,6 милиона км). Собственикът твърди, че тайната на дълголетието на камиона се крие в правилната и навременна поддръжка.

Кицхабер разказва, че никога не е възнамерявал да прекара живота си в шофиране на камиони. Преди около 33 години обаче си търсел ново препитание и отговорил на обява за работа за шофьор на камион за дълги разстояния. През 1995 година си купил нов Kenworth T600, който използва и до днес.

Двигателят Caterpillar 3406E с мощност 550 конски сили е претърпял три основни ремонта. Това обаче все още е оригиналният мотор на влекача със заводския си блок на цилиндрите. Собственикът заменил стандартната 13-степенна "механична" скоростна кутия с такава с други предавателни числа, за да намали оборотите на двигателя при високи скорости.

Той също така се отказал от задвижването към едната задна ос. Преходът от колесна формула 6x4 към 6x2 намалило натоварването на двигателя и трансмисията, а също така и разхода на гориво. Освен това камионът бил оборудван с допълнителни филтри, подгревател за дизелово гориво и система за следене на налягането в гумите.

Кицхабер е сигурен, че ключът към дългата и безпроблемна експлоатация на превозното средство е правилната му поддръжка. Самият той никога не се е ограничавал само до рутинното обслужване, като пред годините е модернизирал конструкцията. Подобренията са помогнали да се избегнат проблеми в бъдеще. Например, предпазната решетка отпред е спасила камиона от повреди на капака и радиатора четири пъти по време на нощни сблъсъци с елени.

fallback
  • #12
    Й ( преди 6 месеца )
    Търсил препитание, отговорил на обява за работа и си купил чисто нов влекач за няколкостоъин хиляди
  • #11
    Хасанчо ( преди 6 месеца )
    В България ще издържи не повече от 200-300 хиляди километра без основен ремонт на двигателя ,а да не говорим за ходовата час и трансмисията. Ще се скапе за една година по нашите "хубави" пътища и магиСРАЛИ.
  • #10
    Кокси ( преди 6 месеца )
    Там масово се ползва влекач с два задвижващи моста и полуремаркета с два моста. Сцеплението на теглене е доста, което помага при дъжд и сняг черни пътища,но явно си има и недостатъци. Ако кара по магистрали един задвижващ мост си върши работа. Да не забравяме и разпределянето на тежестта на товара.
  • #9
    Митко ( преди 6 месеца )
    За човека няма кво да кажа но за камиона нищо толкова впечатляващо там където работих преди време бракувахме волво Ф7 180коня на три милиона мерцедес 814 на два милиона и нещо бес да са отваряни моторите
  • #8
    Кики ( преди 6 месеца )
    Тъпкал е картата здраво
  • #7
    Друг Гост ( преди 6 месеца )
    Сетих се за една интересна история. В Австралия явно карат много оффроуд коли и когато Ивеко пускат Дейли 4х4 много хора си го купуват и много страдат, защото имал много проблеми. Това е прдишния модел. Един австралиец е написал книга, която се е продавала в Амазон, как да оправяш проблемите. Включително е започнал да продава части които оправят проблемите :-)
  • #6
    Друг Гост ( преди 6 месеца )
    До 1 - Ще му кажа браво ако производителят анализира промените и ги приложи масово. Сега просто се е спасил поединично :-)
  • #5
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    А "фланелки" имаше ли бе абориген. Ти в кой век живееш бе?
  • #4
    Лудория ( преди 6 месеца )
    Това за основния ремонт е интересно. Първата ми кола имаше "ризи" и можеше да има повече от два основни ремонта. Последната е с един ремонтен комплект, след което се бракува... Този двигател да предположа ли, че е с "ризи" също?
  • #3
    До 2 ( преди 6 месеца )
    През 2056 година можеш да провериш, ако въобще ги пуснат за продажба през 2026 както е поредното обещание. Колко му е да ги мине с 5-6 батерии?
fallback
Последни